تصوری که دانشجویان از رستوران های مکمل دارند ، دانشگاه فنی و حرفه ای یک سوم سایر دانشگاه ها بودجه دارد!

به گزارش مجله جغتای، معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به توسعه رستوران های مکمل در این دانشگاه گفت: دانشجویان تصور خوبی از رستوران های مکمل ندارند.

تصوری که دانشجویان از رستوران های مکمل دارند ، دانشگاه فنی و حرفه ای یک سوم سایر دانشگاه ها بودجه دارد!

رضا مهدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به شرایط تغذیه دانشجویی در این دانشگاه و تغییرات خدمات رسانی در سال جدید گفت::تغییر خدمات رسانی در شرایط تغذیه به این راحتی نیست، یک برنامه ملی است راس همه این ها وزارت علوم است که باید سیاستش را تغییر دهد، ما تابع وزارت علوم و سازمان اموردانشجویان هستیم بنابراین سیاست را ما نمی توانیم به تنهایی عوض کنیم هر چند سیاست های درونی دانشگاه را از دو سال پیش تغییرات آن را شروع کردیم.

وی اضافه نمود: بودجه دانشگاه فنی حرفه ای نسبت به سایر دانشگاه بسیار پایین و یک سوم متوسط کشوری است، همواره دغدغه داشتیم که چه تغییراتی در فعالیت ها ایجاد کنیم که شرایط بهتر گردد. یکی از سیاست هایی که دو سال پیش به شدت دنبال کردیم و تقریبا در بیشتر شهر ها کامل شده تجمیع آشپزخانه ها بود. تقریبا تمام مراکزی که در یک شهربه هم نزدیک هستند، مثل تهران، مشهد، تبریز وسنندج هرکه آشپزخانه های مستقل داشتند این موارد را تجمیع و صنعتی کردیم. در تهران و تبریز فقط یک آشپزخانه غذا طبخ و توزیع می گردد. این تغییرات یاری خوبی به دانشگاه کرد که از لحاظ نیروی انسانی، انرژی و هزینه تامین مواد اولیه، خرید پیمانکار صرفه جویی بالایی ایجاد کرد که در اجرای این طرح پیروز بودیم.

مهدی اضافه نمود: به صورت کلی این طرح بیش از 15 درصد هزینه های تغذیه را کاهش می دهد. در واقع صنعتی شدن آشپزخانه با یاری صندوق و رفاه انجام شد که نزدیک به 16 میلیارد تومان برای این طرح هزینه کردیم .

وی ادامه داد: رستوران های مکمل یکی از برنامه های مورد توجه صندوق و سازمان دانشجویان است که در دانشگاه فنی و حرفه ای توجه ویژه ای به آن داشتیم. امیدوارم در یکی دو سال آینده بخشی از تغذیه دانشجویان به رستوران های مکمل انتقال پیدا کند. این مسئله احتیاج به فرهنگسازی دارد، بعضی ها تصور بدی از این رستوران ها دارند، فکر می نمایند رستوران مکمل غذای دانشجویان با سطح اقتصادی خوب است در صورتی که اینگونه نیست هم طیف ضعیف می توانند غذای رایگان بخورند و هم کسانی که از سطح اقتصادی خوبی برخوردارند. سعی کردیم در این خصوص فرهنگ سازی کنیم و امیدواریم ثمرات آن را درسال جدید یا سال های آینده ببینیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جدید گفت: سال جدید ظرفیت خوابگاه ها اضافه نموده می شوند علت این است که چند طرح در آستانه اتمام هستند و 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که بیش از هزار نفرظرفیت برای ترم آینده یعنی مهرماه اضافه خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سه طرح تقریبا تکمیل شده داریم که از این میان دو خوابگاه ها در شهر های قزوین و سنندج هستند تقریبا به اتمام رسیده و امیدواریم تا مهر آینده اگر مسئله ای نباشد نزدیک به 5 طرح را افتتاح کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 140

به "تصوری که دانشجویان از رستوران های مکمل دارند ، دانشگاه فنی و حرفه ای یک سوم سایر دانشگاه ها بودجه دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصوری که دانشجویان از رستوران های مکمل دارند ، دانشگاه فنی و حرفه ای یک سوم سایر دانشگاه ها بودجه دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید