پارک جمشیدیه ، بوستان زیبای سنگی در مرکز

به گزارش مجله جغتای، پارک های تهران و فضای سبز تو شلوغی های تهران بزرگ، میتونه سرگرمی لذت بخش مردم مرکز نشین باشه. فضایی که با تنفس عمیق در سر سبزی ها انرژی مثبت روح دوچندان میشه ومیشه آرامش وصف ناپذیری هم تو این پارک ها تجربه میشه. پارک جمشیدیه مکانی هست که مردم تو روز های تعطیل و یا حتی بعضا هر روز، به شمال شهر میرن تا از طبیعت مجذوب کننده و جالب پارک جمشیدیه تهران لذت ببرن و خاطره شیرینی از بوستان جمشیدیه رو تو فکر خود و خانوادشون ثبت کنن. این پارک زیبا یکی از جاذبه های گردشگری تهران محسوب میشه و افراد زیادی مهمون اون هستن. در ادامه با ما همراه شین تا مسیرهای دسترسی و امکانات این پارک رو به شما معرفی کنیم ...

پارک جمشیدیه ، بوستان زیبای سنگی در مرکز

معرفی پارک جمشیدیه ...

بوستان جمشیدیه یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های تهرانِ که تو شمال مرکز قرار گرفته و در فصل پاییز هم زیبایی دو چندانی داره. پارک جمشیدیه تهران منطقه نیاوران قرار داره و مجاورت اون با کوه های شمال تهران تقریبا اولین نقطه ای هست که برف و باران در اون آغاز به باریدن میکنن. این پارک معماری متفاوت و زیبایی با بقیه پارک ها داره و یه آبشار مصنوعی و حوض زیبا و اجزای هنری خاص رو در خودش به زیبایی جا داده. با بالا رفتن از پله های پشت آبشار پارک جمشدیه به طبقات بالایی این بوستان میرسید که از همون جا نمای زیبایی از تهران براتون نمایان میشه.

امکانات پارک جمشیدیه ...

این پارک یکی از پر طرافداران پارک های تهران هست که امکانات رفاهی مناسبی هم برای اون وجود داره. آمفی تئاتر، رستوران، آب نما، مبلمان پارک، فضای سبز (گیاهان پوششی، جنگلکاری، درختچه، گل و گلکاری) ، سرویس بهداشتی تو پارک جمشیدیه تهران رفاه رو به مردم هدیه میده، بعلاوه شما میتونین از منظره ها دیدنی و مجذوب کننده بوستان جمشیدیه عکاسی های فوق العاده ای رو داشته باشین. تو ایین مکان که جاذبه های گردشگری تهران هم محسوب میشه میتونین کوهنوردی های هیجان انگیز رو تجربه کنین و بعد از گذر از این پارک به کلکچال برین و مسیرتون رو به سمت قله های شمال تهران ادامه بدین. تو رستوران های پارک جمشیدیه تهران هم میتونین غذاهای محلی و سنتی و شمالی رو که طعم های فوق العاده ای هم دارن تجربه کنین.

آدرس و دسترسی پارک جمشیدیه ...

برای دسترسی به این پارک فوق العاده که یکی از جاذبه های گردشگری تهران هم محسوب میشه، اول باید به میدان تجریش برسین. برای اینکار میتونین در ایستگاه مترو تجریش تهران پیاده شین یا با بی آر تی های مسیر راه آهن - تجریش و تاکسی ها استفاده کنین. از میدان تجریش هم با تاکسی های میدان قدس به پارک جمشیدیه به این پارک برسین، بعلاوه تو خیابان نیاوران هم میتونین از خیابون فیضیه و امیدوار به پارک جمشیدیه برسین.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1386

به "پارک جمشیدیه ، بوستان زیبای سنگی در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جمشیدیه ، بوستان زیبای سنگی در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید