بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه اندازی می گردد

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران، دکتر داود ثمری امروز در نشست خبری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به برگزاری 17 دوره مسابقات ربوکاپ مطرح کرد: امروز مسابقات روبوکاپ تبدیل به بزرگترین رویداد فناورانه کشور شده است.

بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه اندازی می گردد

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات از نظر کمی و کیفی بهبود یافته خاطر نشان کرد: آشنا کردن دانشجویان و دانش آموزان با مباحث تئوری و عملی هوش مصنوعی و تجاری سازی ربات های ساخته شده از سوی تیم ها از اهداف برگزاری این رویداد فناورانه است.

وی با بیان اینکه این رویداد راهکاری برای جلوگیری از خروج نخبگان خواهد بود، گفت: حضور بخش های صنعتی در این رقابت یکی از ویژگی های این دوره از مسابقات است.

معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: در این دوره از مسابقات 5 تیم برتر دانشگاه آزاد به طور کامل مورد حمایت قرار می گیرند و سایر تیم های برگزیده در صورت تمایل در مرکز رشد این دانشگاه مستقر می شوند.

وی با اشاره به کد نوآوری واحد علوم تحقیقات گفت: اخیراً مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات کد نوآوری را دریافت نموده که تیم های مستقر در این مرکز بتوانند با مراجعه به ادارات مالیات و بیمه از خدمات و تسهیلات بیمه ای و مالیاتی بهره مند شوند.

ثمری بعلاوه از راه اندازی سرای نوآوران در این واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اطلاع داد.در سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات، بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه اندازی می گردد.

وی با بیان اینکه مجوزهای اولیه این مرکز از ریاست دانشگاه اخذ شده اضافه نمود: این مرکز تخصصی محل مناسبی برای تجمیع تیم های برگزیده حوزه های مرتبط با رباتیک است. این مرکز تخصصی شامل بخش های آزمایشگاهی و زمین هایی برای فناوران حوزه رباتیک می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1434

به "بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید