طولانی ترین زیپ لاین دنیا در دبی ؛ زیپ لاین جبل جیس (تور ارزان دبی)

به گزارش مجله جغتای، زیپ لاین جبل جیس دبی همان سرگرمی نفس گیر و جذابی است که اگر به دبی رفتید و آن را امتحان نکردید، بدون شک بزرگترین اشتباه زندگی خود را مرتکب شده اید. دبی را توریستی ترین شهر آسیا معرفی نموده اند و انصافا پر بیراه نیست. این شهر در مدت زمانی کوتاه بشدت پیشرفت کرد و به حق است اگر آن را سرزمین شگفتی ها بنامیم. یکی از شهر های امارات متحده عربی که از ابتدای رسیدن و پیاده شدن از هواپیما تا زمان برگشت به کشور خودتان، در شُک خواهید بود. این مطلب گذری مفصل بر زیپ لاین جبل جیس دبی است.

طولانی ترین زیپ لاین دنیا در دبی ؛ زیپ لاین جبل جیس (تور ارزان دبی)

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

برای رزرو آنلاین ارزانترین تور به مقصد دبی با برترین قیمت کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

آدرس: کشور امارات متحده عربی، شهر رأس الخیمه، کوه جبل جیس دبی

ساعت دسترسی: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

شماره تماس: 971502656224+

زیپ لاین جبل جیس دبی

صحبت کردن در خصوص برخی از تفریحات به قدری هیجان انگیز است که به راحتی می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد و آدرناین خون را بالا ببرد، زیپ لاین جبل جیس نیز در دسته همین تفریحات نهاده شده است. این زیپ لاین مهیج که طولانی ترین زیپ لاین دنیا نام گرفته تنها 1 ساعت از دبی فاصله دارد و در شهر راس الخیمه برای شما تفریحی مفرح را ایجاد نموده است. کوه جبل جیس که بلندترین کوه امارات متحده عربی محسوب می گردد در این شهر میزبان پارکی مجذوب کننده و تفریحی است که زیپ لاین دبی نیز در آن نهاده شده است. زیپ لاین جبل جیس دبی را با ما تجربه کنید.

معرفی طولانی ترین زیپ لاین دنیا

بد نیست بدانید که کوه جبل جیس واقع شده در دامنه رشته کوه های الحجر است و همانطور که گفتیم مرتفع ترین کوه امارات محسوب می گردد. زیپ لاین جبل جیس دبی در مدت زمان کوتاهی بعد از احداث و افتتاح، در دسته پرطرفدار ترین تفریحات کشور نهاده شد. عملیات طراحی و همینطور احداث این زیپ لاین طولانی به وسیله شرکت تورو وِردِه انجام شد و در نهایت با نام پرواز جبل جیس افتتاح شده و به بهره برداری رسید. طول این زیپ لاین 3.1 کیلومتر بوده که به نوعی رکورد دار گینس است. ابتدای این زیپ لاین از قله جبل جیس آغاز می گردد که ارتفاعی معادل 1680 متر دارد و سرعت حرکت آن 135 کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است.

  • تولد زیپ لاین جبل جیس دبی

حاکم وقت راس الخیمه کشور امارات به نام احمد بن سعود بن صقر القاسمی در یک حرکت هوشمندانه از نماینده گینس دعوت می نماید تا طولانی ترین و البته بزرگترین زیپ لاین دنیا را افتتاح کند. ناگفته نماند که خود شخص حاکم راس الخیمه به عنوان اولین فردی که پرواز از جبل جیس را انجام می دهد، از این زیپ لاین استفاده کرد. در ادامه نماینده گینس نیز که شخص Hode Khachab بود، بعد از یک افتتاحیه بسیار هیجان انگیز مدرک رسمی ثبت شدن زیپ لاین جبل جیس دبی در کتاب گینس را به حاکم راس الخیمه تقدیم کرد.

  • طراحی و ساخت زیپ لاین جبل جیس دبی

زیپ لاین جبل جیس دبی با یاری گرفتن از از شرکت های معروف و به نام این حرفه در کشور آمریکا مانند شرکت بین المللی مانستِر طراحی، ساخته و اجرا شده است. راستا این زیپ لاین به واسطه استفاده از یک منطقه پلتفرم و معلق به دو قسمت مجزا تقسیم می گردد که از قسمت پلتفرم معلق شما به راحتی به سمت زمین حرکت می کنید. بد نیست بدانید که در قسمت پلتفرم و محل آغاز زیپ لاین، دمای هوا 10 درجه خنک تر از سایر منطقه ها است.

این تغییر دما یک نکته بسیار مثبت برای ماجراجویی های دلپذیر شما در دل سرزمین گرم و کویری امارات محسوب می گردد. ناگفته نماند که در کنار این زیپ لاین، کمپین های متعدد و مجذوب کننده دیگری نیز برگزار می شوند. صخره نوردی، کوهنوردی، چادر زدن و کمپین در دل کوه، دوچرخه سواری و غیره که هرکدام می توانند برای خود تجربه ای مجذوب کننده و به یاد ماندنی باشند. در آخر باید اضافه کنیم که ظرفیت پذیرش زیپ لاین جبل جیس دبی ، Jebel Jais Flight در طول یک روز، 200 نفر تخمین زده شده است. این زیپ لاین از 2 کابل اصلی تشکیل شده که به شما امکان می دهد تا اوج هیجان را با دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

چند نکته مهم در خصوص زیپ لاین جبل جیس

زیپ لاین جبل جیس دبی به طول 3 کیلومتر است و در ارتفاع 1680 متری از سطح دریا نهاده شده که یک تجربه منحصر به فرد و هیجان انگیز 3 دقیقه ای را برای شما فراهم می نماید. شما بعد از طی کردن طول راستا در یک پلتفرم و جایگاه شیشه ای در دل کوه فرود آمده و تجربه مجذوب کننده خود را سرانجام می دهید. البته نهاده شدن در این پلتفرم شیشه ای نیز به نوع خود تجربه ای مهیج در دل کوهستان است. چرا که تمام منطقه کوهستانی را در زیر پای خود خواهید دید و با چشم اندازی بشدت نفس گیر روبرو خواهید شد.

توصیه می کنیم که حداقل وزن کاربران برای این زیپ لاین 45 کیلومتر و حداکثر 150 کیلومتر باشد. البته استفاده از این جاذبه مهیج و مجذوب کننده در شهر دبی برای تمام سنین بلامانع است اما افرادی که قد آنها زیر 120 سانتی متر باشد اجازه استفاده از این زیپ لاین را نخواهند داشت. سرعت استفاده از این زیپ لاین بالا است و هر 5 دقیقه به طور میانه یک نفر می تواند از آن استفاده کند. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم زیپ لاین جبل جیس دبی یکی از تفریحات مجذوب کننده کوه های سنگی امارات محسوب می گردد.

هیجانی وصف نشدنی و فراموش نشدنی

نکته جالبی که باید در انتهای این مطلب به آن اشاره کنیم این است که طول زیپ لاین جبل جیس دبی به مقدار 28 زمین فوتبال است و شما با تجربه این زیپ لاین بدون شک خاطره ای عجیب و به یاد ماندنی را برای خود رقم خواهیم زد. نکته مهیج اینکه به علت 2 کابله بودن این زیپ لاین شما می توانید با دوستان و همراهان خود مسابقه بدهید و در آخر خاطره ای به یاد ماندنی برای خود و اطرافیان خلق کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1328

به "طولانی ترین زیپ لاین دنیا در دبی ؛ زیپ لاین جبل جیس (تور ارزان دبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین زیپ لاین دنیا در دبی ؛ زیپ لاین جبل جیس (تور ارزان دبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید