کمد دیواری اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد؟ [ 8 نمونه ساده]

به گزارش مجله جغتای، کمد دیواری اتاق خواب از جمله چیزهایی می باشد که برای هر اتاق خوابی ضروری است. البته کمد دیواری فقط برای اتاق خواب طراحی نمی شود. هر فضایی یک مدل کمد دیواری منحصر به فرد را می طلبد. کمد دیواری اتاق خواب طرحهای مختلف زیادی دارد که از لحاظ ظاهری و کاربری با هم فرق دارند.

کمد دیواری اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد؟ [ 8 نمونه ساده]

در طراحی و ساخت کمد دیواری باید فضای مورد نظر را در نظر بگیرند تا ساخت چارچوب کمد دیواری، ابعاد و اندازه آن و طرح داخل کمد با فضا هماهنگی داشته باشد. البته طراحی و ساخت کمد دیواری اتاق خواب به یک متخصص نیاز دارد. شما می توانید مدل کمد دیواری اتاق خواب منزل خود را با توجه به بودجه ای که در دست دارید و سلیقه خود، انتخاب کنید.

فقط کافی است تصور ذهنی تان در زمینه قفسه ها، قلاب های آویز، تعداد کشوها و … به طراح کمد دیواری اطلاع دهید تا افراد متخصص به کارهای لازم را برای ساخت انجام دهند.

مدل های کمد دیواری اتاق خواب

کمد لباس: کمد دیواری اتاق خواب مخصوص لباس تنوع زیادی دارد که می توان به آویز ساده برای لباس، طبقات و کشوهای مختلف برای آویز لباس و قرار گرفتن کفش ها اشاره کرد. دقت کنید محلی که مربوط به آویز لباس های شماست باید ارتفاع بلندتری داشته باشد تا هر لباس بلندی که داشتید را به راحتی روی آویز قرار دهید

برای آویزان کردن کت و پالتوهای مردانه باید کمد را با عمق حداقل 60 سانتی متر طراحی کرد. شما همچنین می توانید برای طبقه بندی داخل کمد ها به نیاز خود برای کشوها، طبقه ها و قفسه ها نگاه کنید و با توجه به سلیقه خود طراحی آن را سفارش دهید.

کمد رختخوابی: از آنجایی که رخت خواب ها به مکانی برای قرار گرفتن نیاز دارند، به همین دلیل کمد رختخوابی برای هر اتاق خواب خانواده های ایرانی نیاز است. در این گونه رختخواب ها را لولایی می سازند تا برای باز شدن شخص با مشکل روبرو نشود. همچنین کمد رختخوابی اتاق خواب فاقد طبقه می باشد تا رختخواب ها روی زمین قرار داده شود و جابجایی آسان باشد.

ارتفاع این کمدها 150 سانتی متر به بالا می باشد و نیاز است عرض آن حداقل 110 سانتی متر باشد تا امکان راحت قرار گرفتن رختخواب ها به وجود آید.

کمد closet: این نوع از کمد ها فاقد در می باشند و به صورت باز قفسه ها و کشوهای متعددی برای لباس می توانند داشته باشند. کاربرد بیشتر این کمد ها در اتاق های تعویض لباس اشخاص است.

طراحی داخلی کمد دیواری اتاق خواب

برای طراحی داخل کمد معمولا از اکسسوری ها و طبقه بندی های مختلف استفاده می کنند که بستگی به نوع کاربردی که شما برای داخل کمد در نظر گرفته اید، دارد. بعد از تصمیم گیری در مورد کمد دیواری اتاق خواب خود می توانید نظر خود را به کمد ساز بگویید تا متناسب با آن به ساخت کمد دیواری بپردازد.

برای طبقه بندی داخل کمد متریال های زیادی وجود دارد که بیشتر از همه نئوپان سفید، ام دی اف سفید و ام دی اف براق کاربرد دارد. قسمت بالای کمد که به آن دولابچه هم گفته می شود، برای اجناسی که از آن ها استفاده کمتری می شود، کاربرد دارد.

بهترین کمد دیواری اتاق خواب به چه صورت باید باشد؟

بهترین کمد دیواری اتاق خواب کمدی است، که با توجه به اندازه اتاق سایز مناسبی داشته باشد تا قسمت کمی از آن را اشغال کند ولی سایز آن آنقدری کوچک نباشد که امکان جا دادن همه لباس درون آن وجود داشته باشد.

متناسب با نوع کاربردی که قرار است داشته باشد، طراحی آن را انتخاب کنید. به طور مثال برای قرار گرفتن کفش ها داخل کمد، در زمان طراحی باید قفسه ای را برای این منظور در نظر بگیرید.

اکسسوری های کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری اتاق خواب شامل اکسسوری های زیادی می باشد که هرکدام از آن ها کاربرد مشخصی دارند. یکی از اکسسوری ها سبد هایی می باشد که به صورت ریلی در داخل کمد واقع شده است که جوراب ها و کراوات ها را می توان درون آن جای داد. اکسسوری بعضی از مدل های کمد دیواری اتاق خواب به گونه ای می باشد که برای قرار دادن کراوات محل خاصی را طراحی می کنند.

اکسسوری های دیگر کمد دیواری اتاق خواب مخصوص قرار گرفتن پیراهن و شلوار روی آن است.

منبع: اتاق
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 983

به "کمد دیواری اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد؟ [ 8 نمونه ساده]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمد دیواری اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد؟ [ 8 نمونه ساده]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید