هوش مصنوعی گوگل برای تولید کتاب های صوتی

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از گودریدر، شیوع ویروس کرونا و اعمال قوانین قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان موج گرایش مردم به سمت کتاب های الکترونیک و صوتی را چندبرابر کرده است و به نوعی همه گیری کرونا هرچند در بسیاری از موارد منجر به آسیب های اقتصادی شده است اما ظاهرا صنعت انتشار کتاب های صوتی را پر رونق کرده است.

هوش مصنوعی گوگل برای تولید کتاب های صوتی

براساس گزارش انجمن ناشران آمریکا از درآمد 1360 ناشر در آمریکا، پس از آغاز همه گیری کرونا و در سال2020 بخش کتاب های صوتی در انتشاراتی های مورد مطالعه برخلاف کتاب های چاپی رشدی 15درصدی و حجم دانلود کتاب صوتی برای بچه ها در آمریکا 50درصد افزایش داشته است. البته با توجه به اینکه هزینه های تولید کتاب های صوتی بالاست تقریباً همه ناشران معتبر سعی می کنند کتاب ها را گلچین کنند و تنها تعداد معدودی از کتاب ها به نسخه های صوتی تبدیل می شوند.

در این میان شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تعداد بیشتری از کتاب های الکترونیک منتشر شده در بازار اروپا و آمریکا را به کتاب صوتی تبدیل کند. مسئولان موتور جستجوی اینترنتی می گویند با استفاده از هوش مصنوعی و نرم افزارهای اتوماتیک تبدیل متن به صدا قصد دارند بسیاری از کتاب های الکترونیک را به صوت تبدیل کنند.

بخشی از تکنولوژی مورد استفاده گوگل در تبدیل متن به صوت هم اکنون در دسترس عموم قرار داده شده است ولی مسئولان این شرکت می گویند در فن آوری پیشرفته ای موسوم به TTS توجه به صوت و لحن گوینده کتاب های صوتی نیز رعایت شده است.

مسئولان گوگل می گویند در حال مذاکره با ناشران معتبر اروپایی و آمریکایی هستند تا استفاده از کتاب های الکترونیک و مسئله حقوق کپی رایت مسئله ای ایجاد نشود. ظاهراً مسئولان گوگل در تبدیل کتاب های الکترونیک مثل ناشران به پرفروش بودن آثار توجهی ندارند و تمام کتاب های الکترونیک قرار است به نسخه های صوتی تبدیل شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 637

به "هوش مصنوعی گوگل برای تولید کتاب های صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی گوگل برای تولید کتاب های صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید