7 عجایب طبیعی خیره کننده در آمریکای جنوبی

به گزارش مجله جغتای، از میان آبشارهای خروشان، یخچال های طبیعی عاجی و سواحل بکر در این سرزمین گذر کنید. همراه ما باشید تا با 7 عجایب طبیعی بی نظیر در آمریکای جنوبی آشنا شوید. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

7 عجایب طبیعی خیره کننده در آمریکای جنوبی

یخچال طبیعی خاکستری چیل

یخچال طبیعی خاکستری چیل یکی از چندین یخچال سرزمین های دوردست یخ زده در پارک ملی تورس دل پاین است که حدود 12 مایل از چشم انداز قله های پاتاگونیای را در بر گرفته است.

در اطراف آن کوه های مینیاتوری فراوانی وجود دارد و از طرفی دریاچه خاکستری آن را احاطه کرده است. در آنجا تکه های یخ عظیمی مانند آنکه از آسمان فرو افتاده اند، در سکوت آب دریاچه شناور هستند که شواهد ترسناکی از عقب نشینی سریع یخچال های طبیعی است. برای این که از چشم اندازها و زیبایی های این منطقه به طور کامل لذت ببرید، بهتر است یا قایقی بگیرید و از این آب ها عبور کنید و یا پیرامون دریاچه را پیاده روی کنید. زیباترین شهرهای آمریکا

آبشار آنجل در ونزوئلا

آبشار آنجل در گوشه ای دوردست از ونزوئلا، از رودخانه چورون و از ارتفاع 2600 فوتی قله ابرپوش آیوان تپوش آزاد می شود. این آبشار در بین آبشارهای یک تکه در دنیا، رتبه نخست از لحاظ ارتفاع را دارد و 19 برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است که رتبه دوم را به خودش اختصاص داده است.

برخلاف سایر آبشارهای بلند که فرود آمدنشان همراه با سروصدای بسیار بلند و عظیم است، جریان آب این آبشار با ظرافت خاصی در نزدیکی زمین از هم باز شده و جریانی مه آلود را ایجاد می کند که با ایجاد رنگین کمان هم همراه است. ادامه رودخانه از پایه کوه جاری می شود و به سمت کمپ کانایما می رود و نقطه آغازی برای دیگر آبشارها هم خواهد بود.

کوه های آتشفشانی اکوادور

یکی از جاذبه های گردشگری زیبا در آمریکای جنوبی، رشته کوه آتش فشانی آن در خارج از شهر کیتو است که شامل هفت آسمان خراش با قله حدودی 17000 فوتی است. بروی تمام قله مخروطی شکل آتش فشان کوتوپاکسی از همسایه های کوتاه تر آن مثل رومیناهو (15500 فوت)، درخت های کاج و سرو به چشم می خورند؛ همچنین از طریق حرکت در زمین های حیات وحش آلپاکاس و یا رانندگی در جنوب عظیمراه آمریکایی پان هم می توان آن ها را به خوبی دید.

لینسویز ماراینسیز برزیل

لینسویز ماراینسیز واقع در برزیل از عجیب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه است. سطح این منطقه مانند ورق های موج دار شن و ماسه سفید است و تا جایی که چشم می بیند ریگ روان وجود دارد. در بین ماه های ژانویه و ژوئن، باران های فراوان و رطوبت باعث می شود یکنواختی سطح از بین برود و حوضچه های سبز-آبی در میان تپه ها ایجاد شود.

چشم انداز زیبای این مکان از شمال استان مارانیائو به چشم می خورد و از سال 1981 به نام منطقه حفاظت شده به تعداد میرود.

ساحل قرمز پرو

ساحل قرمز پرو در محل تلاقی بیابان های نیمه گرمسیری و سواحل جنوبی پرو، در منطقه طبیعی پاراکاس قرار گرفته است و آب های آبی-سبز جنوب اقیانوس آرام، ساحل قرمز پرو را نوازش می دهند.

این ترکیب رنگ ها در ساحل نزدیک توده کوه های پانتا سانتا ماریا باعث شده سنگ های گرانودوئوریت به رنگ صورتی شبیه شوند. و به لطف جریان هامبالت که مواد مغذی را در طول آب های ساحل به جریان می اندازد، خط ساحلی رنگارنگ مکان بسیاری خوبی برای حیات جاندارانی مثل کوسه ها، شیر دریایی، گروه های مختلف ماهی ها، صدف ها و 225 گونه مختلف از پرندگان مهاجر شده است.

جزیره ایسلا دل سول، بولیوی

جزیره ایسلا دل سول یکی از جاذبه های زیبای این قاره به تعداد میرود. این جزیره آفتابی با ساحل ماسه ای سفید و صخره های سنگی که می تواند با سواحل مدیترانه ای اشتباه گرفته شود، بسیار جالب توجه است. به عبارت دیگر نقطه تمایز این دو، چشم انداز کوهستان های سفیدپوش این منطقه است.

درحالی که اغلب جزایر هم سطح دریا هستند، جزیره اسلا دل سول از این جهت عادی نیست. خط ساحلی آن در حدود سه میلیون سال پیش، در ارتفاع حدود 12500 فوتی جنوب دریای باستانی تیتیکاکا تشکیل شده است. زیبایی این جزیره قرن ها به شکل یک راز به جای مانده بود.

منطقه حفاظت شده براونسبرگ

انبوهی از رنگ سبز را در منطقه طبیعی حفاظت شده براونسبرگ می توانید ببینید که دارای 1500 گونه گیاهان مختلف است که دامنه فلات را پوشش می دهند. در یکی از کشورهای کم بازدید این قاره یعنی سورینام، شما می توانید در جنگل های مرطوب گویینان حیات وحشی شامل میمون جیغ کش، ساکی سیاه ریش، توکان و آگوتی قرمز با ظاهر عجیبش را ببینید.

خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 969

به "7 عجایب طبیعی خیره کننده در آمریکای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 عجایب طبیعی خیره کننده در آمریکای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید