خبرنگاران وزیر ارشاد: 11 نفر عیسی آل کثیر بودند

به گزارش مجله جغتای، تهران-خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب در پیامی صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا را تبریک گفت.

خبرنگاران وزیر ارشاد: 11 نفر عیسی آل کثیر بودند

به گزارش خبرنگاران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی با تبریک صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا نوشت: بازی زیبایی بود. یازده نفر آل کثیر بودند. دست مریزاد.

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18:30 در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه قطر با قضاوت محمد تقی الجعفری داور سنگاپوری به مصاف النصر عربستان رفت که این بازی در 90 دقیقه با تساوی همراه بود تا وقت های اضافه و یا ضربات پنالتی تعیین کننده نخستین تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا باشد.

سرخپوشان در شرایطی توانستند جواز حضور در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را کسب کنند که در مرحله گروهی با تیم های الدحیل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات همگروه بودند و توانستند به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کنند. شاگردان یحیی گل محمدی در مرحله حذفی هم با رجحان برابر تیم های السد قطر و پاختاکور ازبکستان به این مرحله رسید.

از طرفی النصر عربستان نیز که در گروه چهارم با تیم های سپاهان، السد قطر و العین امارات هم گروه بود، جواز حضور در مرحله حذفی را به عنوان تیم نخست به دست آورد. النصر در مرحله حذفی نیز 2 هموطن خود یعنی التعاون و الاهلی را شکست داد تا به نیمه نهایی برسد.

این درحالی بود که در آستانه این مسابقه، خبر محرومیت عیسی آل کثیر بهترین گلزن سرخپوشان در این رقابت ها، شوک بزرگی را به اردوی پرسپولیس وارد کرد. آل کثیر که در 3 مسابقه اخیر خود در لیگ قهرمانان 4 بار دروازه حریفان را باز کرده بود، به دلیل خوشحالی اش پس از گل اول برابر پاختاکور با محرومیت شش ماهه از فعالیت های فوتبالی و جریمه سنگین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شد. با توجه به این موضوع یحیی گل محمدی ، مهدی عبدی جوان را جایگزین آل کثیر کرد.

در نهایت قرمزپوشان پایتخت پس از یک ماراتن 120 دقیقه ای و پس از تساوی یک بر یک برابر تیم النصر عربستان، در ضربات پنالتی برابر تیم عربستانی به پیروزی رسیدند و راهی فینال شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 439

به "خبرنگاران وزیر ارشاد: 11 نفر عیسی آل کثیر بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر ارشاد: 11 نفر عیسی آل کثیر بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید