14 دلیل برای دیدن شهر افسانه ای پکن (قسمت دوم)

به گزارش مجله جغتای، مرکز چین - شهر تاریخ امپراطوری ها، رستوران های فراوان ، پارک های پر برگ و تشریفات مخصوص صرف چای - امروزه بیش از هر زمانی دیگری کشور چین قابل دسترس شده و سالانه میلیون ها نفر به آنجا سفر می کنند . در قسمت اول، به 5 دلیلی که باید پکن، مرکز این کشور زیبا را دید، نگاهی می انداختیم.در ادامه 5 دلیل دیگر را بررسی می کنیم.

6. بهترین اردک پکنی را دارد

14 دلیل برای دیدن شهر افسانه ای پکن (قسمت دوم)

بیشتر ما یک رستوران که اردک پکنی معقول را سرو کند می شناسیم ، اما برای امتحان مزه واقعی آن باید سری به شهر پکن ، مخترع این غذا بزنیم

7. لذت های آشپزی با تنوعی از طعم ها

پکن به عنوان مرکز چین، محلی برای شیفتگان غذا و آشپزی محسوب می شود و نامبر وان آشپزی از بین تعداد زیادی از استان های چین با سلیقه های فرق دارد . غذاهایی از انواع سوپ و نودل گرفته تا انواع گوشت با طعم هایی که شما را قلقلک می دهند و باعث می شود تا زمین را چنگ بیاندازید .

8. معماری حیرت انگیز پکن

چه استعاره ای بهتر از جاه طلبی برای معماری جسور، زیبای پکن و در زمان خودش وهم انگیز می توان پیدا کرد؟

ممکن است با سلیقه همه افراد همخوانی نداشته باشد ولی تحت تاثیر قرار نگرفتن از بناهایی مانند : Galaxy Soho ، مرکز ملی نمایش و هنر و ساختمان CCTV مقر تلویزیون مرکزی چین ، کار دشواری است . استادیوم ملی که در سال 2008 برای بازی های المپیک افتتاح شد نیز یکی دیگر از عجایب معماری است که نباید از دست دهید .

9. می توانید در پارک های سلطنتی خود را گم کنید

با وجود اینکه سالهاست غباری از آلودگی بر روی آن سایه افکنده ، پکن به لطف داشتن پارک های زیاد تقریبا شهر پاکی محسوب می شود . ریتان ، دیتان و بیهای تعدادی از لذت بخش ترین فضاهای باز محسوب می شوند جایی که می توانید از شلوغی شهر فرار کنید ، افراد مسنی را تماشا کنید که tai chai تمرین می کنند و از شکوه این باغ های تاریخی حیرت کنید.

10. چانه زدن برای خرید وجود دارد

اصلاحات اقتصادی در دهه 70 میلادی موجب شد تا عصر جدیدی از مصرف گرایی در چین بوجود بیاید که می تواند تعجب حتی سرسخت ترین خریداران را هم به همراه داشته باشد . پکن مدرن یک غرش خروشان برای تجارت هر کالایی محسوب می شود ، از طراحی های مبارزین حکومت تا قطعات الکترونیکی ، بوتیک های لباس شب تا مراکز خرید پر زرق و برق . ولی برای خرید عتیقه های قابل اعتماد باید سری به فروشگاه عتیقه جات Panjiauan بزنید جایی که مبادله کالا یک ورزش محسوب می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1226

به "14 دلیل برای دیدن شهر افسانه ای پکن (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 دلیل برای دیدن شهر افسانه ای پکن (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید