کانادایی های دوزبانه حقوق بیشتری می گیرند

به گزارش مجله جغتای، بر اساس داده های سرشماری سال 2021 کانادا که هفته گذشته منتشر شد، کانادایی هایی که هم انگلیسی و هم فرانسوی صحبت می کنند، درآمد بیشتری دارند.

کانادایی های دوزبانه حقوق بیشتری می گیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، میانه درآمد برای افرادی که می توانند هم انگلیسی و هم فرانسوی صحبت کنند در کانادا به 60550 دلار می رسد که تقریباً 10 درصد بیشتر از میانگین درآمد افرادی است که فقط انگلیسی صحبت می کنند (55250 دلار) و حدود 40 درصد بیشتر از آنهایی که فقط فرانسوی صحبت می کنند (43040 دلار).

شکاف های درآمدی، با اینکه فرق دارد، در تمام استان های کانادا قابل مشاهده است و بیشترین تفاوت در شهرهای کبک دیده می شود.

بر اساس داده های سرشماری، فردی که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در مونترال صحبت می کند، به طور میانه 40 درصد بیشتر از فردی که تنها به یکی از این زبان ها صحبت می کند، درآمد دارد.

در تورنتو، کارمندانی که فقط انگلیسی صحبت می کنند به طور میانه حدود 60 هزار دلار درآمد دارند، در حالی که کارمندان دوزبانه انگلیسی و فرانسوی به طور میانه حدود 78 هزار دلار درآمد دارند که تقریباً 32 درصد تفاوت را نشان می دهد.

در استان های دیگر، شهرهای نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، بریتیش کلمبیا و منیتوبا بیشترین شکاف درآمدی را بین افراد دوزبانه و کسانی دارند که فقط به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت می کنند.

اطلاعات بیشتر نشان دهنده کاهش فرانسوی زبانان در سراسر کشور است.

همچنین تنوع زبانی در کانادا افزایش یافته است، با رکوردی در سال جاری برای تعداد کانادایی هایی که زبان مادری آنها نه انگلیسی و نه فرانسوی بود.

بر اساس آمار، صحبت کردن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی، علیرغم بالا بردن درآمد، در همه استان های کانادا به جز کبک در حال کاهش است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1323

به "کانادایی های دوزبانه حقوق بیشتری می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادایی های دوزبانه حقوق بیشتری می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید