تور استانبول: سرکنسول ترکیه خواستار ایجاد دفتر گردشگری خراسان در استانبول شد

به گزارش مجله جغتای، با افزایش شمار توریستان ترکیه در ایران دولت ترکیه خواستار رونق تبادل توریست با مشهد است.

تور استانبول: سرکنسول ترکیه خواستار ایجاد دفتر گردشگری خراسان در استانبول شد

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

سرکنسول ترکیه در مشهد خواستار راه اندازی دفتر جهانگردی خراسان در استانبول شد و از اعلام آمادگی کشور متبوعش برای همکاری در این حوزه اطلاع داد.

محمت فرهان یورولماز در ملاقات با مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد:

تقاضای افزایش شمار جهانگردان ترکیه در ایران از طرق مختلف مطرح شده و ما خواستار رونق تبادل جهانگرد بین مشهد و ترکیه هستیم.

یورولماز توضیح داد:

ترکیه در زمینه جهانگردی تجربه زیادی دارد و با توجه به اشتراکات ترکیه و ایران می توان از شیوه های ترکیه به منظور جذب جهانگرد به ایران بهره مند شد؛ چرا که مساله توریسم برای ترکیه و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت:

در گذشته ترکیه با مشکل جذب جهانگرد روبه رو بود و با وجود این که از نظر تاریخی جاذبه های زیادی داشت اما ماندگاری جهانگرد در آن، به علت نبود زیرساخت های مناسب، اندک بود از این رو دولت بر توسعه جهانگردی و تاسیسات آن متمرکز شد.

وی با اشاره به اختصاص امکانات و تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه جهانگردی در ترکیه، اضافه کرد:

بر این اساس سال جاری جذب 40 میلیون جهانگرد با 40 میلیارد دلار عایدی به این کشور پیش بینی شده است.

سرکنسول ترکیه مطرح کرد:

یکی از مباحث مهم برای جذب جهانگرد معرفی کشور هدف است زیرا بسیاری از مردم اروپا نسبت به ترکیه و ایران ذهنیت خوبی ندارند و حتی این کشورها را ناامن می دانند؛ بنابراین باید این تصورات را زدود.

وی اضافه کرد:

در حوزه جهانگردی تاریخی کشور ایران و به ویژه خراسان بسیار غنی است، جهانگرد هایی که آثار تاریخی برای آن ها اهمیت دارد حاضرند برای تماشای بناها و جاذبه های تاریخی هزینه نمایند؛ بنابراین به منظور جذب جهانگرد ترک به ایران باید تورلیدرهای ایرانی با زبان ترکی آشنایی کافی داشته باشند.

وی آمادگی ترکیه را برای همکاری و راه اندازی دفتر جهانگردی خراسان در استانبول اعلام و اعلام کرد:

باید بین شرکت های تبلیغاتی ایران و ترکیه نیز ارتباطات و همکاری هایی شکل بگیرد تا دو کشور بتوانند تبلیغات مشترکی در راستای جذب جهانگرد داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان رضوی نیز گفت:

گروه های جهانگردی زیادی در ایران و شهر مشهد برای معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، غذا و صنایع دستی و جذب جهانگرد فعال هستند؛ اما باید در این زمینه چنان قوی عمل کرد که جهانگرد قبل از سفر اطلاعات کاملی از مشهد و خراسان داشته باشد.

ابوالفضل مکرمی فر اضافه کرد:

برپایی نمایشگاه جهانگردی را در پیش داریم که می تواند در جذب جهانگرد تاثیرگذار باشد و انتظار داریم کشورهای مختلف از جمله ترکیه به منظور معرفی و تبادلات بیشتر بین دو کشور در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشند.

وی گفت:

کمیته تخصصی فی مابین دو کشور به منظور آنالیز راه های جذب جهانگرد با حضور شرکت های خصوصی برگزار خواهد شد و جلسه تخصصی نمایندگان آژانس ها را با سرکنسول برگزار خواهند کرد.

وی با بیان این که برای توسعه همکاری ها، امکانات و تاسیسات جهانگردی باید جلسه ای مشترک با مسئولان ترکیه برگزار گردد، اضافه کرد:

استان خراسان رضوی برای برگزاری هفته فرهنگی در کشور ترکیه، آمادگی کامل دارد.

منبع: کجارو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1144

به "تور استانبول: سرکنسول ترکیه خواستار ایجاد دفتر گردشگری خراسان در استانبول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: سرکنسول ترکیه خواستار ایجاد دفتر گردشگری خراسان در استانبول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید