پدیده بدون شوت در چارچوب، پرسپولیس را متوقف کرد، سرخپوشان با 643 پاس و 12 شوت، پیروز به پیروزی نشدند!

به گزارش مجله جغتای، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس و پدیده در هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 1-1 به انتها رسید.

پدیده بدون شوت در چارچوب، پرسپولیس را متوقف کرد، سرخپوشان با 643 پاس و 12 شوت، پیروز به پیروزی نشدند!

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس تهران در طول 14 بازی برگزار شده در مسابقات فوتبال لیگ برتر 10 گل دریافت نموده است که نسبت به 5 سالی که این تیم قهرمان شده است آمار ضعیفی به شمار می رود. پرسپولیس طی 5 سال گذشته در 30 بازی خود در مسابقات فوتبال لیگ برتر بین 14 تا 17 گل بیشتر نخورده بود اما امروز با این میانگین پرسپولیسی ها بیشتر از 20 گل در سرانجام فصل دریافت خواهند کرد. پرسپولیس در 14 بازی گذشته خود تنها 5 بار کلین شیت نموده و در 9 بازی خود مجموعا 10 گل خورده که باز هم آمار بدی است و پرسپولیس طی سالهای گذشته در بیشتر از شصت درصد بازیهای خود کلین شیت نموده بود در حالی که آمار سال جاری پرسپولیس حدود 35 درصد کلین شیت در بازیهایش است.

پدیده بدون حتی یک شوت در چارچوب پیروز به گلزنی مقابل پرسپولیس شد. خط دفاعی پرسپولیس در حالی مقابل تیم پدیده تسلیم شد و حامد لک در شرایطی دروازه اش را مقابل این تیم مشهدی باز شده دید که شاگردان سیدعباسی در طول بازی حتی یک ضربه به چارچوب دروازه پرسپولیس هم نداشتند و تنها گل آن ها روی ضربه وحید امیری شکل گرفت. اتفاقی که باعث شد پرسپولیس در حالی که تمامی کارشناسان یک برد راحت را برایش پیش بینی می کردند، در هفته چهاردهم با پدیده مساوی کند.

جالب این که پرسپولیس هم که در نیمه اول 3 موقعیت خوب گلزنی داشت، درنهایت از سوی مدافع پدیده به گل رسید تا تعیین گردد تیم یحیی خلاف تیم برانکو و کالدرون، خیلی راحت گل می خورد و خیلی سخت گل می زند. موضوع زمانی جالب تر می گردد که طبق آمار منتشر شده از سوی متریکا، امید گل پدیده مقابل پرسپولیس عدد عجیب 0.04 بود! همراه با 33٪ مالکیت توپ، 238 پاس با دقت 65٪ و دو شوت خارج از چارچوب! در آن سوی میدان شاگردان گل محمدی امید گل 0.88، مالکیت توپ 67٪، 643 پاس با دقت 83٪ و 12 شوت (2 شوت در چارچوب) را مقابل پدیده قعرنشین ثبت کردند که البته هیچ کدام از این درصدها به یاری پرسپولیس نیامد تا شاگردان گل محمدی دو امتیاز حساس را از دست بدهند.

پرسپولیس در این بازی با سیستم پایه 4-4-2 وارد میدان شد. در این بازی همانند بازی های گذشته، حامد لک درون دروازه پرسپولیس نهاده شد. زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی دو مدافع وسط پرسپولیس بودند، سعید آقایی مدافع چپ و مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس بودند. کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشتند، مهدی ترابی وینگر چپ و سیامک نعمتی وینگر راست پرسپولیس در این بازی بود و در نهایت وحید امیری و عیسی آل کثیر در خط حمله پرسپولیس حضور داشتند.

پرسپولیس در نیمه اول این بازی چند موقعیت خوب گلزنی داشت. وحید امیری یک بار روی اشتباه دفاع پدیده در موقعیت تک به تک نهاده شد که توپ را به بیرون زد و عیسی آل کثیر نیز در محوطه جریمه پدیده صاحب توپ شد که سایه توپ را زد و موقعیت را از دست داد. اما تک گل پرسپولیس روی موقعیت گل سرخ ها به دست نیامد، بلکه ضربه سر بازیکن پدیده بود که اتفاقی توپ را دور از دستان گلر این تیم راهی دروازه خودی کرد. سانتر نه چندان خوب مهدی ترابی در میانه راه به سر مدافع پدیده خورد و توپ کمانه کرد و به گل تبدیل شد.

در نیمه دوم بازی، یحیی دست به تعویض زد و مهدی عبدی به جای عیسی آل کثیر وارد میدان شد. به نظر می رسید که سرخ ها برابر تیم قعرنشین لیگ برتر به آب و آتش می زنند و دروازه پدیده را به توپ می بندند اما اتفاقی رخ نداد. البته بی انصافی است که بگوییم فرایند بازی عوض نشد، شد اما برعکس چیزی که پرسپولیس می خواست. پرسپولیس در نیمه دوم به شدت بدتر از نیمه اول ظاهر شد. خط دفاع پرسپولیس آشفته بود و بازیکنان پدیده بارها از چپ و راست فرار کردند و چه بسا اگر پدیده بازیکنان زهردار تری داشت، می توانست در نیمه دوم دروازه پرسپولیس را یکی دو بار باز کند.

در خط هافبک و حمله نیز پرسپولیس اوضاعش بدتر بود. سرخ ها موقعیت سازی را به کل فراموش نموده اند. تنها کاری که در آن مهارت دارند، پاس کاری ها بی فایده در زمین حریف و لو دادن توپ است. تنها استراتژی بازیکنان، پاس، پاس، پاس و در نهایت لو دادن توپ، یا سانتر بی فایده به ناکجا آباد است. پاس های بی خود ادامه پیدا می نماید تا توپ را به ترابی برسانند و او موقعیتی خلق کند. ترابی ای که انگار فوتبال را فراموش نموده و شباهتی به بازیکنانی که چند ماه پیش بود هم ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1187

به "پدیده بدون شوت در چارچوب، پرسپولیس را متوقف کرد، سرخپوشان با 643 پاس و 12 شوت، پیروز به پیروزی نشدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده بدون شوت در چارچوب، پرسپولیس را متوقف کرد، سرخپوشان با 643 پاس و 12 شوت، پیروز به پیروزی نشدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید