6 نکته لازم و ضروری جهت تهیه سرویس خواب

به گزارش مجله جغتای، یکی از اقلام ضروری تمامی اتاق خواب ها، سرویس خواب است. مجموعه ای که میتواند جلوه بی نظیر و آرامش بخشی به محل استراحت شما بدهد.

6 نکته لازم و ضروری جهت تهیه سرویس خواب

نکات و موارد متعددی وجود دارد که باید پیش از خرید مد نظر داشته باشید. دراین مطلب قصد داریم شما را با این نکات اشنا نماییم.

سرویس خواب، علاوه بر زینت بخشیدن به اتاق، پس از گذراندن یک روز کاری، پذیرای شما جهت استراحت و رفع خستگی است. لذا باید مجموعه ای مناسب و ایده آل را تهیه کنید. رعایت استاندارد در ساخت سرویس خواب، ارتباط مستقیمی با آرامش و راحتی شما خواهد داشت. همچنین در کنار تمامی این فاکتورها، قیمت مناسب نیز، از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

جنس سرویس خواب

متداول ترین جنس هایی که در تهیه و تولید سرویس خواب به کار برده میشود، عبارت انداز :

فلز (عموما فرفورژه) ، چوب (ورق های MDF و ورق ملامینه، نئوپان، چوب راش و گردو)

در سرویس خواب، استفاده از MDf و ورق ملامینه متداول تر است.

تفاوت MDF با ورق ملامینه در استحکام آن است. MDF محصولی فشرده و با دوام است که به خاطر داشتنِ لایه های متعدد و فرایند تولیدش، از نفوذ آب و سایر مایعات جلوگیری میکند و عمر بالایی دارد.

ورق ملامینه دارای لایه های خورده چوب و چسب بوده و نمیتواند به خوبی از نفوذ آب و مایعات جلوگیری کند. به همین دلیل پس از مدتی لایه اصلی و رویی ان باد کرده و ظاهر و جلوه وسیله شما را خراب میکند.

فرفورژه ها (گل نرده) نیز، با دوام و متنوع هستند که در طرح های گوناگون و قیمت هایی مناسب عرضه میشوند. اما ظرافتِ لوازم چوبی را ندارند.

سرویس خواب از چه اقلامی تشکیل شده است ؟

وقتی صحبت از سرویس خواب میشود، در حالت کلی به مجموعه تخت، دراور، میز آرایش و صندلی آن، آینه، کمد، پاف و پا تختی گفته میشود.

خرید 41 مدل کپسول آتش نشانی [ خانگی و صنعتی ] ارسال رایگان

آیا تهیه همه این وسایل ضروری است ؟

مسلما نه.

شما با توجه به بودجه مد نظر، فضای اتاق خواب و نوع دکوراسیون خود میتوانید اقدام به تهیه همه یا بخشی از وسایل سرویس خواب نمایید.

اما در حالت کلی، تخت خواب و کمد یا دراور جزء لاینفکِ خرید محسوب میشوند.

انواع تخت خواب

  1. تاشو

این نوع تخت خواب، مناسب برای منازل کوچک و فضاهای کم است که به راحتی جمع شده و فضای اتاق را خلوت میکند.

  1. پارچه ای

اجزای تشکیل دهنده این مجموعه تماما از پارچه میباشد لذا در تهیه سرویس خواب کودک و یا سیسمونی نوزاد مورد توجه قرار میگیرد.

  1. جک دار

همانطور که از نامشان پیداست دارای جک هستند. جکِ این تخت، قسمت تشک را بلند میکند و از محفظه زیر آن جهت قرار دادن لباس ها یا وسایلتان میتوانید استفاده کنید.

  1. بادی

این دسته از تخت خواب ها به وسیله تلمبه هوا پر و پس از استفاده خالی میشوند. در انواع گوناگون کودک، نوجوان و بزرگسال، به صورت تک نفره و دو نفره تولید میشود

5.کاناپه تخت خواب شو

نمونه شاخص یک تیر و دو نشان.

معمولا، در هتل ها و مسافر خانه ها و یا برای اتاق مهمان از این نوع استفاده مینمایند. اما این روزها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و برای خانه هایی با متراژ کوچک و یا حتی خانه های دانشجویی بهترین انتخاب است.

خرید 39 مدل مولتی متر دقیق و حرفه ای [ قیمت مناسب ] با تخفیف ویژه

جهت راهنمای خرید سرویس خواب به این چند نکته توجه نمایید

  1. پیش از خرید، ابعاد اصلی اتاق و میزان فضای خالی خود را بسنجید و سپس متناسب با آن اقدام به خرید سرویس خواب نمایید.
  2. خرید تشک و بالش بسیار با اهمیت است. چون هم در سلامت جسمی شما نقش مهمی دارد و هم برای یک خواب آرام و آسوده باید استاندارد باشد.

    در نظر داشته باشید که سه نوع تشک متداول در بازار موجود است :

  • تشک طبی
  • تشک طبی-فنری
  • تشک فنری
  1. علاوه بر در نظر دریافت طول و عرض تخت خوابِ مورد نظر، به ارتفاع آن از سطح زمین نیز دقت کنید. در حالت ایده آل ارتفاع از سطح زمین تخت بزرگسال بین 35 cm تا 40 cm میباشد.
  2. سرویس خواب از نظر تنوع دکوراسیون به چند دسته سنتی، مدرن و کلاسیک تقسیم میشود. میتوانید با توجه به دیزاین و فضای منزل خود، هر یک از این مدل ها را انتخاب نمایید.
  3. در خرید سرویس خواب به ظرافت و تمیزی کار توجه کنید. با دقت لبه ها و کناره های وسایل را بررسی نمایید تا دچار ترک خوردگی، شکستگی و یا قسمت های تیز نباشند. همچنین هنگام استفاده صداهای غیر عادی ندهند.
  4. اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و یا میخواهید تخت خواب را زیر پنجره قرار دهید، تاج تخت را کوچک در نظر بگیرید.

رنگ و طرح سرویس خواب یکی از معقوله های مهم در انتخاب است. فضای اتاق خواب باید حس آرامش و راحتی را به شما القا کند، لذا از خرید سرویس خواب با رنگ های جیغ و زننده و طرح های شلوغ خودداری نمایید چرا که حتما بعد از مدتی کوتاه مجبور به تعویض آنها میشوید.

خرید 26 مدل تقویم رومیزی [ مدلهای شیک و فانتزی] ارسال سریع

منبع: اتاق
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 473

به "6 نکته لازم و ضروری جهت تهیه سرویس خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته لازم و ضروری جهت تهیه سرویس خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید