تورهای چین: ماجراجویی در سرزمین پرتغالی های چین، جزیره ماکائو

به گزارش مجله جغتای، ماجراجویی در ماکائو، جزیره ای چینی

شبه جزیره ای در کشور میلیاردی ها که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می گردد. معمای سختی نیست، منظور ما جزیره پر ماجرای ماکائو در کشور چین است. این جزیره زیبا سالانه گردشگر های بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود برای ماجراجویی و سیاحت به سمت خود جذب می نماید و یکی از منطقه ها گردشگری مجذوب کننده و معروف در جهان محسوب می گردد. ماکائو، این جزیره پر زرق و برق در کشور چین و در عین حال ساده و میانه، مقصد بسیاری از ماجراجویان برای رقم زدن سفری فرق دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به ماجراجویی در جزیره ماکائو در کشور چین زیبا و در عین حال اسرار آمیز سفری اکتشافی داشته باشیم.

تورهای چین: ماجراجویی در سرزمین پرتغالی های چین، جزیره ماکائو

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ماکائو

ماکائو با این که جزیره ای در کشور چین است ولی هستند کسانی که آن را جزیره پرتغالی ها نیز بنامند. قرار گیری چشم انداز ها و جاذبه های بکر و زیبا در کنار ساختمان های مدرن و زیبا و جشن ها و فستیوال های مدرن، ماکائو را تبدیل به یک مقصد اسرار آمیز، پیچیده و هیجان انگیز برای هر دنیاگرد و ماجراجویی نموده است. این اسرار آمیزی زمانی بیشتر می گردد که در فصل بهار فضایی مه آلود و گرم به خود می گیرد و در تابستان نیز هوایی گرم و بارانی پیدا می نماید. هوای پاییزیش بسیار مطبوع و خنک است و زمستان های سرد و آفتابی اش، بسیار زیبا و پر چشم انداز است. برترین فصل برای سفر وماجراجویی در ماکائو فصل پاییز است و شما برای هرگونه ماجراجویی به مسائل آب وهوایی بر نخواهید خورد. از آن جا که ماکائو سال ها تحت سلطه و استعمار پرتغالی ها بوده، این جزیره را جزیره پرتغالی ها نیز می نامند. رکز مامائو ، شهر ماکائو با 120 هزار نفر جمعیت می باشد . مساحت ماکائو 16 کیلومتر مربع و جمعیت آن 457 هزار نفر است. این جزیره چینی - پرتغالی، 65 کیلومتر به سمت غرب هنگ کنگ قرار گرفته است.

کلمات پرتغالی در میان کلمات چینی مردم این جزیره جا افتاده است و شاخه ای نو از زبان را در این منطقه به وجود آورده است. اما این نفوذ زبانی، تنها یادگار زنده ای است که از حضور پرتغالی ها برای چینی ها مانده و فرهنگ چینی در این منطقه همچنان بسیار پر رنگ و زنده است. از نشانه های این فرهنگ اصیل هم می توان به خط چینی، چاپستیک ها، پرنده های آوازه خوان و استفاده از وسایلی سنتی همانند عود در منازل و مکان های عمومیشان اشاره نمود. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران، می توانید به این جزیره زیبا سفر کنید و هر نوع ماجراجویی از حضور در بهشت های این جزیره تا چشم انداز ها بکر و جالبش را امتحان کنید.

خرابه های کلیسای سنت پائول

شما می توانید با حضور در کلیسای سنت پائول، این کلیسای تاریخی که متعلق به قرن 17 است و به عنوان کلیسای جامع مسیحیان مورد استفاده قرار می گرفته است، در تاریخ زنده و گویای این شهر خود را درمیان جمعیت دعاگذار قرن 17 ببینید. این کلیسا در سال 1835، دچار حریق آتش شد و قسمت هایی از آن در آتش سوزی سوخته است. امروزه این کلیسا به عنوان تاریخ مصور جزیره ماکائو و مکانی مذهبی به شمار می رود

پل تایپه

پل تایچه در گذشته ای نه چندان دور یک جزیره بوده است و بعد تر ها به دلیل حرکت آرام صفحات اقیانوسی به سمت ساحل کلون (Coloane) ، باعث ایجاد منطقه ای نو در این مکان شدو و به نام کوتای (Cotai)، نام گذاری شد. این شهر بعدها، آن چنان رشدی کرد و به پیشرفتی در آن حاصل شد که به سختی می توانید باور کنید که در گذشته جزیره ای ساده بوده است. در این منطقه می توانید از نزدیک شاهد زندگی سنتی مردم اصلی ماکائو باشید و به ماجراجویی در بین قصه ها و آداب رسوم آنان بپردازید. ویلا ها و اقامتگاه هایی مدرنی که برای دنیاگردان و ماجراجویان نیز در این جا به چشم می خورد تلاشی است از طرف دولت چین تا رضایت مردم و دنیاگردان را با هم به دست بیاورد. دولت چین سعی در حفظ بافت سنتی این ناحیه و مردمش را دارد.

پارک سون یات سن ماکائو

یکى دیگر از جاذبه های جزیره ماکائو پارک خورشید یات سن است که در شمال ماکائو قرار گرفته است. این پارک یکی از چهل و سه پارک خورشید یات سن در دنیا و بزرگ ترین پارک در ماکائو است و مقصدی فوق العاده مرموز برالی ماجراجویان از سرار دنیا به شمار میرود. پارکی با طبیعتی اسرار آمیز و هوایی مه آلود! تجربه حضور در آن را از دست ندهید.

میدان سِناد

میدان اصلی و زیبای ماکائو که در جشن ها و مناسبت های مختلف همواره مملو از جمعیت دنیاگردان و مردم عادی و محلی می گردد. پرتغالی ها با ابتکاری جالب از سنگ های سیاه و سفید که مانند موجی در حال حرکت است، سنگ فرشی طراحی نموده اند که در نوع خود بی نظیر است. تا به حال به اینم فکر نموده اید که در نهایت، نقطه آخر طراحی همچین مکان و سنگفرشی در نهایتبه کجا می انجامد؟ با اصلا انتهایش کجاست؟ حتما این ماجراجویی را تجربه کنید.

مقبره اِما

مقبره اما، بنای یادبودی برای یک ماجرای جالب است، دختر فقیری برای رسیدن به منطقه کانتون از فرد ثروتمندی برای سفرش، تقاضای یاری می نماید اما فرد ثروتمند از یاری به او انصراف می دهد. در این میان یک مرد ماهیگیر به او یاری میکند. در طول سفر در منطقه نزدیک ماکائو فعلی رعد و برق، تمام قایق ها را می سوزاند به جز قایقی که دخترک بر آن سوار بوده است. از آن به بعد در این منطقه این بنای یادبودی به وسیله ماهیگران برای دخترک ساخته شد. این مقبره، امروز به عنوان نماد شهر ماکائو شناخته می گردد. جالب است بدانید که، در واقع نام شهر ماکائو از این مقبرهاستخراج شده است، در واقع ماکائو به معنای یادبودی برای اما است.

شهر رویا ها و افسانه گنج اژدها

این روایت افسانه ای در در زیر یک گنبد شیشه ای که به یاری نورهای رنگی لیزر شما به سفری خیال انگیز و ماجراجویانه خیالی می برد،و برای شما داستان میراث امپراطور جید(jade)و 4 اژدهای اقیانوس و هیولا ها و دشمنان اساطیری را به طور رایگان روایت می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1197

به "تورهای چین: ماجراجویی در سرزمین پرتغالی های چین، جزیره ماکائو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: ماجراجویی در سرزمین پرتغالی های چین، جزیره ماکائو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید