آرامش نسبی بازار نسبت به روز های قبل

به گزارش مجله جغتای، بررسی های میدانی آرامش نسبی بازار نسبت به روز های قبل را نشان می دهد.

آرامش نسبی بازار نسبت به روز های قبل

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صبح امروز با مراجعه به یکی از میادین عرضه کالا در سطح شهر، شرایط بعضی از اقلام خوراکی را بررسی کردیم، بعضی از کالا ها مثل ماکارانی چند ماه از تاریخ تولید آن ها می گذشت، اما با قیمت تازه عرضه می شدند. در بحث میوه، کمبودی در بازار نبود، اما مردم از قیمت ها ناراحت بودند.

این بازدید میدانی حاکی از کمبود روغن در بازار بود. روغن هایی که نه مردم و نه غرفه داران نمی دانند که کجا عرضه می شود، در بعضی نقاط هم روغن به قیمت دولتی و در صف های طولانی به فروش می رسید و یکی از مغازه داران می گفت که شرکت فروش روغن فقط به شرط خرید کنسرو ماهی به او روغن می فروشد.

یکی از افرادی که برای خرید برنج آمده بود گفت: توان خرید برنج ایرانی را ندارم و برنج پاکستانی هم سریع تمام میشود و هر چند روز، مجبورم به این میدان سر بزنم تا شاید بتوانم برنج با قیمت پایین تهیه کنم.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: مرغ دولتی خیلی کم عرضه میشود، با درآمد بازنشستگی توان خرید مرغ آزاد را ندارم و مجبورم در صف طولانی مرغ بمانم، تاشاید بتوانم بخرم.

در قسمت لبنیات شاهد کمبودی در بازار نبودیم و به گفته یک مغازه دار خرید مردم نسبت به چند روز پیش کاهش یافته است.

به گفته مسئولان تعزیرات، به آن ها اعلام شده است که فروش کالا با تاریخ قدیمی و قیمت تازه مسئله ای ندارد و در این مورد تخلف محسوب نمی شود.

صبح امروز هم استاندار تهران گفت: مسائل موجود در جهت توزیع رفع می شود و مسائل توزیع را با دقت زیر نظر داریم و در روز های آینده شاهد اشباع بازار خواهیم بود و بیش از نیاز مصرفی مرغ توزیع خواهد شد و شاهد خلوت شدن صف های نانوایی و تعادل نسبی بازار خواهیم بود و موضوع کمبود ماکارونی تقریبا حل شده است و تصور ما این است که نهایت 48 ساعت آینده در بازار روغن هم به تعادل می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1278

به "آرامش نسبی بازار نسبت به روز های قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش نسبی بازار نسبت به روز های قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید