پرسپولیس و اشتباهاتی که همچنان تکرار می گردد

به گزارش مجله جغتای، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس در روزی که داور اشتباهات تاثیرگذاری داشت پیروز نشد اما این سرپوشی برای اشتباهات خود بازیکنان پرسپولیس نمی گردد.

پرسپولیس و اشتباهاتی که همچنان تکرار می گردد

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس تهران و طرفدار تهران در هفته نهم رقابت های لیگ برتر ایران، جام خلیج فارس به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 2-2 به انتها رسید. پرسپولیس در این بازی با سیستم پایه 4-4-2 وارد میدان شد. در این بازی همانند بازی گذشته، حامد لک درون دروازه پرسپولیس نهاده شد. زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی دو مدافع وسط پرسپولیس بودند، وحید امیری مدافع چپ و مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس بودند. کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشتند، مهدی ترابی وینگر چپ و امید عالیشاه وینگر راست پرسپولیس در این بازی بود و در نهایت مهدی عبدی و عیسی آل کثیر در خط حمله پرسپولیس حضور داشتند.

پرسپولیس نیمه اول این بازی را نسبت به تمام 8 بازی گذشته لیگ بهتر شروع کرد. در حالی که در بیشتر بازی های لیگ، سرخ ها نیمه های اول خوبی را سپری نمی کردند، در این بازی بارها روی دروازه طرفدار خطرساز شدند و می توانستند گل بزنند. که بی دقتی و اشتباه بازیکنان پرسپولیس به همراه واکنش های عالی گلر طرفدار، مانع از گلزنی سرخ ها شد.

برخلاف جریان بازی اما طرفدار روی اشتباه پرسپولیس در خط دفاعی به راحتی به گل رسید. آن ها حتی پیش از این گل باز هم روی ضعف دفاع پرسپولیس به گل رسیده بودند که آن گل آفساید اعلام شده بود. در ادامه پرسپولیس حملات خود را ادامه داد و روی یک کرنر پیروز شدند به گل تساوی برسند. نکته جالب این بود که پرسپولیس بیشتر کرنر ها را کوتاه کار می نماید اما این بار سانتر بلند ترابی باعث شد توپ به وسیله فرشاد فرجی به گل تبدیل گردد. شاید یک بار برای همواره احتیاج باشد که سرخ ها سعی نمایند که کرنرها و ضربات ایستگاهی را به صورت بلند کار نمایند نه پاس کوتاه. پاس های کوتاهی که هیچ وقت به نتیجه خوبی برای پرسپولیس نرسیده اند و تنها موقعیت ها را از دست دادند. امید عالیشاهی که مرد اول این کوتاه بازی کردن ها است، در این بازی چند سانتر خوب داشت و برای پرسپولیس موقعیت ایجاد کرد.

پس از گل اول، پرسپولیس حتی توان این را داشت که گل دوم را بزند اما باز هم بی دقتی در زدن ضربه آخر مانع از گلزنی سرخ ها شد. نیمه دوم در حالی شروع شد که برترین بازیکن پرسپولیس در نیمه اول یعنی مهدی ترابی به علت مصدومیت از زمین بازی خارج شد. سعید آقایی وارد میدان شد و به پست دفاع چپ رفت تا وحید امیری جایگزین مهدی ترابی در وینگر چپ گردد.

در نیمه دوم پرسپولیس پیروز نشد بازی را مثل نیمه اول ادامه دهد اما اشتباهات پرتکرار ادامه داشت و نتیجه هم شد گل دوم طرفدار. در ادامه بازی طرفداری ها سعی در کشتن وقت داشتند که تاحدودی پیروز هم شدند. پرسپولیس هم حملات خود را افزایش داد اما بی دقتی و اشتباهات بازیکنان این تیم در پاس آخر و ضربه نهایی همچنان ادامه داشت.

پس از گل طرفدار، یحیی گل محمدی دو تعویض داشت که تعویض های پیروز نبودند. رضا اسدی و حامد پاکدل به بازی آمدند و کمال کامیابی نیا و مهدی عبدی بیرون رفتند. علت جابجایی کامیابی نیا و اسدی اگر مصدومیت کمال نباشد، این را می توان اشتباه بزرگی از سوی یحیی حساب کرد. رضا اسدی نشان داده است که بازیکنی نیست که بتواند گره بازی را باز کند و در این بازی نیز عملکرد پیروزی نداشت. بعلاوه مهدی عبدی با تمام موقعیت سوزی هایی که در نیمه اول داشت، نشان داده است بازیکنی است که در موقعیت های حساس عملکرد بهتری از خود نشان می دهد و نسبت به آل کثیر خودش را بهتر در موقعیت قرار می دهد. شاید نگه داشتن عبدی در بازی می توانست تصمیم بهتری باشد. اما قطعا بهتری تعویض پرسپولیس حضور سیامک نعمتی در بازی بود. اتفاقی که می توانست خیلی زودتر نیز رخ دهد. نعمتی بارها نشان داده است هر وقت وارد بازی می گردد سمت راست تیم را به جنب و جوش وا می دارد و در این بازی نیز پیروز شد گلزنی کند.

در این بازی فارغ از اشتباهات داوری که می توانست گل طرفدار را مردود کند و حتی یک پنالتی مشکوک را بگیرد، نباید از اشتباهات بازیکنان پرسپولیس گذشت. حامد لک بسیار ناآمده نشان داده است. دفاع پرسپولیس در بسیاری از صحنه ها جا می ماند. مهاجمان پرسپولیس بسیار بی دقت هستند و از موقعیت ها استفاده نمی نمایند و بسیاری اشتباه دیگر.

یحیی گل محمدی که به تعویض های خوبش شناخته می شد، در بازی های اخیر تصمیمات خوبی نگرفته است و گاهی تعویض هایش بیشتر باعث بهم ریختن بازی تیم می گردد. این پرسپولیس حتی اگر این بازی را هم می برد، ابدا شبیه تیمی که می خواهد قهرمان گردد نیست و اگر ضعف لیگ برتر و سایر تیم ها نبود، حالا پرسپولیس با صدر جدول بسیار بیشتر فاصله داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1127

به "پرسپولیس و اشتباهاتی که همچنان تکرار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس و اشتباهاتی که همچنان تکرار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید