قوی ترین بمب هسته ای جهان در دستان پوتین، عکس

به گزارش مجله جغتای، بمب تزار با نام RDS-220، بمب هسته ای شوروی است که در آزمایشی بر فراز جزیره نوایا زملیا در اقیانوس منجمد شمالی در 30 اکتبر 1961 منفجر شد.

قوی ترین بمب هسته ای جهان در دستان پوتین، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بمب تزار بزرگترین سلاح هسته ای است که تا به حال راه اندازی شده است و قوی ترین انفجار دست ساز بشری را که تا کنون ثبت شده است، ایجاد نموده است. این بمب در سال 1961 به وسیله گروهی از فیزیکدانان شوروی ساخته شد که آندری ساخاروف از جمله آنها بود. در آن موقع جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده به طور فزاینده ای تشدید شده بود.

بیشتر بخوانید:

عکس | نوکیا با این تلفن همراه فروش 1100 را تکرار می نماید؟

عکس | چشم ها خیره به پرچمدار تاشو سامسونگ؛ Z Fold5 شکاف ها را پر می نماید؟

این بمب سه مرحله ای که به منظور نمایش قدرت شوروی بود، از نظر قدرت بی نظیر بود. ظرفیت آن 100 مگاتن بود، اگرچه ریزش حاصل از چنین انفجاری برای یک موقعیت آزمایشی بسیار خطرناک تلقی می شد. بنابراین، آن را اصلاح کردند تا 50 مگاتن فراوری کند که حدود 3800 برابر قدرت بمبی است که در طول جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما انداخته شد. وزن سلاح حاصل 27 تن و طول آن 26 فوت (8 متر) و قطر حدود 7 فوت (2 متر) بود. اگرچه رسماً به عنوان RDS-220 شناخته می گردد، اما نام مستعار متعددی دارد که مهمترین آنها بمب تزار در غرب است.

یک بمب افکن Tu-95V برای حمل این سلاح ساخته شد که مجهز به چتر نجات مخصوصی بود که سقوط آن را نرم می کرد و به هواپیما اجازه می داد در فاصله ایمن از انفجار پرواز کند.

با وجود موفقیت، بمب تزار هرگز برای عملیات ها استفاده نشد. با توجه به میزان آن، این دستگاه نمی تواند به وسیله یک موشک بالستیک مستقر گردد. در عوض، بمب باید با هواپیماهای معمولی حمل می شد که به راحتی قبل از رسیدن به هدف قابل رهگیری بود.

منبع: britannica

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1446

به "قوی ترین بمب هسته ای جهان در دستان پوتین، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی ترین بمب هسته ای جهان در دستان پوتین، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید