موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی صادر شد

به گزارش مجله جغتای، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی مانه و سملقان از صدور موافقت اصولی برای ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی اطلاع داد.

موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی صادر شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان خراسان شمالی، محمدجواد جعفری روز یکشنبه 30 خردادماه 1400 اظهار کرد: با توجه به لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب در راستای رشد صنعت توریستی در منطقه سملقان، وجود پتانسیل های لازم در محوطه تاریخی ریوی و همکاری مردم منطقه، موافقت اصولی ایجاد کمپ توریستی روژان با مدیریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر شد.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی مانه و سملقان اسم کرد: نقشه ها و برآوردهای اولیه ایجاد این کمپ تهیه شده است و با پیگیری مالک و حمایت فرمانداری شهرستان مانه و سملقان و اداره کل میراث فرهنگی، به زودی عملیات ساخت شروع خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: با توجه به اهمیت و پتانسیل های توریستی و اشتغال زایی این محوطه تاریخی، در کوشش هستیم تا با اجرای طرح های توریستی همگام با فعالیت های پژوهشی، زمینه لازم برای جذب توریست و اشتغال زایی پایدار در محوطه تاریخی ریوی فراهم گردد.

او گفت: این محوطه در سال 1346 با شماره 720 در لیست آثار ملی به ثبت رسید و فعالیت های باستان شناسی و مرمتی از سال 1391 شروع شد که با توجه به ویژگی های مهم باستان شناسی آن، از سال 1394 موسسه باستان شناسی آلمان هم با حمایت پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به این پژوهش ها پیوست که تا به امروز هم ادامه دارد.

محوطه تاریخی ریوی در سه کیلومتری غرب شهر آشخانه و یک کیلومتری غرب روستای نجف از توابع شهرستان مانه و سملقان قرار گرفته است. بر اساس پژوهش های باستان شناسی این محوطه یک استقرارگاه کهن در دشت سملقان بوده که از حدود 3500 سال قبل تا به امروز موردتوجه جوامع بشری بوده است. مهم ترین دوران استقراری این محوطه مربوط به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده که سکونتگاهی با ویژگی های شهری بوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 939

به "موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید