قیمت ویلاهای ساحلی و جنگلی در محمود آباد

به گزارش مجله جغتای، مناطق شمالی ایران به دلیل هوای مطلوب و طبیعت بکر و چشم نواز، همیشه افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف کشور به سوی خود کشانده است. به عبارت دیگر می توان گفت که طبیعت سرسبز شمال ایران، یک جاذبه گردشگری طبیعی به شمار می آید که باعث رونق مالی این بخش و افزایش تقاضا برای خرید ویلا در این مناطق شده است.

قیمت ویلاهای ساحلی و جنگلی در محمود آباد

جهت دریافت خدمات طراحی نمای خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

استقبال مسافران فصلی از مناطق بسیار زیبای شمالی موجب شده برخی از شهرهای شمالی کشور شهرت بیشتری پیدا نموده و بیش از حد انتظار توسعه پیدا نمایند. یکی از این شهرستان ها محمودآباد است. این شهرستان کوچک شمالی با وجود پوشش گیاهی و فضای سبز زیبا، کنار آب و هوای فوق العاده، منطقه ای بسیار زیبا برای سکونت دایم یا موقت محسوب می گردد؛ بنابراین توجه خاص گردشگران و مسافران به این شهر کوچک میزان ساخت وساز اقامتگاه، خانه و ویلا در محمودآباد را افزایش داده است. در این مطلب ضمن معرفی محمودآباد، مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری آن، به موضوع قیمت خرید ویلا در محمودآباد خواهیم پرداخت. بنابراین در صورتی که قصد خرید ویلا در این منطقه را دارید، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

موقعیت جغرافیایی محمود آباد

محمود آباد از توابع استان مازندران به شمار می آید که بنای اصلی آن در دوره ناصرالدین شاه پایه گذاری شده است. توسعه تدریجی این شهرستان تا مدتی متوقف شد و در دوره رضا شاه پهلوی جانی تازه گرفت. از آن به بعد رشد محمود آباد سرعت بیشتری گرفت و به تدریج به حد کنونی رسید.

شهرستان محمودآباد بر سر جاده ساحلی و نزدیکی دریای خزر واقع شده است. یکی از امتیازهای این شهرستان اتصال مستقیم آن به آمل در جهت جاده محمود آباد-آمل است که باعث ارتباط محمودآباد با جاده هراز می گردد. به این ترتیب تردد مسافران و گردشگران به محمودآباد از جهت مناسبی انجام خواهد گرفت. همچنین از مهم ترین شهرهای اطراف آن می توان به شهرستان نور در غرب، آمل در جنوب و فریدون کنار و بابلسر در شرق اشاره نمود.

با توجه به نزدیکی محمودآباد به دریای خزر، اقتصاد این شهرستان با ماهیگیری، کشاورزی و البته گردشگری رشد پیدا نموده است. بنابراین می توان گفت از دیگر جاذبه های این منطقه برای گردشگران و مسافران منظره زیبای ماهیگیری در سواحل خزر است.

امکانات رفاهی و جاذبه های گردشگری

با توجه به استقبال بسیار خوب گردشگران از محمودآباد، طبیعی است که روی جاذبه های طبیعی و مصنوعی آن بیش از سایر مناطق شمالی تمرکز شده باشد.

جنگل و دریا

قرارگیری در مجاورت دریا از یک سمت و نزدیکی به مناطق جنگلی و طبیعت شمال ایران از سوی دیگر باعث افزایش زیبایی محمودآباد شده است. در واقع این منطقه به دلیل همین موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه امتیاز بیشتری نسبت به سایر سرزمین های شمالی ایران داشته و توانسته رشد چشمگیری پیدا کند.

سرزمین رویاها یا پلاژ خط آهنی

گرچه شهربازی های مناطق شمالی ایران در کل چنگی به دل نمی زند، اما سرزمین رویاهای محمودآباد یکی از مدرن ترین و مجهزترین شهربازی های شمال کشور به شمار می آید. این منطقه به پلاژ خط آهنی هم شهرت دارد که مجاور ساحل خزر واقع شده است. از خدمات اصلی این مجمتع تفریحی می توان به پارک ساحلی و شنا اشاره نمود. این پارک ساحلی با طرح سالم سازی دریا به مکانی پاکیزه و زیبا برای ورزش های آبی تبدیل شده است. شنا برای آقایان و بانوان در پلاژ ویژه و قایق سواری از جذاب ترین خدمات سرزمین رویاهای محمودآباد هستند. شهربازی مدرن پلاژ خط آهنی هم به دستگاه های بازی مختلفی مجهز بوده و امکاناتی نظیر بازی های مهیج و آرام برای همه سنین ارائه نموده است. همچنین وجود آلاچیق های متعدد، سفره خانه، رستوران و… موجب شده سرزمین رویاها به یک مرکز تفریحی کامل برای گردشگران، مسافران و افراد محلی تبدیل گردد.

پرواز تفریحی و آموزشی

در نزدیکی شهرستان محمودآباد یک فرودگاه کوچک نظامی و آموزشی به نام بیشه کلا واقع شده که به نیروی هوایی ارتش وابسته است. با توجه به فعالیت های کم فرودگاه بیشه کلا برای پروازهای نظامی ایده استفاده از آن به عنوان یک مکان تفریحی بسیار هوشمندانه بود. به همین دلیل از اوایل سال 92 با همکاری بخش خصوصی در این فرودگاه برنامه های جذابی به منظور پروازهای تفریحی و آموزشی برای عموم افراد اجرا شد. در فرودگاه بیشه کلا از هواپیماهای دونفره فوق سبک برای پرواز استفاده می گردد. این موضوع یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری محمودآباد به شمار می آید.

پارک جنگلی

فضای سبز کم نظیر شهرستان محمودآباد و اطراف آن یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی این منطقه محسوب می گردد. به همین دلیل علاوه بر پارک ساحلی، پارک های جنگلی متعددی در این شهرستان دایر شده است. چهار پارک جنگلی ملت، لاله، مرکزی و طاهباز فضایی بسیار زیبا برای تفریح ایجاد نموده اند. این پارک های جنگلی به خوبی حفاظت شده اند و طرح سالم سازی محیط زیست در آن ها اجرا شده است. جاده آسفالت، آلاچیق چوبی، پارک بازی بچه ها، امکان دوچرخه سواری و پیک نیک در این پارک های جنگلی باعث جذابیت بیشتر پارک های جنگلی محمودآباد شده است. همچنین نزدیکی این پارک ها به دریا امتیاز دیگری است که می تواند بر زیبایی این پارک ها بیفزاید.

آب های گرم روستای لاویج

روستای لاویج در 57 کیلومتری شهرستان محمودآباد را می توان از جاذبه های گردشگری پیرامون محمودآباد دانست. این روستای کوچک به طبیعت بکر، فضای روستایی و از همه مهم تر چشمه های آب گرم خود معروف است. درخت های موجود در این روستا هریک میلیون ها سال قدمت دارند و خواص درمانی آب گرم آن برای دردهای مفصلی، استخوانی و… بسیار موثر است. همه این موارد باعث جذابیت روستای لاویج برای گردشگران شده است

ویلای ساحلی یا ویلای جنگلی؟

با توجه به شرایط محمودآباد برای خرید ویلا انتخاب های بسیار متنوعی پیش روی شما خواهد بود. مهم ترین تفاوت ویلاهای منطقه محمودآباد در محل قرارگیری آن ها است. ویلاهای این منطقه در دو گروه کلی ویلای ساحلی و ویلای جنگلی قرار گرفته اند.

ویلاهای ساحلی

این ویلاها در خط ساحل واقع شده اند. به همین دلیل دسترسی به آن ها به وسیله جهت جاده در همه فصول سال به راحتی امکان پذیر است. ویلاهای ساحلی منظره زیبای ساحل و دریا را پیش روی خود دارند؛ اما کنار همه این امتیازها ویلاهای ساحلی معایبی هم دارند. یکی از این معایب هوای شرجی در برخی فصل های سال و عیب دیگر فرسودگی بسیار سریع سازه ها به دلیل رطوبت زیاد هوا است.

ویلاهای جنگلی

ویلاهایی که در دل جنگل ساخته شده اند، ویلاهایی جنگلی نام دارند. این ویلاها اغلب از شهر دور هستند. به همین دلیل سکوت و آرامش بیشتری برای ساکنان خواهند داشت؛ اما فاصله این ویلاها تا شهر باعث شده در آب و هواب نامساعد تردد بین شهر و ویلا سخت باشد. به همین دلیل در حالت کلی قیمت ویلاهای جنگلی از ویلاهای ساحلی کمتر است.

قیمت خرید ویلا در محمود آباد

در این بخش قیمت خرید برخی ویلا در متراژها و مناطق مختلف محمودآباد را آنالیز خواهیم کرد.

ویلا بین 100 تا 200 متر

بیشتر افراد ترجیح می دهند ویلاهایی در همین متراژ تهیه نمایند. چرا که ضمن صرف هزینه کمتر، ویلا و باغ و باغچه های اطراف آن به رسیدگی کمتری احتیاج دارند. در حال حاضر یک ویلای 12 ساله دوبلکس، با متراژ 150 متر در یک زمین 180 متری با دارای دو اتاق خوب مستر در طبقه بالا، نشیمن و آشپزخانه در طبقه پایین، دو سرویس بهداشتی در فاصله 700 متری از جاده با منظره دریا با قیمتی برابر با 480 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. همچنین یک ویلای 180 متری دوبلکس 2 ساله با سه اتاق خواب و یک شاه نشین در طبقه آخر و 2 سرویس بهداشتی با منظره دریا با قیمت 520 میلیون تومان آماده واگذاری برای فروش است.

ویلا بین 200 تا 300 متر

ویلاهایی که در شهرک قرار دارند، نسبت به ویلاهای مستقل و خصوصی قیمت پایین تری دارند. در حال حاضر یک ویلای دوبلکس در یک زمین 450 متری با متراژ 250 متر دارای چهار اتاق خواب، پارکینگ، بالکن، پنجره دو جداره، دو سرویس بهداشتی و حیاط با قیمتی در حدود 250 میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است. همچنین ویلایی دوبلکس با متراژ 280 متر در زمین یک هزار متری دارای پنج اتاق خواب، دو سرویس بهداشتی، استخر، سونا، جکوزی و پارکینگ قیمتی برابر با 530 میلیون تومان برای فروش دارد.

ویلا بین 300 تا 400 متر

یک ویلای جنگلی با متراژ 300 متر که در زمینی به مساحت 700 متر بنا شده است، با قیمت 350 میلیون تومان آماده واگذاری برای فروش است. این ویلا دارای پنج اتاق خواب، نیم طبقه دوم، دو سرویس بهداشتی، حیاط عظیم و فضای سبز بسیار زیبا است. از دیگر ویلاهای این محدوده متراژ می توان به ویلایی 350 متری در زمین به مساحت 700 متر اشاره نمود. این ویلای جنگلی با پنج اتاق خواب، سه سرویس بهداشتی، انباری، استخر، سونا، جکوزی و پارکینگ قیمتی در حدود 680 میلیون تومان دارد.

ویلاهایی که در بالا معرفی شدند، برخی ویلاهای جنگلی و ساحلی در محمودآباد با قیمت متوسط هستند. در همین حدود متراژ ویلاهایی با قیمت های نجومی هم وجود دارند. این ویلاها از نظر کیفیت ساخت و متریال به کار رفته صندلی بالاتری دارند. علاوه براین دلیل گران تر بودن برخی ویلاها را می توان در نزدیکی به شهر، دسترسی آسان به مراکز خرید و جهت راحت رفت و آمد دانست. توجه به جهت تردد و دسترسی ها یکی از موضوعاتی است که باید به طور جدی به آن پرداخت. این موضوع شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد؛ اما در طولانی مدت مسائل و سختی هایی به همراه خواهد داشت. در سرانجام توصیه می کنیم که اگر در طول سال به طور مرتب به شمال سفر می کنید، بهتر است ویلاهای متراژ پایین، نزدیک به شهر را به ویلاهای عظیم در حومه ترجیح دهید. پیش از اقدام به خرید ویلا به خوبی همه گزینه های متناسب با بودجه تان را آنالیز کنید تا پس از خرید پشیمانی به بار نیاید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 131

به "قیمت ویلاهای ساحلی و جنگلی در محمود آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ویلاهای ساحلی و جنگلی در محمود آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید