گلیسیرین خوراکی گیاهی فراوری شد

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، گلیسیرین در غذاها و نوشیدنی ها به عنوان حلال و شیرین کننده عمل می نماید و دارای طعمی شیرین و گرم است.

گلیسیرین خوراکی گیاهی فراوری شد

امیر سوری مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده گلیسیرین گیاهی گفت: گلیسیرین به حفظ غذا یاری می نماید و توسط آموزشگاه تغذیه و رژیم غذایی در دسته کربوهیدرات ها قرار می گیرد. این محصول به عنوان یک شیرین کننده سازگار با رژیم های با کربوهیدرات کم در رژیم های غذایی کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: محصول دانش بنیان دیگر شرکت، گلیسیرین کاربردی در محصولات مراقبت از پوست و مو است. این محصول در فراوری صابون های شفاف و به عنوان اسانس در عطر و ژل ها کاربرد دارد. همچنین گلیسیرین بهداشتی شرکت در فراوری شوینده های بهداشتی، خمیردندان و کرم های صورت در صنایع آرایشی و بهداشتی به کار می رود.

به گفته این فعال دانش بنیان، در کوشش هستیم با بهره گیری از آخرین فناوری روز جهان ظرفیت فراوری خود را به 32 هزار تن در سال برسانیم تا علاوه بر تأمین احتیاج کل کشور بخشی از فراوریات خود را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

سوری با اشاره به فرایند استخراج گلیسیرین گیاهی خالص اعلام کرد: در این فرآیند گلیسیرین از انواع روغن ها و اسیدهای چرب طبیعی مانند نارگیل، نخل خرما، دانه آفتابگردان، سویا، هسته انگور و غیره استخراج می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 690

به "گلیسیرین خوراکی گیاهی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلیسیرین خوراکی گیاهی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید