توافق هتل ساز آلمانی برای ساخت 10 هتل در ایران

به گزارش مجله جغتای، در ملاقات معاون رئیس جمهوری و مدیر اجرایی گروه هتل های اشتایگن برگر آلمان، برای ساخت 10 هتل ظرف مدت 7 تا 10 سال در نقاط مختلف ایران توافق کردند. این هتل ها قرار است با نام تجاری اشتایگن برگر یا intercity hotel و با مشارکت بخش خصوصی ایران ساخته گردد.

به گزارش مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در این ملاقات پونت چات وال، مدیر اجرایی گروه هتل های اشتایگن برگر با بیان اینکه شواهد موجود پیشرفت ایران در حوزه گردشگری را نشان می دهد، یادآور شد: کارشناسان گروه هتل های اشتایگن برگر طی 6 ماه گذشته، 4 بار از ایران و شهرهای مختلف شیراز، اصفهان، تهران و شهرهای دیگر بازدید داشته اند و بازار گردشگری ایران را مورد آنالیز قرار داده اند. به گفته وی، گروه هتل های اشتایگن برگر با 70 سال سابقه در این صنعت، آماده ارائه تجربیات خود به دست اندرکاران گردشگری در ایران است و زمینه همکاری در حوزه ارائه فناوری، آموزش و ساخت هتل بین گروه هتل های اشتایگن برگر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد.

توافق هتل ساز آلمانی برای ساخت 10 هتل در ایران

وی با بیان اینکه تاسیس 10 هتل، ظرف 7 تا 10 سال در شهرهای مختلف ایران از مهم ترین برنامه ها و توافق های اجرا شده است که به زودی مراحل اجرایی آن شروع خواهد شد، افزود: این گروه در حال حاضر 120 هتل در شهرهای مختلف 13 کشور جهان دارد و ما امیدواریم تا سرانجام سال جاری عملیات ساخت اولین هتل را با این نام تجاری در ایران شروع کنیم. چات وال گفت: ایران در این منطقه ناامن، همانند جزیره ای امن و مملو از برترین ها، برترین ها و فرصت ها است، این کشور در آینده یک بازار نوظهور خواهد بود. وی در ادامه به مذاکرات و ملاقاتهای خود با گروه های هتلداری ایرانی اشاره نمود و افزود: مذاکرات مثبت و سازنده ای با طرف های ایرانی اجرا شده است و ما در پی یافتن شریک تجاری ایرانی برای شروع ساخت هتل در ایران هستیم. مدیر اجرایی گروه هتل های اشتایگن برگر از انعقاد تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استقبال و تاکید نمود: امکان تهیه و امضای تفاهم نامه برای روشن شدن زمینه های همکاری برای شروع این فرایند بسیار مفید و موثر خواهد بود.

گزارشی از حضور سرمایه گذاران هتلداری بین المللی در ایران

معاون رئیس جمهوری نیز در این ملاقات به برگزاری همایش مشترک هلدینگ های بزرگ گردشگری جهان با گروه های هتلداری ایران اشاره نمود و گفت: این همایش ظرف 3 ماه آینده در ایران برگزار می گردد. مسعود سلطانی فر افزود: در بخش تامین هتل و مراکز اقامتی، ایجاد هتل های 4 و 5 ستاره و افزایش 3 برابری این هتل ها در دستور کار است، براساس برنامه ریزی های اجرا شده طی 10 سال آینده سالانه 25 هتل 4 و 5 ستاره به مراکز اقامتی ما اضافه گردد. وی با بیان اینکه بخش خصوصی داخلی سرمایه گذاری در این بخش را شروع نموده است، یادآور شد: در حال حاضر 170 هتل 4 و 5 ستاره به وسیله بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است. بعلاوه براساس تفاهم نامه ای که یک ماه قبل با مسوولان گردشگری ترکیه صورت گرفت، ساخت 10 هتل 5 ستاره در شهرهای مختلف ایران به وسیله ترکیه به زودی شروع خواهد شد؛ این در حالی است که در حال حاضر 3 هتل به وسیله سرمایه گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است.

معاون رئیس جمهوری بعلاوه با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان و بعلاوه مذاکره با مسوولان گردشگری این کشور گفت: احداث 3 تا 5 هتل به وسیله آذربایجانی ها در مناطقی از ایران که مقصد سفر گردشگران این کشور است به زودی شروع خواهد شد. سلطانی فر تاکید نمود: با وجود جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران در حوزه های مختلف و بعلاوه وجود قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی که به صورت شفاف و جامع، حمایت های مورد احتیاج از سرمایه گذاران خارجی را در خود جای داده است، جمهوری اسلامی ایران، بازار پررونقی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

وی توضیح داد: سیاست کلی دولت در برنامه ششم و هفتم توسعه، تمرکز جدی در بخش گردشگری است، تمامی تصمیم گیرندگان کشور، حمایت، پشتیبانی و همیاری لازم را برای توسعه گردشگری صورت می دهند، بعلاوه در مبانی اقتصاد مقاومتی که به وسیله رهبر معظم تدوین شده است، استفاده از ظرفیت های گردشگری در رشد مالی ایران، جایگاه ویژه ای دارد.

معاون رئیس جمهوری گفت: گروه های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در ایران مسئله ای نخواهند داشت و گروه های داخلی بسیار زیادی آماده همکاری و مشارکت با سرمایه گذاران خارجی برای احداث هتل در نقاط مختلف ایران هستند. وی در سرانجام تاکید نمود: انعقاد تفاهم نامه ای بین گروه هتل های اشتایگن برگر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور معین نقشه راه باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1185

به "توافق هتل ساز آلمانی برای ساخت 10 هتل در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق هتل ساز آلمانی برای ساخت 10 هتل در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید