نوسازی منطقه 12معطل پارکینگ

به گزارش مجله جغتای، تهران (پانا) - شهردار منطقه 12 ابعاد و ویژگی های طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 را تشریح کرد.

نوسازی منطقه 12معطل پارکینگ

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش ایسنا، علی محمد سعادتی، با اشاره به تصویب طرح الزام شهرداری تهران به ارائه طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 اضافه کرد: براساس برنامه زمان بندی شده، طرح تفصیلی شهر تهران باید در سال 1400 به روز رسانی گردد و حالا این فرایند، در معاونت شهرسازی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه با این حال شاهد هستیم طرح تفصیلی با شرایط، شرایط و معضلات بعضی مناطق و محلات فاصله دارد، گفت: به عنوان مثال در منطقه 22 شاهد تغییر طرح تفصیلی بودیم چراکه آنالیز ها نشان داد که ادامه اجرای طرح فعلی تفصیلی شهر تهران می تواند باعث افت کیفیت زندگی در این منطقه گردد، به همین دلیل به صورت ویژه و با سرعت بالا یک طرح تفصیلی ویژه این منطقه طراحی و تصویب شد که نگاه دقیق و منطقی تر به شرایط و مسائل این منطقه داشت و حالا با تصمیم شورای شهر در خصوص منطقه 12 نیز همین اتفاق رخ خواهد داد.

طرح تفصیلی فعلی جوابگوی شرایط مالی و سکونتگاهی منطقه 12 نیست

سعادتی با تاکید بر اینکه شورای شهر در مصوبه خود شهرداری را ملزم می نماید که خارج از فرآیند عمومی همه مناطق و با اتکا به شرایط ویژه منطقه 12، طرح تفصیلی این منطقه را تدوین کند، ادامه داد: منطقه 12 به دلیل ویژگی های خاص میراثی و شهرسازی که دارد، طرح فعلی تفصیلی نتوانسته جوابگوی شرایط مالی و سکونتگاهی آن باشد و لازم بود که طرح ویژه ای برای این منطقه تدوین گردد.

میراث فرهنگی مقررات دقیقی برای بافت تاریخی منطقه 12 تدوین و ابلاغ نکرده

وی با بیان اینکه عدم توجه به هویت و میراث این منطقه در طرح فعلی سبب شده است که نتوانیم برای حفظ میراث این منطقه با فراق بال اقدامات موثری انجام دهیم، اضافه کرد: این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی نیز تا به امروز مقررات دقیقی برای بافت تاریخی این منطقه تدوین و ابلاغ نکرده و شاید تدوین طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 سبب گردد که این مشکلمان با سازمان میراث مرتفع شده و به جای اینکه تک به تک پفراینده ها را برای استعلام به این سازمان ارسال کنیم، به یک پروتکل در حوزه بازسازی و بازسازی برسیم.

شهردار منطقه 12 با اشاره به ریشه های تاریخی و ساختمان های میراثی این منطقه که مختص محلات قدیمی تهران است، گفت: نوع توده بندی و توده گذاری ساختمان های منطقه 12 به دلیل شرایط خاص میراثی که دارند، احتیاجمند نگاه ویژه بود و چون این شرایط مخصوص این منطقه و نه همه تهران است باید طرح ویژه تری مخصوص این شرایط نوشته می شد که خوشبختانه گام های اولیه در این زمینه برداشته شده است.

وی در خصوص شاخص های طرح تفصیلی منطقه 12 با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم احتیاجمند اصلاح، مسئله اصلاح عرض معابر و گذرها است، اضافه کرد: اصلاح عرض گذر در شهر شاید یک احتیاج باشد، اما در منطقه 12 به دلیل بافت تاریخی احتیاجمند یک نگاه متفاوت است چراکه بسیاری از معابر باید اصلاحیه های زیادی داشته باشند و عملا این مسئله با توجه به مسائل حقوقی مالکین و همچنین مسائل میراثی و وجود جداره های قدیمی ارزشمند امکان پذیر نیست، چراکه منطقی نیست خودمان به دلیل اصلاح عرض معبر، ویژگی های میراثی منطقه را تخریب کنیم.

سعادتی اضافه کرد: همچنین مسئله پارکینگ در این منطقه مهم بوده و احتیاجمند طرح جدید با اتکا به نگاه نو است، چراکه در حال حاضر همه مالکان ملزم به تامین پارکینگ هستند، اما آیا در منطقه میراثی و مرکزی شهر، سیاست ما درمورد خودرو باید بازدارنده باشد یا تشویق کننده؟ آیا ما باید با ساخت پارکینگ مردم را تشویق کنیم که با خودروی شخصی به قلب تهران بیایند یا نه با انواع مدهای حمل ونقلی؟ که باید در این مورد تصمیم گیری گردد.

نوسازی در منطقه 12 معطل پارکینگ

لزوم توجه به این مشکل در طرح تفصیلی ویژه منطقه 12

وی با اشاره به بافت های فرسوده و ریزدانه این منطقه 12 تاکید نمود: از سویی دیگر بسیاری از املاک کوچک این منطقه امکان تهیه پارکینگ ندارند و به همین دلیل نوسازی در این منطقه معطل پارکینگ مانده که باید در طرح تفصیلی ویژه نیز به این موضوع توجه گردد.

سعادتی تاکید نمود: فرسودگی عمده ساختمانها در این منطقه، وجود انبارها، مشخص تکلیف نوع کاربری این منطقه، استقرار زیرساخت های متناسب با زندگی شهری و پشتیبانی از سکونت در این منطقه از جمله مواردی است که باید در تدوین طرح تفصیلی جدید به آن توجه ویژه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 565

به "نوسازی منطقه 12معطل پارکینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی منطقه 12معطل پارکینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید