کشتی آزاد قهرمانی دنیا، گلیج در نیمه نهایی به اسنایدر رسید، شکست تلخ و نزدیک الهی

به گزارش مجله جغتای، از ظهر امروز (12 مهر) مسابقات کشتی آزاد قهرمانی دنیا با رقابت های دو وزن 70 و 97 کیلوگرم در شهر اسلو شروع شد.

کشتی آزاد قهرمانی دنیا، گلیج در نیمه نهایی به اسنایدر رسید، شکست تلخ و نزدیک الهی

به گزارش خبرنگاران، از ظهر امروز (12 مهر) مسابقات کشتی آزاد قهرمانی دنیا با رقابت های دو وزن 70 و 97 کیلوگرم در شهر اسلو شروع شد.

عرفان الهی و مجتبی گلیج نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند.

وزن 70کیلوگرم:

در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر جینتارو موتویاما دارنده مدال برنز زیر 23 سال دنیا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 از سد نیکولای گراحمز از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. الهی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر 8 مغلوب گردید و باید منتظر حضور حریفش در ملاقات فینال باشد تا وی هم شانس ادامه کار در گروه بازنده ها را به دست آورد.

وزن 97 کیلوگرم:

مجتبی گلیج قهرمان جوانان و امیدهای دنیا، در مبارزه اولش مقابل اودیکادزه گرجستانی نهاده شد. این کشتی گیر در المپیک 2020 توکیو در مبارزه اول رودرروی محمدحسین محمدیان نهاده شد و او را شکست داد و در ادامه مغلوب رشید سعدالله اف روس شد تا نماینده کشورمان از دور رقابت ها حذف گردد. گلیج که خیلی هوشیارانه کشتی می گرفت و راه های نفوذ را بر حریفش که دارنده مدال برنز دنیا است، بسته بود در این مبارزه با نتیجه 4 بر صفر این حریف گرجستانی را از پیشِ رو برداشت.

نماینده کشورمان در دومین مبارزه در حالی که نشان می دهد از آمادگی و انگیزه خوبی برخوردار است، مقابل لفتر از مولداوی با امتیاز عالی و نتیجه 10 بر صفر در یک تایم به پیروزی رسید.

مجتبی گلیج برای آنکه به مبارزه نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم برسد، با نتیجه 6 بر یک از سد یرگالی قزاقستانی گذشت. او عصر امروز برای آنکه شانس حضور در فینال را به دست آورد باید از سد کایل اسنایدر آمریکایی بگذرد، به این ترتیب گلیج امروز تنها نماینده دو وزن آخر ایران در نیمه نهایی مسابقات دنیای خواهد بود و عرفان الهی هم برای راهیابی به رپه شارژ باید منتظر فینالیست شدن حریفش بماند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1028

به "کشتی آزاد قهرمانی دنیا، گلیج در نیمه نهایی به اسنایدر رسید، شکست تلخ و نزدیک الهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی آزاد قهرمانی دنیا، گلیج در نیمه نهایی به اسنایدر رسید، شکست تلخ و نزدیک الهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید