زمین های شهری اهواز توسط زمین خواران در حال غارت است

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران/خوزستان رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به پدیده تصرف غیرقانونی اراضی شهری گفت: فرآیند واگذاری زمین به نیازمندان و افراد فاقد منزل مسکونی، بسیار سخت و پیچیده و بعضاً غیرقابل دسترسی است اما اگر اداره شهرسازی به نیازمندان زمین واگذار کند، از تصرف غیرقانونی املاک ملی توسط زمین خواران جلوگیری می گردد.

زمین های شهری اهواز توسط زمین خواران در حال غارت است

محمدرضا ایزدی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه به علت نبود مدیریت صحیح در نگهداری از زمین های دولت و زمین های سرانه و خدماتی مردم در چهارگوشه اهواز، این زمین ها در حال غارت هستند.

وی اضافه کرد: اینگونه اراضی که کاربری مسکونی و بعضاً فضای سبز، فضای آموزشی، فضای بهداشتی، فضای فرهنگی و مذهبی دارند در چهارگوشه اهواز در حال تصرف هستند.

ایزدی بیان نمود: با غارت زمین ها، هیچ یک از اصول شهرسازی در ساخت و ساز رعایت نمی گردد و مسائل آن گریبان گیر شهرداری، سازمان آب و فاضلاب، شرکت گاز، سازمان برق، شرکت مخابرات و نهادهای آموزشی و بهداشتی می گردد.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با بیان اینکه مدیران شهرسازی باید به هوش باشند، گفت: برای جلوگیری از غارت املاک، نیروهای اجرایی شهرداری به تنهایی قادر نیستند از ساخت و ساز غیرقانونی جلوگیری نمایند بنابراین انتظار می رود نیروهای انتظامی با اجراییات شهرداری مشارکت بیشتری نمایند تا بتوان از غارت زمین ها جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر اهواز توضیح داد: دادستانی در مورد مجوز تخریب ساخت و ساز غیرقانونی، همواره نهایت همکاری را داشته است اما قدرت اجرایی برای جلوگیری از اینگونه تصرفات وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرآیند واگذاری زمین به نیازمندان و افراد فاقد منزل مسکونی، بسیار سخت و پیچیده و بعضاً غیرقابل دسترسی است اما اگر اداره شهرسازی به نیازمندان زمین واگذار کند، از تصرف غیرقانونی املاک ملی توسط زمین خواران جلوگیری می گردد.

ایزدی گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان باید نسبت به ثبت نام برای تحویل زمین به فاقدین ملک اقدام کند و به افرادی که فاقد مسکن هستند با فرآیند خاص و سهل الوصول، زمین واگذار کند تا این شرایط به وجود نیاید.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اگر مردم اعتماد پیدا نمایند که به وسیله دولت به آنان زمین واگذار می گردد و صاحب ملک می شوند، ملک های بدون سند را خریداری نمی نمایند تا شرایط برای زمین خواران فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 283

به "زمین های شهری اهواز توسط زمین خواران در حال غارت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین های شهری اهواز توسط زمین خواران در حال غارت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید