مدیرکل زندان های استان تهران: 4500 زندانی استان تهران از مرخصی نوروزی بهره مند شده اند

به گزارش مجله جغتای، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل زندان های استان تهران گفت: 4500 زندانی استان تهران از مرخصی نوروزی بهره مند شده و این ایام را همراه خانواده شان می گذرانند.

مدیرکل زندان های استان تهران: 4500 زندانی استان تهران از مرخصی نوروزی بهره مند شده اند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اداره کل زندان های استان تهران، سید حشمت الله حیات الغیب، گفت: هدف ما اصلاح و تربیت و ارایه راه حل های علمی جهت تکرار نشدن جرم و بازگشت سالم مددجویان به کانون خانواده و جامعه است.

وی توضیح داد: بر این اساس و در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه و طرح پایش زندانیان، مقامات عالی قضایی و قضات به طور مستمر از زندان های استان بازدید می نمایند تا ضمن آنالیز شرایط رفاهی و بهداشتی زندانیان، تا حد امکان تخفیفات قضایی قانونی در خصوص افراد واجد شرایط اعمال گردد و فردی بی جهت در زندان نماند.

حیات الغیب ادامه داد: طی اولین روز های ایام تعطیلات سال نو، معاون راهبردی قوه قضاییه، معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز دادستان تهران طی ملاقات های جداگانه، شرایط رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را آنالیز کردند.

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: فرایند حضور مقامات عالی قضایی و نیز قضات در زندان ها موجب آرامش زندانیان می گردد و از سوی دیگر نگرانی خانواده ها نیز کاهش می یابد و همین امر موجب ارتقای امور اصلاحی و تربیتی در زندان شده، با انگیزه بهتری در کلاس های مختلف آموزشی مانند فرهنگی، اشتغال و حرفه آموزی حاضر می شوند.

وی اضافه کرد: طی ملاقات های انجام شده در ایام پایانی سال گذشته و هفته اول تعطیلات سال نو، تا حد امکان احکام مرخصی یا آزادی مشروط صادر شده تا مددجویان این ایام را کنار خانواده سپری نمایند و در این راستا، 4500 نفر از زندانیان استان از مرخصی نوروزی بهره مند شده و این ایام را همراه خانواده شان می گذرانند.

طی هفته اول سال نو، سید محمدصاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه، علی باقری کنی معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز علی القاصی مهر دادستان تهران با حضور در بازداشتگاه اوین، با مددجویان مصاحبه نموده، مسائل قضایی آنان را آنالیز و دستورات لازم را صادر کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 760

به "مدیرکل زندان های استان تهران: 4500 زندانی استان تهران از مرخصی نوروزی بهره مند شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل زندان های استان تهران: 4500 زندانی استان تهران از مرخصی نوروزی بهره مند شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید