ناظر داوری ملاقات سایپا - پیکان: تصمیم خورشیدی درست بود، داور چهارم کم تجربگی کرد

به گزارش مجله جغتای، ناظر داوری ملاقات تیم های فوتبال سایپا و پیکان گفت که تصمیم داور چهارم این بازی در اعلام پنالتی به سود تیم میهمان اشتباه بوده است.

ناظر داوری ملاقات سایپا - پیکان: تصمیم خورشیدی درست بود، داور چهارم کم تجربگی کرد

علیرضا یزدانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره اتفاقات اتفاق افتاده در ملاقات سایپا و پیکان و اعلام پنالتی به سود سایپا از سوی احمد محمدی داور چهارم گفت: تصمیم اشکان خورشیدی داور مسابقه، ادامه بازی و کاملا درست بود. در تصاویری که پس از مسابقه دیدم، مهاجم، گردن مدافع را گرفته و دست مدافع نیز روی شکم مهاجم است اما با این وجود به صورت کامل معین نیست چه اتفاقی اتفاق افتاده و به همین دلیل بهترین تصمیم ادامه مسابقه بود. متاسفانه داور چهارم به دلیل کم تجربگی بیان کرد صحنه اتفاق افتاده پنالتی است در حالی که تصمیم خورشیدی درست بود.

وی درباره اینکه مربیان سایپا بیان کردند که چگونه داور چهارم از فاصله 50 متری صحنه را تشخیص داده، گفت: همکاری تیمی بین داوران امری مرسوم در جهان است و در این میان فاصله مهم نیست. هرکسی که بهترین دید را داشته باشد می تواند به داور مسابقه یاری کند اما متاسفانه داور چهارم اشتباه کرد در حالی که با اطمینان می گفت این صحنه پنالتی بوده است.

ناظر داوری ملاقات تیم های سایپا و پیکان اظهار داشت: اشکال کار که باعث بروز جنجال شد، نبود سیستم رادیویی است. متاسفانه نحوه نگهداری و مدیریت سیستم های رادیویی درست نبود و به همین دلیل امروز شاهد هستیم که این سیستم ها از کار افتاده اند و داوران نمی توانند از آنها استفاده نمایند. شاید اگر سیستم های رادیویی به هیئت های فوتبال که دارای تیم لیگ فزونی هستند تحویل داده می شد، امروز شرایط بهتری می داشتیم.

یزدانی با اشاره به تعویض ششم پیکان در دقایق پایانی عنوان نمود: یکی از وظایف اصلی داور چهارم کنترل تعویض ها به صورت کامل است. داور چهارم به دلیل اتفاقی که در صحنه پنالتی افتاد، تمرکزش را از دست داد و نتوانست کارش را درباره تعویض ششم پیکان به درستی انجام دهد، هرچند مدیر تیم نیز در این زمینه باید نظارت بیشتری انجام می داد و تعداد تعویض های تیمش را کنترل می کرد. باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی درباره این موضوع باشیم.

وی درباره اینکه با توجه به اتفاق اتفاق افتاده آیا نمره ای از اشکان خورشیدی کم می گردد یا خیر؟ گفت: مسئله ای متوجه داور نیست. در آن صحنه وقتی اوت پرتاب شد درگیری در پشت داور رخ داد و به همین دلیل داور چهارم به او مشورت داد که متاسفانه اشتباه بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 846

به "ناظر داوری ملاقات سایپا - پیکان: تصمیم خورشیدی درست بود، داور چهارم کم تجربگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناظر داوری ملاقات سایپا - پیکان: تصمیم خورشیدی درست بود، داور چهارم کم تجربگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید