رونمایی از طرح جامع راهبردی شهر تاریخی حریره کیش

به گزارش مجله جغتای، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، رونمایی از طرح جامع راهبردی شهر تاریخی حریره کیش انجام شد.

رونمایی از طرح جامع راهبردی شهر تاریخی حریره کیش
بیشتر بخوانیدشهر باستانی 800 ساله حریره در جزیره کیش

ایجاد چارچوب جامع حفاظت اصالت و یکپارچگی، حریره به عنوان بخشی از چشم انداز هویت بخشی از چشم انداز هویت بخش حوزه فرهنگی تاریخی خلیج فارس، تبیین و تدوین برنامه های شناسایی، کاوش، حفاظت، طراحی و معماری از جمله اهداف تدوین این طرج جامع است.

از دیگر اهداف تدوین این طرج جامع ایجاد تسهیلات برای افزایش گردشگران و بهبود کیفیت حضور بازدیدکنندگان، افزایش منافع سازمانی به وسیله جلب مشارکت انجمن ها و نهادهای محلی و منطقه ای و ایجاد زمینه برای پژوهش های علمی در سطح ملی و بین المللی با ویژگی های تخصصی و میان رشته ای با هدف توسعه و اهداف است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حرکت گروهی تمامی معاونت های سازمان برای احیای شهر تاریخی حریره به عنوان قطب اول گردشگری فرهنگی و تاریخی جزیره لازم است.

جعفر آهنگران گفت: در این راستا باید بر اساس صندلی تاریخی این اثر به طرح های توسعه گردشگری آن بها داده گردد تا در کنار فعالیت های مالی، گردشگری فرهنگی - تاریخی جزیره به موازات آن توسعه داشته باشد.

منظر تاریخی فرهنگی حریره ایجاد می گردد

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد منظر تاریخی فرهنگی حریره را یکی از برنامه های اولویت دار سال جاری خود قرار داده است.

خسرو نشان با بیان اینکه این اقدام مهمترین گام برای ثبت جهانی این اثر در فهرست آثار سازمان فرهنگی یونسکو است، یادآور شد: در این راستا باید برنامه های توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز باید به عنوان قدم گذاشتن در جهت ثبت جهانی باشد.

وی اضافه نمود: انتظار می رود اگر سازمان منطقه آزاد کیش از اکنون طرح های خود را در جهت طرح جامع و اهداف منظر تاریخی فرهنگی حریره به مرحله اجرا در بیاورد طی چند سال آینده شاهد ثبت جهانی این اثر خواهیم بود.

رویداد محوری مهمترین گام در توسعه گردشگری فرهنگی حریره است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: رویداد محوری مهمترین لازمه توسعه گردشگری فرهنگی در شهر تاریخی حریره است که در این راستا باید برنامه های مختلفی براساس کارکردهای تاریخی این شهر برنامه ریزی و تدوین گردد.

سعید پورعلی اضافه نمود: با این اقدام می توان در کنار احیای صندلی تاریخی این اثر، مدت زمان ماندگاری در جزیره را افزایش داد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 865

به "رونمایی از طرح جامع راهبردی شهر تاریخی حریره کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح جامع راهبردی شهر تاریخی حریره کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید