5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 6 ببینیم

به گزارش مجله جغتای، گلکسی واچ 5 یکی از برترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است که از جدیدترین نسخه WearOS بهره می برد. اما در هر صورت هیچ گجتی کاملا بی نقص نیست و به همین دلیل در ادامه به 5 ویژگی موردانتظار از گلکسی واچ 6 می پردازیم.

5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 6 ببینیم

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm بند سیلیکونی

6,130,000

تومان

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

7,290,000

تومان

خرید ساعت های هوشمند سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

حاشیه چرخان فیزیکی

یکی از مهم ترین تغییرات گلکسی واچ 5 نسبت به نسل قبلی، حذف حاشیه چرخان فیزیکی بود. این یکی از ویژگی های محبوب در سری ساعت های گلکسی واچ محسوب می شد. متاسفانه سامسونگ به دلایل نامشخص، این ویژگی را کنار گذاشته و امیدواریم تمام مدل های سری گلکسی واچ 6 با حاشیه چرخان فیزیکی راهی بازار شوند. این مشخصه به کاربران اجازه می داد که بدون دست زدن به نمایشگر، بین منوهای مختلف حرکت نمایند و جای خالی آن در سری گلکسی واچ 5 به شدت احساس می گردد.

بهبود عمر باتری

گلکسی واچ 5 از نظر عمر باتری بهبود پیدا کرد و سامسونگ وعده داد که با هر بار شارژ، می تواند تا 50 ساعت دوام بیاورد. با این حال، باید بگوییم که عمر باتری ساعت های سامسونگ باید بسیار بهتر گردد. در این میان، باید خاطرنشان کنیم گلکسی واچ 5 پرو عمر باتری بهتری دارد ولی از طرف دیگر از بدنه بزرگ تر و سنگین تری بهره می برد. در دورانی که بسیاری از ساعت های هوشمند عمر باتری بسیار بهتری پیدا نموده اند، سامسونگ و اپل از جمله شرکت هایی هستند که هنوز نتوانسته اند برای ساعت های خود عمر باتری بالایی ارائه نمایند. بنابراین دیگر زمان آن رسیده که سامسونگ این مشخصه را در اولویت های خود قرار دهد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

7,290,000 تومان

مشاهده و خرید

بهره گیری از دوربین

وجود دوربین در ساعت هوشمند یک ویژگی رایج نیست. معمولا در بعضی ساعت های هوشمند مختص بچه ها چنین مشخصه ای عملی می گردد تا والدین بتوانند راحت تر با بچه ها خود در تماس باشند. سامسونگ در این زمینه کوشش هایی را قبلا انجام داده ولی پیروز نبوده است. در این میان شایعاتی در خصوص کوشش متا برای ساخت یک ساعت مجهز به دوربین به منظور تماس های ویدیویی منتشر شده است. با توجه به اینکه همین الان امکان ارسال پیغام متنی و صوتی با ساعت هوشمند وجود دارد، امکان پذیر کردن تماس ویدیویی با ساعت احتمالا با استقبال کاربران روبرو می گردد.

سنسور اثر انگشت

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، کاربران برای پرداخت های مالی به غیر از گوشی، از ساعت هوشمند هم می توانند استفاده نمایند. اما با توجه به اینکه در ساعت ها خبری از سنسور اثر انگشت نیست، برای این کار باید پین یا الگو مورد استفاده قرار بگیرد. در این شرایط، استفاده از یک سنسور اثر انگشت، سرعت پرداخت را به طور قابل توجهی برای کاربران افزایش می دهد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 Pro

11,580,000 تومان

مشاهده و خرید

تغییرات نرم افزاری

گلکسی واچ 5 در زمینه نرم افزاری، یکی از برترین تجربه های کاربری را ارائه می دهد. اما در این زمینه شاهد بعضی ضعف ها و مسائل هم هستیم. بسیاری از کاربران، ساعت های هوشمند را برای مشاهده نوتیفیکیشن ها خریداری می نمایند اما در خصوص گلکسی واچ 5 باید بگوییم که بعضی نوتیفیکیشن ها با تاخیر قابل توجهی به نمایش درمی آیند.

از سوی دیگر سامسونگ برای استفاده از سنسورهای مربوط به تندرستی، محدودیت های زیادی را ایجاد نموده تا کاربران برای استفاده از گوشی ها و اپ های سامسونگ انگیزه بیشتری پیدا نمایند. اما در هر صورت دیگر وقت آن رسیده که چنین محدودیت هایی کنار گذاشته شوند.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm بند سیلیکونی

6,130,000

تومان

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

7,290,000

تومان

خرید ساعت های هوشمند سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1407

به "5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 6 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 6 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید