فیلم های سونی از سال 2022 به صورت انحصاری در نتفلیکس پخش خواهند شد

به گزارش مجله جغتای، بر اساس قرارداد همکاری نتفلیکس و سونی، فیلم های در حال ساخت این کمپانی پس از اکران در سینماها به طور انحصاری به وسیله نتفلیکس پخش خواهند شد.

فیلم های سونی از سال 2022 به صورت انحصاری در نتفلیکس پخش خواهند شد

کروناویروس چرخه ساخت و اکران فیلم های سینمایی را با تغییرات عظیم و چشمگیری روبرو کرد. ساخت یا نمایش بسیاری از فیلم های مهم و پرهزینه به تعویق افتاده و از سویی دیگر بعضی کمپانی های فیلم سازی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تحمل زیان های اقتصادی غیرقابل جبران، در همکاری با سرویس هایی همانند نتفلیکس، HBO مکس و آمازون پرایم فیلم های خود را به صورت آنلاین پخش نمایند یا حداقل پس از چند هفته نمایش در سالن های سینما فیلم های شان را به صورت انحصاری در اختیار این پلتفرم ها قرار دهند تا بخشی از هزینه هایشان تأمین گردد.

  • فیلم ها و ستاره های نتفلیکس در سال 2021؛ از دی کاپریو تا راک

حالا سونی و نتفلیکس قرارداد همکاری با یکدیگر منعقد نموده اند که بر اساس آن فیلم های ساخته شده توسط سونی که از ابتدای سال 2022 (11 دی 1400) روی پرده می فرایند، پس از انتها مدت زمان اکران شان تنها به وسیله نتفلیکس در اختیار علاقه مندان قرار خواهند گرفت. بر اساس این قرارداد باید شاهد پخش انحصاری فیلم های مهمی مانند آنچارتد و مرد عنکبوتی جدید از نتفلیکس باشیم.

اطلاعات دقیقی از رقم قرارداد سونی و نتفلیکس در دسترس نیست، اما بعضی تحلیلگران ارزش این همکاری را صدها میلیون دلار می دانند. نتفلیکس با این کار سعی دارد خود را در مقابل موج جدید فیلم های ابرقهرمانی که به طور انحصاری به وسیله دیزنی پلاس پخش خواهند شد تجهیز کند. حتی هفته گذشته در خبرها دیدیم که این کمپانی طی قراردادی 450 میلیون دلار حق ساخت دو دنباله برای فیلم چاقوکشی (Knives Out) را دریافت نموده تا نشان دهد از هیچ تلاشی برای غلبه بر رقیب های تازه نفس اش کوتاهی نخواهد کرد.

چندی قبل برادران وارنر تصمم گرفت هم زمان با اکران فیلم های جدیدش در سینماها، آن ها را به وسیله سرویس آنلاین HBO مکس نیز پخش کند. دیزنی هم جهت نسبتا مشابه ای را در پیش گرفته و مثلا فیلم بیوه سیاه هم زمان با نمایش در سالن ها به وسیله سرویس دیزنی پلاس هم قابل مشاهده است.

در اوایل بهمن ماه اعلام شد تعداد مشترکان نتفلیس به بیش از 200 میلیون نفر افزایش پیدا نموده است. در سه ماهه انتهای سال 2020 بالغ بر 8.5 میلیون نفر به جمع مشترکان نتفلیکس اضافه شده اند تا مجموع مشترکان جدید این سرویس طی سال 2020 به 37 میلیون نفر برسد و رقم کل مشترکان آن از 203 میلیون نفر عبور کند. نتفلیکس به تازگی گزارش رسمی از کارکرد سال گذشته میلادی خود را به صورت عمومی منتشر نموده که نشان می دهد مجموع درآمد این سرویس آنلاین پیروز در سال 2020 بیش از 25 میلیارد دلار بوده است. در ادامه این گزارش آمده که سهام داران نتفلیکس انتظار دارند از این پس این کمپانی برای تامین هزینه ساخت فیلم های اختصاصی خود احتیاج چندانی به بودجه های خارجی نخواهد داشت.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 786

به "فیلم های سونی از سال 2022 به صورت انحصاری در نتفلیکس پخش خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های سونی از سال 2022 به صورت انحصاری در نتفلیکس پخش خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید