نشست هم اندیشی با صنف چاپ برای طرح مسائل با وزیر ارشاد برگزار می گردد

به گزارش مجله جغتای، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری نشست با دست اندرکاران و فعالان صنعت چاپ طی دو هفته اخیر، گفت: در پی حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم روز صنعت چاپ، قرار شد مجموعه مسائل و دغدغه های صنف به همراه راهکارهای برطرف موانع جمع آوری گردد.

نشست هم اندیشی با صنف چاپ برای طرح مسائل با وزیر ارشاد برگزار می گردد

وی اضافه کرد: قرار است مجموع این نظرات و دیدگاه ها در قالب پیشنهاد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه تا در اولین فرصت نسبت به برطرف آن ها اقدام گردد.

ابوالحسنی با بیان اینکه تا به امروز دو نشست در این زمینه طی دو هفته اخیر برگزار شده است، اسم کرد: روز گذشته (دوشنبه 22 شهریور) نشستی در این زمینه با هیات مدیره و جمعی از دست اندرکاران این حوزه داشتیم و قرار است این جلسات طی دو تا سه هفته آینده هم ادامه داشته باشد.

وی تاکید نمود: در این 2 نشست برگزار شده، کارشناسان تاکید نمودند که مطالبه صنعت چاپ باید به شکلی مطرح گردد که برای هر تصمیمی در صنعت چاپ از اتحادیه مشورت گرفته گردد و نقش صنف پررنگ تر گردد.

ابوالحسنی با بیان اینکه واگذاری اختیارات به اتحادیه از دیگر مسائلی است که در این دیدارها بر آن تاکید شده است، شرح داد: فعالان در این دیدارها اسم کردند که اصلی ترین مطالبه صنف چاپ این است که دولت تسهیل گر شرایط و فرایند فعالیت های صنف چاپ باشد و در این زمینه پیشنهاداتی هم مطرح شد.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که در این دوره پیگیر خواهیم بود این است که شرایط دنیا و دنیای صنعت به گونه ای شده است که دیگر چاپخانه ها کوچک به تنهایی نمی توانند با یک دستگاه چهاررنگ فعالیت نمایند و باید با هم تجمیع شوند و حوزه های نو را تجربه نمایند.

ابوالحسنی بعلاوه با طرح این موضوع که ارائه راه چاره برای عبور از رکود کاری هم در این دیدارها از سوی کارشناسان صنف مطرح شده است، تاکید نمود: بحث واسپاری وجه صنعتی چاپ به وزارت صنعت هم از دیگر موضوعاتی است که آن را در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت پیگیری خواهیم کرد.

به گفته وی، قرار است مجموع این دیدگا ه ها و نظرات به زودی و در جمع بندی نهایی به صورت مکتوب به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 998

به "نشست هم اندیشی با صنف چاپ برای طرح مسائل با وزیر ارشاد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی با صنف چاپ برای طرح مسائل با وزیر ارشاد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید