ثبت بافت تاریخی بوشهر در فهرست میراث جهانی در دستور کار است

به گزارش مجله جغتای، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: چشم انداز ما ثبت بافت تاریخی بوشهر در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

ثبت بافت تاریخی بوشهر در فهرست میراث جهانی در دستور کار است

با ما همراه باشید و درباره مجله بهابادی بیشتر بدانید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 در نشستی با هماهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر در محل شهرداری این شهر گفت: بافت تاریخی بوشهر 38 هکتار مساحت دارد و دارای بیش از 1000 پلاک بوده که نشان می دهد این پهنه ارزشمند چه قابلیت بالایی دارد، با توجه به این ظرفیت، تمرکز ویژه ما در امسال بر سامان دهی بافت تاریخی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر شناسایی 400 پلاک ارزشمند در بافت را یک موضوع مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: تا کنون 80 پلاک از این تعداد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که برای معرفی بهتر، نیازمند حضور همه جانبه و انجام وظایف مرتبط تمام دستگاه های اجرایی، در زمینه خدمات رسانی و ایجاد تأسیسات شهری بافت هستیم.

او با اشاره به تهیه و آماده بودن طرح تفصیلی بافت تاریخی بوشهر ادامه داد: این طرح آماده ابلاغ است و تا به امروز عمارت های دهدشتی، کازرونی، علوی، طاهری، مبارکی، رشیدی، موزه تجارت دریایی (عمارت ایرانی)، مدرسه تاریخی گلستان و بازار قدیم بازسازی شده اند، این اماکن در حال حاضر با کاربری اداری، موزه ای و فرهنگی فعال هستند و با بازسازی دیگر عمارت ها، سامان دهی محیطی بافت تاریخی شهر، خط مشی ما خواهد بود.

ارسطوزاده اجرای کف سازی و سامان دهی مناطقی از بافت را یکی از کارهای ارزشمند در سال های گذشته دانست و توضیح داد: دستگاه های متولی با تخریب بخشی از این کف سازی ها نسبت به ایجاد تأسیسات اقدام نموده اند که ترمیم نشده و پیگیر این موضوع هستیم تا اصلاحات انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در سرانجام اولویت ارائه تسهیلات برای احیای بافت تاریخی بوشهر را یک حرکت مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: سعی ما این است که در کنار دیگر دستگاه های متولی، کیفیت و استاندارد سکونت در بافت ارتقا پیدا کند که این موضوع هم به انگیزه بیشتر مالکان برای بازسازی و تثبیت یاری می نماید و هم در موضوع گردشگری و اشتغال می تواند نقشی پر رنگ داشته باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 894

به "ثبت بافت تاریخی بوشهر در فهرست میراث جهانی در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بافت تاریخی بوشهر در فهرست میراث جهانی در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید