ویزای کانادا: یک بار بخوانید و بدانید: دریافت ویزای کار کانادا

به گزارش مجله جغتای، هر روز تعداد افرادی که قصد دارند از به کانادا بروند بیشتر و بیشتر می گردد. هر کس به طریقی اقدام می نماید؛ یکی از راه تجارت و سرمایه گذاری می رود و یکی دیگر با درس و تحصیل. یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا، دریافت ویزای کار کاندا هست. در این راهنما می خواهیم ببینیم که مهاجرت به کانادا به وسیله کار چه شرایطی دارد و اصلا از کجا باید آغاز کنید یا برای هزینه ویزای کار کانادا چقدر باید پول کنار بگذارید.

ویزای کانادا: یک بار بخوانید و بدانید: دریافت ویزای کار کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

کمی با ویزای کار کانادا آشنا شویم

حالا قصد دارید که کار در کانادا را شروع کنید و به همین علت، احتیاج به ویزای کاری کانادا دارید. برای این که بتوانید برای ویزای کاری درستی اقدام کنید، در ابتدا ضروری است که انواع ویزای کاری کانادا را بشناسید. در کل، دو نوع ویزای کاری کانادا وجود دارد:

  • ویزای OWP: این نوع ویزا در زبان فارسی با نام ویزای تخصصی کار کانادا هم شناخته می گردد (در انگلیسی به صورت Open Work Permit نوشته می گردد). همانطور که از نامش هم مشخص است، این نوع ویزای کاری کانادا اجاره کار در کانادا را به شما می دهد، اما مشخص نمی نماید که دقیقا چه کاری باید انجام بدهید و کارفرمای شما باید چه کسی باشد. به همین دلیل است که به آن ویزای جنرال کاری هم می گویند. بعد از اخذ ویزای کار کانادا (منظور همان ویزای جنرال)، شما می توانید در مشاغلی عمومی مانند رستوران، نقاشی، نظافت و خدمات و مشاغلی از این قبیل شروع به کار کنید.
  • ویزای SWP: این ویزا را در ایران با نام ویزای تخصصی کار (یا ویزای تخصصی کار) می شناسند (در انگلیسی به صورت Specific Work Permit نوشته می گردد). افرادی که دنبال مهاجرت به کانادا به وسیله تخصص هستند از این گزینه خوششان خواهد آمد. برعکس ویزای کار جنرال که اطلاعات خاصی در خصوص جزئیات کار شما نمی دهد، ویزای تخصصی به شما می گوید که کارفرمای شما کیست، تا چه زمانی باید با این کارفرما کار کنید و هم محل کار شما دقیقا کجاست.

اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کار تخصصی

همانطور که گفتیم، برای دارا بودن شرایط مهاجرت به کانادا به وسیله ویزای کاری (تخصصی) باید درخواست شغلی به یک کارفرما بفرستید. اگر این کارفرما درخواست شغلی شما را قبول کند، باید یک سری امور اداری را طی کند تا در نهایت یک تاییدیه به شما بدهد. این بخش از کار برای بسیاری از مخاطبان سوال است؛ یعنی نمی دانند که مثلا کارفرما دقیقا چه کاری انجام می دهد و یا کد LMIA چیست و چطور صادر می گردد.

بیایید داستان مهاجرت کاری به کانادا و کد LMIA را از اول بخوانیم. درست است که دولت کانادا (در مقایسه با سایر کشورها) اجازه ورود مهاجران زیادی را صادر می نماید، اما این کار به این راحتی ها هم انجام نمی گردد. در کشور کانادا افراد زیادی هستند که صلاحیت کار دارند (بومی های کانادا، افرادی که اقامت دائم دارند و سایر اتباع خارجی). اگر یک کارفرما می خواهد برای یک موقعیت شغلی، شخصی خارج از کانادا بیاورد، باید به دولت ثابت کند که افراد حاضر در داخل کشور هیچ کدام توانایی یا پیش احتیاجهای این موقعیت شغلی را ندارند و حتما ضروری است که یک نفر از خارج از کشور آورده گردد.

برای این که کارفرما بتواند این موضوع را به دولت ثابت کند، در ابتدا باید برای موقعیت شغلی مورد نظر، فراخوان صادر کند. یعنی به وسیله تبلیغات و آگهی در موسسات و وب سایت های کاریابی، به تمام ساکنین کانادا نشان بدهد که چنین موقعیت شغلی در حال حاضر باز است؛ اگر بعد از مدتی هیچ داوطلبی برای این موقعیت شغلی پیدا نگردد و یا داوطلبانی که درخواست داده اند، تایید نشوند، در این صورت کارفرما می تواند برای شخصی که قصد اخذ ویزای کاری در کانادا دارد، تاییدیه ارسال کند.

بهتر است این موضوع را هم بدانید که دولت کانادا از تمام کارفرماها، اسناد و مدارک اصلی تبلیغات و آگهی هایشان را می خواهد تا مطمئن گردد که این موقعیت شغلی برای عموم اعلام شده است. بعلاوه حقوق و مزایای شخصی که قرار است با مهاجرت به کانادا، این موقعیت شغلی را دریافت کند بر اساس میانگین حقوق و مزایای آن موقعیت شغلی در کانادا (یعنی کشور مقصد) حساب می گردد، نه کشور مبدا.

یکی دیگر از کارهایی که کارفرما باید انجام بدهد، صدور سند و کد LMIA است. حالا بیایید ببینیم این کد LMIA چیست و دقیقا به چه دردی می خورد.

اول از همه، از خود کلمه شروع کنیم. واژه LMIA در حقیقت مخفف شده عبارت Labor Market Impact Assessment است. خیلی ساده بخواهیم ترجمه کنیم، می توانیم به آن ارزیابی اثرگذاری بر باز کار کانادایی بگوییم. زمانی که کارفرما شخص مد نظر خودش را (یعنی مدارک او را) به سازمان کار و امور توسعه انسانی کانادا ارائه می دهد، این سازمان آنالیز می نماید تا ببیند که شخص مورد نظر اگر به کانادا بیاید، چه تاثیری روی اقتصاد کانادا خواهد گذاشت. شاید باورش برای شما سخت باشد اما برای هر باری که ویزای کار کانادا صادر می گردد، تمامی این مراحل آنالیز می گردد تا هم کشور پیشرفت کند و هم حق کسی باطل نگردد. زمانی که این درخواست آنالیز شد، جوابی که به آن داده می گردد سه حالت دارد:

  • مثبت: یعنی ورود شخص به کانادا تاثیر مثبتی روی اقتصاد کشور خواهد گذاشت چراکه شخص کاری را انجام خواهد داد که کس دیگری از عهده آن برنمی آید.
  • خنثی: یعنی مهاجرت شخص به کانادا تاثیر خاصی روی اقتصاد ندارد و بعلاوه این شخص موقعیت شغلی کس دیگری را اشغال نخواهد کرد.
  • منفی: یعنی ورود شخص به کانادا تاثیر منفی روی اقتصاد خواهد داشت چراکه شخص کاری را بر عهده می گیرد که یک شخص ساکن کانادا هم می توانست انجام بدهد.

همینجا ضروری است بگوییم که اگر جواب این آنالیز مثبت و خنثی باشد، یعنی موافقت شده است و می توانید ادامه مراحل دریافت ویزای کار کانادا را ادامه بدهید. اما اگر نتیجه منفی باشد، یعنی مخالفت شده است. بعلاوه این مورد هم یادتان باشد که دریافت مجوز LMIA (چه با نتیجه مثبت و چه خنثی) به معنی دریافت ویزای کار کانادا نیست. این گواهی فقط بخشی از کل این فرایند است.

مساله دیگری که در خصوص ویزای کار کانادا و مجوز LMIA باید بدانید این است که یک سری از مشاغل وجود دارند که معاف از LMIA هستند؛ یعنی برای انجام این کارها در کانادا شما احتیاجی به تایید سازمان توسعه کانادا ندارید. اگر دوست دارید در خصوص مشاغل معاف از LMIA اطلاعات بیشتری داشته باشید، نگاهی به لیست زیر بیندازید. این مشاغل معاف از LMIA به حساب می آیند:

  • مشاغلی که در توافق نامه های بین المللی مانند گتس، نفتا یا سایر توافق نامه های غیرتجاری نام برده شده اند. برای مثال، مشاغل سرمایه گذاران و تاجران در این دسته قرار می گیرد.
  • مشاغلی که در طی قرارداد دولت کانادا با یکی از استان های این کشور نام برده شوند. به اسم مثال، تعداد زیادی از پروژه های سرمایه گذاری در این دسته قرار می گیرند. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تر و موثق تری در این مورد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که با یک متخصص حقوقی مشورت کنید.
  • مشاغلی که حضوری نیروی کار آن ها در جامعه کانادا می تواند منافع اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و… برای دولت داشته باشد. این دسته زیرمجموعه های زیادی دارد که در ادامه شرح داده ایم.
  • نیروی کار عمومی مانند مهندسان خود اشتغال، هنرمندان خلاق و نوآور، کارکنان خبره فنی و…
  • نیروهایی که در برنامه تبادل نیروی شرکت ها قرار دارند و از طرف یک شرکت به دولت کانادا معرفی و ارسال می شوند.
  • افردای که مستقیما برای سازمان ها یا اجتماع های کانادایی کار می نمایند (مثلا مربیانی که مسئولیت یک تیم کانادایی را بر عهده دارند یا ورزشکارانی که تحت حمایت یک تیم کانادایی هستند).
  • نیروهایی که برای تبادل علمی وارد کانادا می شوند (مانند محققان، مدرسان مدعو و سخنرانان علمی)
  • نیروهایی که در زمینه علمی (دانشگاهی) فعالیت دارند و جز هیئت علمی حساب می شوند.
  • دستیاران و همراهان پزشکی
  • افردای که برای انجام امور خیریه و مذهبی وارد کانادا می شوند.

اعتبار ویزای کار تخصصی چقدر است؟

ویزای کار تخصصی یک سال اعتبار دارد و بعد از یک سال دارنده ویزا می تواند برای تمدید آن اقدام کند. در چنین شرایطی باید کارفرما مجددا از اداره کار کانادا مجوز دریافت کند.

ویزای کار جنرال

ویزای کار جنرال بیشتر به ویزای پیوست به خانواده معروف است. هدف از گرفتن این نوع ویزای کار ملحق شدن به اعضای خانواده در کاناداست. مثلا خانمی که همسرش ویزای تحصیلی یا ویزای کار در کانادا دارد و در کانادا مقیم است با دریافت ویزای کار جنرال می تواند وارد کانادا گردد.

مدت اعتبار ویزای کار جنرال چیست؟

مدت اعتبار ویزای کار جنرال به اعتبار پاسپورت متقاضی بستگی دارد. چون اعتبار پاسپورت ایرانی پنج سال است بنابراین مدت اعتبار ویزای کار جنرال برای ایرانیان هم پنج سال است. دریافت نماینده ویزای کار جنرال می تواند با این ویزا تا 5 سال در کانادا اقامت داشته و کار کند.

اخذ ویزای کار جنرال در مقایسه با ویزای کار تخصصی راحت تر است. از جمله مزایای این نوع ویزای کار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

متقاضی احتیاجی به گذراندن دوره های تخصصی ندارد.

احتیاجی به داشتن سابقه کار کانادایی نیست.

احتیاجی به تسلط کامل بر زبان انگلیسی نیست.

از آنجایی که این نوع ویزای کار به تخصص و مهارت خاصی احتیاج ندارد طبیعی است که مزایای حرفه ای آن بسیار کمتر از ویزای کار تخصصی باشد، مثلا:

اغلب کاراها فیزیکی هستند مانند کار در ساختمان یا رستوران.

بیمه و سایر مزایا شامل این افراد نمی گردد.

این نوع مشاغل جزو سابقه کار کانادایی محسوب نمی شوند.

انواع کار جنرال در کانادا

کارهای جنرال در کانادا همانطور که از نام آن هم مشخص است کارهایی هستند که عمومی هستند و به تخصص و مهارت تحصیلی و علمی خاصی احتیاج ندارند. موارد زیر از جمله کارهای جنرال در کانادا هستند:

کارهای خدماتی مانند کار کردن در رستوران ها و فست فودها

کارگری مانند کار در ساختمان سازی

کارهای کارخانه ای و بسته بندی

نگهبانی ساختمان ها

آیا ویزای کار به اقامت دائم منجر می گردد؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می گردد با ویزای کار جنرال وارد کانادا شد و بعد از پنج سال اقامت دائم کانادا را گرفت. بهتر است بدانید که ویزای کار کانادا به اقامت دائم منجر نمی گردد. کسانی که ویزای کار تخصصی دریافت نموده اند می توانند به وسیله اکسپرس انتری برای تمدید ویزای خود اقدام نمایند.

اما اینکه اکسپرس انتری چیست و چه فرایندی دارد را در ادامه می خوانید:

اکسپرس انتری

قبل از این که بدانیم اکسپرس انتری چیست، بیایید این موضوع را شفاف کنیم که اکسپرس انتری یک روش یا برنامه مهاجرتی نیست، بلکه یکی از ابداعات دولت کاناداست تا پرونده های متقاضیان را به شکل جدیدی دریافت نموده و سرعت رسیدگی به پرونده های ویزای کار کانادا را افزایش بدهد. خب حالا که این موضوع شفاف شد، بیایید در خصوص چیستی مساله صحبت کنیم. اکسپرس انتری در انگلیسی به صورت Express Entry نوشته می گردد و در فارسی هم با اختصار EE نمایش داده می گردد. ترجمه این عبارت ورودِ سریع یا ورود پیشتاز می گردد.

دولت کانادا برای این که بتواند پرونده های دریافت ویزای کار کانادا و اکسپرس انتری را با سرعت و دقت بیشتری آنالیز کند، تمام متقاضیان را در سه دسته اصلی قرار داده است:

  • نیروی فنی و حرفه ای فدرال
  • نیروی متخصص فدرال
  • تجربه کانادایی

این سه مورد را در ادامه مقاله قرار است خیلی دقیق و عمیق آنالیز نموده و ببینیم که برای دریافت ویزای کار کانادا به وسیله این گزینه ها، چه پیش احتیاجهایی را باید داشته و چه مدارکی را تحویل بدهید. اما قبل از آن، بهتر است که در خصوص خود اکسپرس انتری اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

برای اقدام از روش اکسپرس انتری شما باید حداقل امتیازهای زیر را داشته باشید:

مدرک فوق لیسانس

آیلتس 7

حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی

داشتن سن زیر 35 سال (امتیاز محسوب می گردد.)

کسانی که مهارت یا تخصص خاصی دارند می توانند از سراسر جهان برای مهاجرت به کانادا از این طریق اقدام نمایند. بعلاوه کسانی که ویزای کار تخصصی دریافت نموده اند در انتها ویزای خود می توانند از دسته سابقه کار کانادایی برای دریافت اقامت اقدام نمایند. دراین شیوه مهاجرتی، فدرال کانادا یک سیستم امتیاز بندی دارد و کسانی که رتبه بالاتری داشته باشند، می توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند. در ادامه مطلب امتیازبندی هر کدام از بخش ها را برای شما گذاشته ایم.

اکسپرس انتری چطور کار می نماید؟

بعد از ثبت نام آنلاین متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری ، تمام این پرونده ها وارد بانک اطلاعاتی متقاضیان که به استخر متقاضیان معروف است، می گردد. متقاضیان بر اساس امتیازهایی که دارند در سیستم دسته بندی آنلاین طبقه بندی می شوند و کارفرمایان کانادایی بر اساس مهارت و امتیازهای متقاضیان و بعلاوه احتیاجهای خودشان به نیروی کار خارجی این افراد را انتخاب می نمایند. در یک تعبیر ساده، افرادی که امتیاز بالاتری دارند به سطح آب استخر نزدیک ترند و شانس قبولی بیشتری دارند.

همانطور که گفتیم، امتیاز لازم برای قبولی اکسپرس انتری را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

یکی از مزایای اِعمال اکسپرس انتری برای اخذ ویزای کار کانادا این است که تمام فراینداها (از ثبت درخواست تا نتیجه نهایی) طی شش ماه انجام می گردد؛ البته این مدت زمان به وسیله دولت کانادا اعلام شده است و ممکن است در مواردی خاص، کمی بیشتر گردد. قبل از شروع برنامه اکسپرس انتری کانادا، این فرایند خیلی بیشتر از شش ماه طول می کشید و حتی در مواردی که امتیاز متقاضی پایین بود، مدت زمان دریافت ویزای کار کانادا به بیش از یک سال می رسید.

چه کسانی می توانند برای اکسپرس انتری اقدام نمایند؟

شرایط درخواست اکسپرس انتری خیلی راحت است چراکه تقریبا هیچ شرط و شروطی ندارد. اگر یادتان باشد، در یکی از بخش ها قبلی گفتیم که دولت کانادا متقاضیان ویزای کاری کانادا را به سه دسته تقسیم نموده است. تنها شرایطی که باید برای درخواست اکسپرس اینتری داشته باشید این است که در یکی از این سه دسته جا داشته باشید. یکی دیگر از کارهایی که باید برای اکسپرس انتری بکنید، اعلام Expression of Interest است. در ادامه در خصوص این فاکتور بیشتر نوشته ایم؛ فقط ضروری است بدانید که از اختصار EOI به جای Expression of Interest استفاده می گردد.

زمانی که ارزیابی اولیه شما انجام شد، باید مدارک کامل تان را ارسال نموده و این درخواست را هم به صورت آنلاین کامل کنید. دقت داشته باشید که EOI برای دریافت ویزای کاری کانادا (یا هر کشور دیگری) کاملا آنلاین و رایگان است و به هیچ موسسه یا سازمانی نباید بابت آن پول بدهید. ضمناً درخواست های EOI هر دو هفته یک بار آنالیز می شوند. اگر دو سال بعد از این که مدارک تان را آپلود نموده و درخواست کردید هیچ دعوت نامه ای برای شما ارسال نشد، به صورت اتوماتیک از سیستم خارج خواهید شد و باید این مراحل (یعنی ثبت مدارک) را از نو شروع کنید.

چقدر طول می کشید تا به پرونده اکسپرس انتری جواب بدهند؟

هیچ زمان مشخصی برای پاسخگویی به پرونده اکسپرس انتری تعریف نشده است. در واقع تا زمانی که امتیازها و مهارت های یک متقاضی با استانداردهای نیروی کار مورد نظر کارفرمای کانادایی مطابقت نداشته باشد، آن متقاضی هرگز پاسخی نخواهد گرفت.

امتیاز بندی اکسپرس انتری چگونه است؟

همانطور که در ابتدای راهنمای ویزای کار کانادا هم گفتیم؛ متقاضیانی که برای اکسپرس انتری کانادا درخواست می دهند، در سه دسته متفاوت دسته بندی می شوند. سپس دولت کانادا تمام مدارک ثبت شده در این دسته ها را آنالیز نموده و افرادی که دارای امتیاز و شرایط مناسبی هستند را دعوت می نماید. حالا از کجا باید بدانیم که امتیاز ما برای اکسپرس انتری در هر دسته چقدر است؟ امتیاز هر کدام از این بخش ها را به همراه شرحات برای شما آورده ایم.

نیروی متخصص فدرال و امتیازبندی آن

افرادی که از این طریق می خواهند از این طریق وارد سیستم اکسپرس انتری کانادا شوند، قبل از دریافت ویزای کار کانادا، باید شرایط خاصی داشته باشند و بعلاوه در یک سری مسائل، امتیازهایی به دست بیاورند. شرایط عمومی متقاضیان اکسپرس انتری به وسیله کار (نیروی متخصص فدرال) شامل این موارد می گردد:

  • قبل از این که درخواست تان را ثبت نموده باشید، باید مدت 12 ماه تجربه کاری (1560 ساعت) به صورت مستمر در یک سال گذشته داشته باشید. اگر شرایط شما به نوعی بوده که کار پاره وقت (نه تمام وقت) داشتید، می توانید با احتساب دو سال اخیر، 1560 ساعت را ارائه بدهید.
  • نباید سو پیشینه خاصی در پرونده شما درج شده باشد.
  • نباید بیماری های پرهزینه و خاصی داشته باشید.
  • باید بتوانید ثابت کنید که توانایی اقتصادی امرار معاش خودتان (و همراه هایتان در صورت وجود) را دارید. ضمناً اگر دعوت نامه جاب آفر (پیشنهاد شغلی) دارید، احتیاجی به این مورد نیست.
  • باید یک دیپلم تحصیلی کانادایی داشته باشید. اگر در ایران یا سایر کشورها تحصیل نموده اید، می توانید مدرک تان را تبدیل کنید.
  • کانادا یک کشور دو زبانه است (انگلیسی و فرانسوی). باید در آزمون CLB حداقل نمره هفت داشته باشید. اگر آزمون دیگری (مانند آیلتس) داده اید می توانید نمره آن را تبدیل کنید.
  • نباید قصد زندگی در کبک را داشته باشید.

بهتر است این موضوع را یادآوری کنیم که اگر تمام شرایط فوق را دارید، به این معنی نیست که دریافت ویزای کار کانادا برای شما قطعی شده است. در هر صورت، باید در سیستم اکسپرس انتری بر اساس امتیازهایتان ارزیابی شوید. بالاترین نمره ای که در این سیستم وجود دارد، 100 است. بر اساس امتیازبندی اکسپرس انتری، شما با دریافت حداقل 67 امتیاز می توانید صلاحیت داشته باشید. در ابتدا امتیازبندی کل این سیستم را مشاهده کنیم و سپس هر بخش از آن را با جزئیات نگاه کنیم.

امتیازبندی کل سیستم اکسپرس انتری:

  • تحصیلات: 25 امتیاز
  • زبان: 28 امتیاز
  • سابقه کار: 15 امتیاز
  • سن: 12 امتیاز
  • پیشنهاد شغلی در کانادا: 10 امتیاز
  • جمع کل: 100 امتیاز

حداقل نمره قبولی شما 67 امتیاز است.

حالا بیایید ببینیم که بخش تحصیلات دقیقا چه نمراتی دارد:

  • دکتری یا معادل مدرک دکتری: 25 امتیاز
  • فوق لیسانس، دکترای حرفه ای یا مدارک معادل این دو: 23 امتیاز
  • دو یا بیشتر از دو مدرک بالای دیپلم (به شرطی که یکی از این مدارک بیشتر از سه سال طول کشیده باشد): 22 امتیاز (مثلا افرادی که دو لیسانس دارند در این دسته جا می گیرند).
  • دوره تحصیلی بعد از دیپلم که سه سال (یا بیشتر) طول کشیده باشد: 21 امیتاز
  • فوق دیپلم دو ساله: 19 امتیاز
  • دوره یک ساله بالای دیپلم: 15 امتیاز
  • دیپلم: 5 امتیاز

در این سیستم امتیازدهی اکسپرس انتری، حداقل مدرکی که باید داشته باشید دیپلم است و مدارک زیر آن حساب نمی شوند.

بعد از اندازه تحصیلات، یکی دیگر از عواملی که روی امتیاز شما تاثیر می گذارد سابقه کاری شماست. ما در این نوع امتیازدهی سابقه کاری را گذاشته ایم، اما پیشنهاد می کنیم که در این مورد (و اینکه شغل شما در گروه A یا B مشاغل تخصصی فدرال کانادا جا می گیرد) با یک متخصص مشاوره کنید.

  • سابقه کار یک سال: 9 امتیاز
  • سابقه کار دو تا سه سال: 11 امتیاز
  • سابقه کار 4 تا 5 سال: 13 امتیاز
  • سابقه کار 6 سال به بالا: 15 امتیاز

درضمن در این اندازه سابقه کاری که ما نوشته ایم، منظور سابقه کاری تمام وقت است. قبلا هم اشاره نمودیم که اگر نوع کار شما پاره وقت بوده، می توانید اندازه کارکرد خودتان را تبدیل کنید. نکته دیگری که بهتر است بدانید این است که اگر در یک بازه زمانی، شما بیش از یک شغل داشتید، اندازه ساعت کاری آن ها را نمی توانید با یکدیگر جمع کنید. مثلا فرض کنید که به مدت یک سال، بخشی از روز سر یک موقعیت شغلی و بخش دیگر را سر شغل دیگری بودید، فقط یکی از این موارد حساب خواهد شد.

بعد از اندازه تحصیلات و سابقه کاری که روی امتیاز لازم برای دریافت ویزای کار کانادا تاثیر می گذراند، سن شما هم در این قضیه دخیل است. شرایط امتیازبندی سنی را می توانید در این بخش بخوانید:

  • زیر 18 سال: صفر
  • 18 تا 35 سال: 12 امتیاز
  • 36 سال: 11 امتیاز
  • 37 سال: 10 امتیاز
  • 38 سال: 9 امتیاز
  • 39 سال: 8 امتیاز
  • 40 سال: 7 امتیاز
  • 41 سال: 6 امتیاز
  • 42 سال: 5 امتیاز
  • 43 سال: 4 امتیاز
  • 44 سال: 3 امتیاز
  • 45 سال: 2 امتیاز
  • 46 سال: 1 امتیاز
  • 47 سال به بالا: صفر امتیاز

همانطور که مشخص است، افرادی که بین 18 تا 35 سال دارند می توانند بیشترین امتیاز را از این بخش بگیرند.

مورد آخری که روی امتیاز و رتبه شما تاثیر دارد، فاکتور انطباق پذیری است. این فاکتور به این منظور طراحی شده است تا افرادی که با محیط، فرهنگ یا اجتماع کانادا آشنایی بیشتری دارند (و یا شرایطی دارند که سریع می توانند خودشان را وفق بدهند) شانس قبولی بیشتری داشته باشند.

  • دانش زبانی همسر شما (که حداقل باید 4 نمره از CLB را داشته باشد): 5 امتیاز
  • تحصیل متقاضی در کانادا (یعنی قبلا حداقل دو سال تمام وقت در کانادا تحصیل نموده اید): 5 امتیاز
  • تحصیل همسر متقاضی در کانادا (حداقل دو سال تمام وقت در کانادا): 5 امتیاز
  • سابقه کار قانونی متقاضی در کانادا (حداقل یک سال تمام وقت در یک موقعیت شغلی تخصصی): 10 امتیاز
  • سابقه کار قانونی همسر متقاضی در کانادا (حداقل یک سال تمام وقت در یک موقعیت شغلی تخصصی): 5 امتیاز
  • پیشنهاد رسمی کار (جاب آفر) از یک شرکت معتبر کانادایی: 5 امتیاز
  • بستگان یا همسر متقاضی در کانادا باشند یا اقامت این کشور را داشته باشند: 5 امتیاز

در خصوص فاکتور آخر (بستگان) باید بدانید که بستگانی که در کانادا هستند باید بالای 18 سال سن داشته باشند تا بتوانید این امتیاز را به دست آورید. بعلاوه این بستگان شامل پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، برادر، خواهر، فرزند، فرزند برادر یا خواهر، دایی، عمو، عمه و خاله می گردد.

اکسپرس انتری استانی کانادا

دولت فدرال کانادا این امکان را به استان های مختلف کانادا داده است که هر کدام از آنها برای پذیرش مهاجرت قوانین مختلفی تعریف نمایند. درنتیجه قوانین مهاجرت به کانادا از یک استان به استان دیگر فرق دارد. این تفاوت ها ممکن است خیلی چشم گیر نباشند اما شانس مهاجرت به کانادا به مقصد بعضی از استان ها مانند ساسکاچوان راحت تر از دیگری است. به قوانین و مقررات مهاجرت استان ها در کانادا در اصطلاح PNP هم گفته می گردد که کوتاه شده Provincial Nominee Program است.

در حالت کلی، کسانی که امتیازهایشان مطابق با امتیازهای شیوه اکسپرس انتری باشد و شرایط لازم را داشته باشند از طرف دولت فدرال کانادا دعوت نامه دریافت می نمایند و هر استانی که بخواهند مقیم می شوند. اما در مهاجرت استانی کانادا به جای دولت فدرال کانادا، متقاضی از فدرال استان نامه دریافت می نماید و فقط در همان استان مشغول به کار می گردد.

آیا سوال دیگری در خصوص ویزای کار کانادا دارید؟

در این راهنمای ویزای کار کانادا اطلاعاتی را برای شما آماده کردیم که در سطح عمومی هستند و تقریبا هر متقاضی احتیاج دارد که آن ها را بداند. اما از آن جایی که اطلاعات و شرایط دریافت ویزای کار کانادا بسیار زیاد است و در بعضی موارد وارد حوزه حقوقی می گردد، نمی توانیم همه آن ها را در قالب یک مقاله ارائه بدهیم. اگر در این رابطه سوالی داشته و یا می خواهید که اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، فقط کافی است که در بخش نظرات برای ما بنویسید تا سرع به شما پاسخ بدهیم.

منبع: علی بابا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 927

به "ویزای کانادا: یک بار بخوانید و بدانید: دریافت ویزای کار کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: یک بار بخوانید و بدانید: دریافت ویزای کار کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید