منج؛ استراحتگاه دلچسب مسافران مرداد

به گزارش مجله جغتای، منج یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است. گویش، موسیقی و فرهنگ منج اصالتا بختیاری است.

منج؛ استراحتگاه دلچسب مسافران مرداد

خبرنگاران: منج در منطقه تابستانی زاگرس برای کسانی که می خواهند از گرمای تابستانی فرار نمایند پناهگاه خوبی است.

با اقامت در شهرکرد یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری می توانید از جاذبه های تاریخی و طبیعت زیبای منطقه استفاده کنید. آبشارها، غارها، پارک های جنگلی و چشمه های این منطقه انقدر زیاد و زیبا هستند که برای تماشا همه شان باید تا جای ممکن به روزهای سفرتان اضافه کنید.

منج یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است. گویش، موسیقی و فرهنگ منج اصالتا بختیاری است. درمورد وجه تسمیه منج با ضم م می گویند دراصل منج باکسر م بوده وآن از کرومنج می آید که حالت مه آلودگی است چون منطقه درگودی واقع شده ومحل تلاقی چند دره ورودخانه محلی است واز طرفی به رودخانه های شلیل وارمند نزدیک است حالت مه مانند است بنابراین علت نامیدن به منج به کسر م به علت وجود مه بوده است. لیکن به مرور زمان م مسکور به م مضموم تبدیل شده است .

درکنار این روستا روستاهای منج نسارومنج جهروب وجوددارد که درمورد وجه تسمیه منج جهروب می گویند دراصل چه روب بوده است یعنی چاه و قنوات را لایروبی می کردند.

آبشارمنج از آبشارهای طبیعی و معروف شهرستان دنا محسوب می گردد.آبشاری واقع در قلب کوهها دو شاخه ایکه پس از طی مسیری طولانی و عبور از روستای منج به رودخانه بشار می ریزد. این آبشار فصلی در منطقه سادات محمودی در شصت کیلومتری شمال غرب یاسوج و در نزدیکی روستای منج(مونج) واقع است . مسیر دسترسی به آن از پاتاوه، باک، بنستان و دژک است که در انتهای مسیری بسیار زیبا و پوشیده به جنگلها و مراتع سرسبز می باشد.

آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار دره عشق از تماشای ترین آبشارهای نزدیک شهرکرد هستند. اگر هم از کسانی باشید که عاشق غارنوردی هستند سفر به این استان برایتان سفر جذابی خواهد بود و نباید رفتن به غار سراب، پیر غار، غار منج و غار خراجی را از دست بدهید.

غار منج در مسیر روستای منج به قلعه مدرسه واقع می باشد و مورد استفاده انسان های اولیه غار نشین بوده که دراین غار ابزارآلات تیغه های ساده و دندانه دارنوک پیکان سنگی ودرفش بدست آمده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1475

به "منج؛ استراحتگاه دلچسب مسافران مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منج؛ استراحتگاه دلچسب مسافران مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید