بزرگداشت موسس هفته نامه بازار کار در جهاد دانشگاهی

به گزارش مجله جغتای، با برگزاری مراسمی در جهاد دانشگاهی، بیش از 30 سال خدمات سیدکاظم حسینی ـ بنیانگذار هفته نامه بازار کار ـ ارج قرار گرفت.

بزرگداشت موسس هفته نامه بازار کار در جهاد دانشگاهی

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، دوشنبه ـ 25 اسفند ماه ـ طی مراسمی در حضور رییس جهاددانشگاهی و بعضی معاونان و مدیران این نهاد انقلابی، از خدمات ارزنده بنیانگذار هفته نامه بازار کار تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم محمد صادق بیجندی ـ معاون آموزشی جهاددانشگاهی ـ ضمن اظهار ادب و احترام به حاضران در مراسم پاسداشت خدمات بیش از سه دهه سیدکاظم حسینی، درباره این فعال رسانه گفت: اگر آقای حسینی را نماد اشتغال کشور بنامیم کم نگفته ایم. یکی از دوستان می گفت که ما بازنشستگی نداریم، سبک دوشی داریم و امروز نیز سبک دوشی ایشان را قدر می نهیم.

همچنین علی متقیان ـ مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، در این زمینه اظهار داشت: امروز قصد پاسداشت عزیزی رسانه ای از بنیاد جهاددانشگاهی را داریم که بنیان هفته نامه پیروز بازار کار را گذاشت؛ نشریه ای که افراد زیادی به وسیله آن مشغول کار شدند و برای خود باقیات و صالحات بسیار به جا گذاشت. این جانباز عزیز انقلاب اسلامی که روزی در جبهه های نبرد با نیروی بعثی مبارزه می کرد، قلم به دست گرفت و سال ها با قلم خود به نفع نظام و جوانان نوشت . به سهم خودم از کوشش های ایشان تشکر می کنم. خداوند به ایشان سلامتی و طول عمر عطا فرماید.

محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهادانشگاهی نیز از کوشش ها و زحمات سیدکاظم حسینی تشکر کرد و در جملاتی کوتاه گفت: هر موضوعی که هر بار آقای حسینی به آن ورود می کردند، با جانِ دل آن را انجام می دادند و با پیگیری های خود کار را به ثمر می رساندند.

علیرضا زجاجی ـ مدیر کل حوزه ریاست دفتر مرکزی جهادانشگاهی ـ هم در مراسم پاسداشتِ خدمات سیدکاظم حسینی چنین مطرح نمود: سازمان های پیشتاز و پیشگام فضایلی دارند؛ از جمله اینکه کادرهای آنها را همه جانبه می نامند و در عین حال کار را با کمترین هزینه به ثمر می رسانند. سازمان جهاددانشگاهی این خصایص را داراست و یکی از افرادی که همه جانبه عمل می کرد، آقای دکتر حسینی بود. امیدواریم هر جا که هستند پیروز باشند و بتوانیم از تجربیات و رهنمودهای ایشان استفاده کنیم.

ابوالقاسم رئیسی ـ مدیرکل روابط عمومی جهاد دانشگاهی ـ گفت: دکتر حسینی اقدامات بسیاری برای جهاددانشگاهی انجام دادند و همچنان در خدمت ایشان و نیازمند مشورت ها و هدایت هایشان هستیم و امیدوارم بتوانیم از رهنمودهای ایشان بهره مند شویم. ایشان متعهدانه در حوزه ارتباطات و رسانه کار کردند و دشواری های بسیاری که تحمل کردند، به علت همین پیگیری ها و کوشش های بی وقفه ایشان بود.

سهیلا خدامی، از همکاران جهاددانشگاهی در حوزه بازار کار هم اظهار کرد: من افتخار همراهی و همکاری با دکتر حسینی را طی سال های فعالیتم داشتم و اخلاق کاری و روابط انسانی را از ایشان یاد گرفتم. در بخش اشتغال که در آن فعال بودم هنوز افراد زیادی تماس می گیرند که توسط این مجموعه صاحب شغل شده و به واسطه آن تشکیل خانواده داده اند و خیلی از کارفرماها برای جذب نیرو با ما تماس می گیرند. همواره افتخار می کنم که در این بخش فعالیت نموده ام و امیدوارم فعالیت این مجموعه بتواند تداوم داشته باشد.

در این مراسم همچنین حمیدرضا طیبی ـ رییس جهاد دانشگاهی ـ مطرح نمود: از سال 59 که این مجموعه تشکیل شد همه با عشق و علاقه کوشش کردیم تا در حوزه فرهنگی، علمی و آموزش مفید عمل کنیم. آقای حسینی تعصب خاصی به جهاد داشته و کوشش نموده اند که به بهترین نحو، کار و کوشش داشته باشند. با توجه به سخت کوشی ایشان متاسفانه مبتلا به بیماری شدند و اکنون به اجبار می خواهیم ایشان را بازنشسته کنیم، چون سلامتی ایشان برای ما مهم است. ولی پس از بازنشستگی ایشان، باز هم باید از رهنمودهایشان بهره مند شویم. امیدوارم که سال های سال در کنار خانواده سلامت باشند و ما نیز بتوانیم از وجود ایشان بهره ببریم.

علی منتظری ـ رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی ـ دیگر سخنران مراسم بود. او گفت: کوشش ها و خدماتی که آقای حسینی در این مدت داشته اند، واقعا ماندگار هستند. نقش آقای حسینی در شکل گیری روابط عمومی و ترویج فرهنگ جهاد، اساسی بود. ایشان شب و روز، وقت و بی وقت کوشش می کردند و ما سپاسگذار ایشان و حمایت های خانواده شان هستیم.

در پایان این مراسم، سیدکاظم حسینی اظهار کرد: از تمام کسانی که لطفشان شامل حال من بوده است، تشکر می کنم. خدا را شکر می کنم به لطف انقلاب، توفیق پیدا کردیم در یک فضای اسلامی در شرایطی کار کنیم که امکان ارائه خدمات بیشتر به کشورمان را داشته باشیم. آنچه که شامل حال ما شده توفیقی است که خداوند به ما ارزانی داشته است. سعی کردم آنچه در توانم بود را انجام دهم ولی احساس می کنم هنوز هم بدهی زیادی به شهدا و ایثارگران داریم.

بنیانگذار نشریه بازار کار یادآور شد: دوران طفولیت من در منطقه ای نفت خیز گذشت و شاید اگر به خاطر رشته تحصیلی ام نبود به تهران نمی آمدم. سرنوشت من از کودکی به گونه ای رقم خورد که با رسانه سر و کار داشتم. از همان زمان سرکی در کارهای سیاسی و اجتماعی می کشیدم که این امر تا دانشگاه ادامه پیدا کرد. فعالیت های رسانه ای ام ادامه داشت تا زمانی که شاخه اشتغال در جهاد به وجود آمد و توانستیم مجوز این هفته نامه را بگیریم.

حسینی با بیان اینکه تا به امروز 1223 شماره هفته نامه بازار کار منتشر شده است، در این زمینه گفت: در این دوره که نشریه منتشر شده، لطف دوستان شامل حال ما بوده است و توجه دکتر طیبی باعث شد این نشریه همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. این در حالی است که بسیاری از نشریه ها پیروز به ادامه حیات نشدند.

او ادامه داد: در کنار کار نشریه، بحث اطلاع رسانی در فضای مجازی و سایت را ادامه دادیم. با بضاعتی که داشتیم و پشتوانه نام نیک جهاد در جامعه، در برهه ای نزدیک به 400 هزار نفر در سایت ثبت نام داشتیم. در بحث کاریابی نیز 36 هزار نفر را ثبت نام کردیم. شکر خدا هفته نامه بازار کار قابل اعتماد بود و به عنوان یک نشریه خوش نام شناخته شد.

سید کاظم حسنی در پایان سخنانش تاکید نمود: احساس می کنم هیچ چیزی شخصا از خودمان نداریم و هر چه داریم از جهاد دانشگاهی است. زمانی که در بستر بیماری بودم، آقای طیبی لطف کردند و در کنارم بودند و امیدوارم جهاد همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان یکی از ستون های اصلی انقلاب یاد کردند، همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین امیدوارم با تصمیمی که به تازگی اتخاذ شده است، بخش فرهنگی و روابط عمومی همچنان مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 738

به "بزرگداشت موسس هفته نامه بازار کار در جهاد دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت موسس هفته نامه بازار کار در جهاد دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید