چین نام نخستین مأموریت مریخ خود را فاش کرد

به گزارش مجله جغتای، اداره ملی فضایی چین امروز گفت: نخستین مأموریت چین برای اکتشاف سیاره مریخ نامگذاری شد.

چین نام نخستین مأموریت مریخ خود را فاش کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به قل از شینهوا، اداره ملی فضایی چین امروز خاطرنشان کرد: نخستین مأموریت چین برای اکتشاف سیاره مریخ Tianwen-1 نامگذاری شد.

این نام از شعر بلند Tianwen گرفته شده؛ این شعر نوشته کو یوان (حدود 340-278 پیش از میلاد) است که یکی از بزرگترین شاعران چین باستان است.

چین میخواهد یک کاوشگر تحقیقاتی را به فضا ارسال کند تا با فرود این فضاپیما بر سطح سیاره سرخ و انجام تجزیه و تحلیل های محیطی، به دنبال نشانه های حیات در مریخ بگردد.

در این ماموریت موشک لانگ مارچ 5 کاوشگر مریخی چینی ها را به فضا خواهد فرستاد ؛ انتظار می رود که موشک لانگ مارچ 5 در سال 2021 میلادی به مریخ برسد و علاوه بر یک کاوشگر سطحی، یک کاوشگر ماهواره ای را هم به مریخ بفرستد.

سازمان ملی فضایی چین گفت: تمام ماموریت های اکتشافی سیاره ای چین در آینده با عنوان Tianwen نامگذاری می شوند و این نشان از استقامت ملت چین در جستجوی حقیقت و علم و اکتشاف در طبیعت و دنیا است.

این سازمان همچنین از لوگوی ماموریت های اکتشافی سیاره ای چین رونمایی کرد؛ از سال 2016، چین 24 آوریل را به عنوان روز فضا این کشور مشخص نموده است؛ سال جاری پنجاهمین سالگرد شروع ورود چین به فضا است.

ژانگ کیجیان، رئیس سازمان ملی فضایی چین گفت: در طول 50 سال گذشته، مهندسان و دانشمندان فضایی چینی بر مسائل مختلفی غلبه نموده اند و به وسیله اعتماد به نفس و نوآوری مستقل، به توسعه هوا فضا دست یافته اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 211

به "چین نام نخستین مأموریت مریخ خود را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نام نخستین مأموریت مریخ خود را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید