شکار یک موجود عجیب بیگانه در اعماق اقیانوس، عکس

به گزارش مجله جغتای، در اعماق اقیانوس موجوداتی زندگی می نمایند که چنان در چشم ما بیگانه اند انگار از دنیایی دیگر آمده اند. یکی از این موجودات در اعماق اقیانوس هند به دام دوربین افتاده است.

شکار یک موجود عجیب بیگانه در اعماق اقیانوس، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در عمق 1200 متری دریا کمتر موجودات تاب فشار سنگین آب را دارد. همین که در این عمق موجودی زنده بماند مایه شگفتی است و اگر این موجود شبیه بیگانگان فضایی باشد شگفتی دو چندان می گردد.

دوربین یک زیر دریایی کنترل از راه دور که در آب های اقیانوس هند در شرق آفریقا در عمق 1200 متری مشغول کاوش بود، موجودی را شکار کرد که در یک چشم به زدن شکل عوض می نماید.

در ابتدا بیشتر شبیه به لوگوی عجیب یک کمپانی است تا موجودی زنده، اما وقتی تغییر شکل می دهد با نورهای رنگارنگ جلوه بی نظیری به خود می گیرد.

این ویدئو مدت ها پیش در یوتیوب پست شده و تا کنون بیش از 5 میلیون بار دیده شده است. اما موجود غریب حاضر در این فیلم چیست؟

با دقت در تصویر می توان با ضریب اطمینان بالایی گفت که این موجود استثنایی گونه ای خاص از شانه دارتباران دریایی به نام Lampocteis است.

شانه داران آبزیان لطیف و شکننده ای هستند که معمولاً در آب های با جریان زیاد، به ویژه آب های گرم، دیده می شوند. 100 گونه از شانه داران شناسایی شده است. شانه داران همگی دریازی هستند. بدن ظریف و شفاف شانه داران در تاریکی وشب از خود نور می دهند. برجسته ترین ویژگی آن ها داشتن دسته ای از مژک به نام شانه است که برای شنا کردن از آن بهره می گیرند.

البته موجود زیبای حاضر در تصویر در خاتمه سرنوشت تلخی پیدا می نماید و در فشار خروجی پیشرانه زیردریایی نابود می گردد.

منبع: ایندیپندنت

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1470

به "شکار یک موجود عجیب بیگانه در اعماق اقیانوس، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار یک موجود عجیب بیگانه در اعماق اقیانوس، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید