از دودکش جن تا صحرایی با شن درمانگر؛ عجایب طبیعت که کمتر دیده اید

به گزارش مجله جغتای، عجایب طبیعی تقریبا در همه کشور ها قرار دارند و تنها تعداد کمی از آن ها در سراسر دنیا هستند که ما از آن ها اطلاع داریم. در این لیست کوشش نموده ایم که تعدادی از عجایب کمتر شناخته شده را معرفی کنیم که ارزش آن را دارد زمانی که برای سفر بعدی خود برنامه ریزی می کنید به آن ها فکر کنید.

از دودکش جن تا صحرایی با شن درمانگر؛ عجایب طبیعت که کمتر دیده اید

از هر کشوری یک مورد در این لیست آورده شده البته به معنای آن نیست که در بقیه کشور ها عجایب دیگری وجود ندارند. در ادامه با این مناطق آشنا شوید.

اِرگ شبی مراکش Erg Chebbi

ارِگ شبی در دشت های مراکش قرار گرفته است و می توان در آن نمای خیره نماینده حرکت باد در شن ها را دید که شما را به دنیای دیگر می برد. این مکان حدود 22 کیلومتر طول دارد و ارتفاع تعدادی از تپه های شنی آن 150 متر هستند.بعضی معتقد هستند این شن ها درد های جسمی را درمان می نمایند به همین دلیل مراکشی ها هر ساله از این مکان دیدن می نمایند و خود را تا گردن در شن های داغ دفن می نمایند.

برایس کنیون ایالات متحده Bryce Canyon

این مکان در خود آمریکا شناخته شده است، اما بسیاری از افراد در خارج از این کشور با برایس کنیون آشنا نیستند. در این پارک ملی مجموعه ای از ستون های برابر وجود دارد. هوازدگی و فرسایش آب باعث ایجاد چنین ستون های عجیبی شده که نام علمی آن Hoodoos (دودکش جن) است.

پانتانال برزیل Pantanal

پانتانال عظیمترین تالاب دنیا است. جدا از منظره زیبایی که دارد، این مکان محل زندگی حیات وحشی باورنکردنی است. برگچه خوار یا کپی بارا و مورچه خوار های عظیم از جانوران بومی این منطقه هستند.

پلایا آسشنال کاستا ریکا Playa Ostional

هر ساله ساحل این منطقه مملو از هزاران لاک پشت می گردد چرا که یکی از معدود مکان های مناسب برای این لاک پشت های نادر محسوب می گردد که اکنون به یک پارک ملی تبدیل شده است. اگر در زمان مناسبی از سال سفر کنید می توانید این منظره باورنکردنی را ببینید.

تالاب آبی ایسلند Iceland

آب های این تالاب زیبا دمایی بین 37 الی 39 درجه سانتی گراد دارد. این چشمه آبگرم در یک زمین گدازه ای قرار گرفته است که به دلیل غنی بودن مواد معدنی آن برای بیماری های پوستی مثل پسوریازیس مفید است. به دلیل قوانین بهداشتی ایسلند، کسانی که بخواهند در این مکان حمام نمایند هشدار داده می گردد. اگرچه خود این مکان طبیعی است، اما آب آن از طریق یک نیروگاه زمین گرمایی که در همان نزدیکی قرار گرفته است تامین می گردد.

واله دلا لونا شیلی Valle de la Luna

اگر به این مکان بروید تصور می کنید که به طرز معجزه آسایی روی سطح ماه فرود آمده اید. طیف چشمگیری از بافت ها و رنگ های این منطقه که از طریق باد و آب شکل گرفته و همینطور دریاچه های خشک شده شبیه چاله هایی هستند که روی سطح ماه قرار دارند.

دره کولکا در پرو Colca Canyon

دره کولکا، بیش از دوبرابر دره گرند کنیون در ایالت متحده عمق دارد و هنوز ساکنانی را در خود دارد. علاوه بر مکان های باستانی و جاذبه های فرهنگی، تعداد زیادی اسپا (مکانی با آب های معدنی) برای کسانی دارد که می خواهند در آب های زیرزمینی باشند.

وایو تاپو نیوزیلند Wai-o-Tapu

وایو تاپو یکی از بهترین عجایب زمین گرمایی در نیوزیلند است. در این مکان که راه رفتن در طول آن سه ساعت طول خواهد کشید آبفشان ها و البته رنگ های جذابی وجود دارد.

دره جیوژایگو چین Jiuzhaigou Valley

جیوژایگو که به معنای 9 روستا است، نام خود را از 9 روستای تبتی که در این دره قرار گرفته است برداشته است. ورودی این دره، دریاچه ها و برکه های زیبایی قرار گرفته است و کوه هایی که با برف پوشانده شده در دور و بر آن قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 516

به "از دودکش جن تا صحرایی با شن درمانگر؛ عجایب طبیعت که کمتر دیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دودکش جن تا صحرایی با شن درمانگر؛ عجایب طبیعت که کمتر دیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید