زیباترین میدان های جهان؛ دیدنی هایی خیره کننده و تعجب برانگیز

به گزارش مجله جغتای، میدانها، مکانهایی هستند که عناصر شهری در آنها بکار می فرایند تا به زیبایی شهر و کیفت زندگی در آن اضافه نمایند. هر میدان می تواند محل مناسبی برای تجمع مردم و تفریح باشد. در کشورهای جهان، میدانهای مهم معمولا دارای یک اثر معماری بسیار زیبا هستند که نماد شهر یا آن کشور هم بحساب می آید؛ مانند برج آزادی که بعنوان نماد شهر تهران شناخته می گردد. با گذشت زمان، مشهورترین میدان های جهان به همان شکل سابق باقی مانده و به نظر می رسد که ساخت میدان شهری جدید، صرفا بخاطر سهولت در کارها و البته محلی برای دور زدن وسایل نقلیه باشد. میدان معمولا به شکل چهار گوش یا دایره بوده و در آن مجسمه، فواره یا حوض دیده می گردد. با ما در مقاله معروف ترین میدان های جهان همراه شوید تا شما را با شماری از زیباترین میدان های جهان آشنا کنیم.

زیباترین میدان های جهان؛ دیدنی هایی خیره کننده و تعجب برانگیز

فهرست مطالب

میدان عظیم بروکسلمیدان سن مارکومیدان شهر قدیمی پراگمیدان سرخ مسکومیدان استانیسلاس نانسیمیدان ناوونا رمپلازا میر سالامانکامیدان قصر سن پترزبورگمیدان وندوم پاریسمیدان بازار عظیم آنتورپ

میدان عظیم بروکسل

یکی از مشهورترین میدان های دنیا، میدان عظیم بروکسل است. با ورود به این میدان، حس فانتزی آن را درک می کنید و احساس پا گذاشتن درون قصه شاه و پریان را پیدا خواهید کرد. این میدان جز میراث دنیای بوده و معماری های بکار رفته در آن به قرن پانزدهم تا نوزدهم میلادی برمی گردند.

میدان سن مارکو

یکی از معروف ترین میدان های دنیا، میدان سن مارکو هست. قدیمی ترین و زیباترین کافه های اروپا در اطراف این میدان قرار دارند و قدیمی ترین کافه اروپا به نام کافه فلوریان را اینجا می توانید پیدا کنید. منظره میدان سن مارکو را ساختمانهای زیبا و قدیمی تشکیل داده اند.

میدان شهر قدیمی پراگ

میدان شهر قدیمی پراگ، یکی از شلوغ ترین مکانهای این شهر و جز زیباترین میدان های دنیاست. زیبایی ها و قدمت در این شهر به خوبی از گذشته به یادگار مانده و عظیمترین میدان شهری آن هم همچنان مانند نگین روی انگشتر می درخشد. روبروی این میدان قدیمی، چندین کلیسا وجود دارند و ساختمانهای زیبایی دورتادور آن را گرفته اند.

میدان سرخ مسکو

نورپردازی شبانه میدان سرخ مسکو زیبایی خاصی دارد و توصیه می کنیم شبها را برای دیدن این مکان انتخاب کنید.

میدان استانیسلاس نانسی

برای رسیدن به شهر نانسی، 90 دقیقه با قطار از پایتخت فرانسه فاصله دارید؛ شهری که شاید نامش چندان شناخته شده نباشد، اما میدان استانیسلاس آن، یکی از زیباترین آثار معماری نئوکلاسیک قرن هجدهم را در خود جای داده است. مانند هر میدان شهری دیگری، ساختمانهای مجلل زیادی در اطراف این میدان قرار دارند و چندین فواره به همراه چند دروازه آهن طلاکاری شده در این میدان زیبا دیده می شوند.

میدان ناوونا رم

میدان ناوونا رم، زیباترین میدان شهری ایتالیا و حتی دنیا بحساب می آید! فقط کافی است نگاهی به مجسمه ها، حوضها و فواره های این میدان بیاندازید تا دلیل حضور این همه جهانگرد و جهانگرد را که هر سال به اینجا می آیند، درک کنید؛ جهانگردانی که برخی از آنها، هر سال به دیدن این نماد شهری رم می آیند!

پلازا میر سالامانکا

یک پلازا میر جذاب در شهر سالامانکا وجود دارد که با همه متفاوت است. پلازا میر سالامانکا که روزگاری برای گاوبازی استفاده می شد، الان محلی برای آرامش و استراحت است! این میدان و خیابانهای اطرافش در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارند.

میدان قصر سن پترزبورگ

میدان قصر سن پترزبورگ نماد شهری سن پترزبورگ است. نشانه هایش هم ساختمانهای دورتادور آن بوده که همگی با معماری نئوکلاسیک ساخته شده اند. روبرویش هم قصر زمستانی قرار گرفته است که محل قرارگیری موزه آرمیتاژ است.

میدان وندوم پاریس

میدان وندوم پاریس آنقدر زیبا و متفاوت است که در بین تمام میدانهای این شهر، زیباترین بحساب می آید؛ یک میدان هشت ضلعی که حتی در شکل نیز تفاوت زیادی با دیگر میدانهای شهری دارد. ساختمانهای گنبدی و ستون دار فراوان دورتادور آن، زیبایی میدان وندوم را بیشتر نموده اند. یکی از این ساختمانها، هتل قصر ریتز بوده و در بین بقیه ساختمانها، هتل بوتیکهای بسیار لوکس پاریس دیده می شوند. بر نوک ستون بلندی که در وسط میدان قرار گرفته است، نقشی از تصویر ناپلئون قرار گرفته است.

میدان بازار عظیم آنتورپ

این هم یک میدان شهری متفاوت سه گوش بوده و ساختمانهای تزئین شده اطرافش، بنای یادبودی که در وسط میدان قرار گرفته و تالار شهر با معماری سبک رنسانس باعث شده تا آن را در زیبایی و کمال معماری با میدان عظیم بروکسل مقایسه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 390

به "زیباترین میدان های جهان؛ دیدنی هایی خیره کننده و تعجب برانگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین میدان های جهان؛ دیدنی هایی خیره کننده و تعجب برانگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید