جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور

به گزارش مجله جغتای، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور صورت می گیرد.

جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در حاشیه بازدید از موزه منطقه ای غرب کشور و موزه هگمتانه بیان نمود: موزه منطقه ای غرب کشور و مخزن امن اقدام ارزشمندی است که با اعتبارات ملی و استانی حمایت های تام و تمام را از آن داریم.

وی ادامه داد: برای جذب هر تعداد نیروی انسانی که میراث فرهنگی استان لازم بداند پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا نیروهای خبره، متخصص و تحصیلکرده جذب شوند.

قاسمی فرزاد افزود: در طول یکی دو سال آینده مجموعه فاخری از آثار و میراث گرانبهای فرهنگی را در استان خواهیم داشت که می تواند تاریخ و تمدن بشر و انسانیت را به خوبی معرفی کند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز به علت خشکسالی کشاورزی نمی تواند مثل گذشته رونق داشته باشد و ممکن است صنعت نیز به تحول عمیقی احتیاج داشته باشد بنابراین در این شرایط میراث فرهنگی و گردشگری می تواند پا بگیرد و روی سایر صنایع سایه بیندازد.

استاندار همدان درباره اهمیت و ارزش مجموعه هگمتانه نیز اظهار کرد: این مجموعه ارزشمند بخشی از تاریخ تمدن و میراث نیاکان ما و جز افتخارات همدان محسوب می گردد که سالهای پیش باید مورد توجه بیشتری قرار می گرفت.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه یکی از پایه های اساسی هر کشور و ملت قدمت، پیشینه و آثار گرانبهای فرهنگی و علمی آن است، مطرح کرد: وجود تاریخ کهن بیانگر هویت دیرینه ای است که نسل به نسل به دست ما رسیده و به عنوان یک هویت در جهت زمان رنگ اعتقادی و مذهبی به خود گرفته است .

وی افزود: شواهد و قراین نشان می دهد ایرانیان پیش از اسلام موحد بودند و در دوران اسلامی نیز رنگ اعتقادی جلای خاصی به آثار هنری آنها داده و در تلالو این فرهنگ غنی دینی و اسلامی آثار گرانبهایی خلق و دانشمندان بزرگی تربیت شدند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه میراث فرهنگی به عنوان پایه و اساس تمدن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، توضیح داد: خوشبختانه این موضوع سالهاست در کشور مورد توجه قرار گرفته و در سطح جهانی هم بایستی مطرح و ثبت گردد.

وی با اشاره به اینکه در طول سالهای قبل کوشش هایی برای ثبت جهانی هگمتانه اجرا شده، توضیح داد: سال جاری نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد، در راستای ثبت جهانی هگمتانه موانعی باید برطرف گردد که جلساتی با مشاور وزیر میراث فرهنگی و صاحب نظران این حوزه برگزار و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

استاندار همدان در سرانجام تاکید نمود: همه توان و امکانات استان را برای ثبت جهانی هگمتانه بکار گرفته ایم.

منبع: همگردی
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1283

به "جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید