نخستین صندلی سفر به فضا 28 میلیون دلار فروخته شد

به گزارش مجله جغتای، شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق به بنیان گذار آمازون، بلیت یک صندلی در اولین پرواز فضایی گردشگری سرنشین دار خود را به قیمت 28 میلیون دلار به فروش رسانده است.

نخستین صندلی سفر به فضا 28 میلیون دلار فروخته شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس، بنیان گذار آمازون بلیت یک صندلی در اولین پرواز فضایی گردشگری سرنشین دار خود را به قیمت 28 میلیون دلار به فروش رسانده است.

در این مسافرت فضایی، فضاپیمای نیو شپرد، کپسول حاوی مسافران را تا ارتفاعی حدود 76 کیلومتر پرتاب می کند و این کپسول برای لحظاتی از ارتفاع 100 کیلومتری از زمین بالاتر رفته و بعد از آن دوباره به زمین باز خواهد گشت.

فضاپیمای مذکور از سایت تگزاس غربی (West Texas) به فضا می رود و حامل جف بزوس، بنیانگذار آمازون، به همراه برادر وی و برنده ناشناسی که برای این سفر فضایی 28 میلیون دلار پیشنهاد قیمت داد خواهد بود.

با پیشنهادی بالای 28 میلیون دلاری، فردی که نامش فاش نشده این شانس را دارد که با پرواز به فضا به ثروتمندترین فرد روی زمین بپیوندد.

بلو اوریجین، شرکت فضایی تجاری جف بزوس، رقابت دو هفته ای خود را برای نخستین صندلی در فضاپیمای نیو شپرد روز شنبه (12 ژوئن) به سرانجام رساند. مناقصه ای که شرکت بصورت آنلاین به صورت مستقیم پخش می کرد و رقم افتتاحیه آن 4.8 میلیون دلار بود و در کمتر از 7 دقیقه به 28 میلیون دلار رسید. 7600 نفر در سراسر جهان برای شرکت در این مزایده ثبت نام کرده بودند.

سرانجامی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 899

به "نخستین صندلی سفر به فضا 28 میلیون دلار فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین صندلی سفر به فضا 28 میلیون دلار فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید