افشای اولین تصاویر گوشی گلکسی A83 سامسونگ

به گزارش مجله جغتای، در هفته های اخیر، چیز های زیادی در خصوص سری گلکسی A سامسونگ برای سال 2022 شنیده ایم و می دانیم که به احتمال زیاد مدل هایی همانند گلکسی A13، A33، A53 و A73 را در این سال خواهیم دید، اما اکنون گزارشی وجود دارد که نشان می دهد احتمالاً گوشی Galaxy A83 5G نیز جزو این فهرست خواهد بود.

افشای اولین تصاویر گوشی گلکسی A83 سامسونگ

به گزارش خبرنگاران، امسال میلادی، گلکسی A82 تنها در چین و هند معرفی گردید، جایی که این دستگاه با نام مدل گلکسی کوانتوم 2 ارائه شد. گلکسی A82 جانشین گلکسی A80 افسانه ای شد که دارای دوربین چرخشی جمع شونده است. گوشی Quantum 2 / A82 در آوریل 2021 معرفی گردید، به همین علت اطلاعات درباره جانشین آن بسیار اندک است. با این حال، این موضوع باعث نشده است که پرویز خان طراح گرافیک مشهور، با نام مستعار Technizo Concept، مدل مفهومی خود را بر اساس اطلاعات موجود، ایجاد نکند. این گوشی در دو رنگ، یک نسخه مشکی کلاسیک و یک نسخه سبز تازه نشان داده شده است.

گلکسی A83 سامسونگ با صفحه نمایش تخت AMOLED

گوشی هوشمند Samsung A83 5G که به وسیله Technizo Concept طراحی شده است، ویژگی های واضحی از سری محبوب A و بعلاوه سری S پیشرفته دارد. قسمت جلویی، صفحه نمایش خوبی را نشان می دهد و احتمالاً این دستگاه دوباره به یک صفحه نمایش تخت بزرگ 6.6 اینچی، مانند گلکسی اس 22 پلاس مجهز خواهد شد. به احتمال زیاد این یک صفحه نمایش Dynamic AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

این صفحه نمایش احتمالاً از وضوح بالای +QHD پشتیبانی می نماید، همانطور که در خصوص Quantum 2 نیز وجود دارد. این البته برخلاف پنل های Galaxy S21 و S21 Plus است که هر دو وضوح تصویر کاهش یافته و منجر به نمایشگر +Full HD را ارائه می دهند. برای سامسونگ خوب است که یک مدل ارزان را با این وضوح صفحه نمایش بالا ارائه دهد و گلکسی A83 برای چنین برنامه ای مناسب به نظر می رسد. بعلاوه این احتمال وجود دارد که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیز در پنل این دستگاه پردازش گردد.

گلکسی A83 سامسونگ با دوربین سه گانه

به نظر می رسد سامسونگ در سال 2022 تصمیم گرفته است که بیشتر مدل های گوشی را به دوربین سلفی پانچ سوراخ در مرکز مجهز کند. بر همین اساس پرویز خان تصمیم گرفته است تا گلکسی A83 5G را با چنین نوع دوربین جلویی نیز ارائه دهد. مطابق با انتظارات است که یک سنسور تصویر 10 مگاپیکسلی، دوباره برای این مدل استفاده گردد. بعلاوه یک دوربین سه گانه با فلاش در پشت قابل مشاهده است که یک بازطراحی کامل را نشان می دهد. Technizo Concept دوربین طرح قطره آب را انتخاب نموده است که مشخصه مدل برتر نو Galaxy S22 Ultra نیز خواهد بود. سامسونگ بعلاوه یک مدل سری A با طراحی دوربین قطره ای به نام گلکسی A32 در این سری خود دارد.

بعلاوه با تجهیز گلکسی A83 سامسونگ به چنین سیستم دوربینی، این گوشی با وجود مقدار صفحه نمایش بزرگ، نسبتاً سبک خواهد بود. علاوه بر این، این گوشی از این طریق با برادر ارزان تر خود، گلکسی A73 و همتایان گران تر آن، گلکسی اس 21 FE که در ژانویه و گلکسی اس 22 که در ماه فوریه عرضه می شوند، تمایز کافی به دست می آورد.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص پیکربندی دوربین این تلفن همراه در دست نیست. سامسونگ، گلکسی کوانتوم 2 را به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو مجهز نموده است. این بدان معناست که دوربین اصلی و دوربین زاویه فوق عریض آن با گوشی S21 یکسان هستند. اگر سامسونگ سال آینده همین استراتژی را اعمال کند، ممکن است دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی برای A83 تنو گردد. این سنسور، احتمالاً ISOCell GN5 خواهد بود که در سپتامبر معرفی گردید و عملکرد فوکوس اتوماتیک سریعتر و کیفیت تصویر بهتر در شرایط نور تاریک ارائه می دهد.

بعلاوه می توانید فرض کنید که اگر سامسونگ گلکسی A83 را عرضه کند، این دستگاه دارای گواهی IP67 خواهد بود که آن را در برابر گرد و غبار و آب مقاوم می نماید. این موضوع اکنون در خصوص مدل های ارزان تر سری A مانند گلکسی A52 و A72 نیز صادق است.

در گلکسی کوانتوم 2، سامسونگ ترجیح داد از یک چیپست قدرتمند استفاده کند. پردازنده هشت هسته ای Qualcomm Snapdragon 855+ که طبق فرآیند 7 نانومتری ساخته شده است. این گوشی به صورت استاندارد دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است که می توان آن را با کارت حافظه microSD نیز افزایش داد. احتمالاً جانشین این گوشی دوباره از یک تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد نمود و امید است که اسلات کارت حافظه microSD نیز حفظ گردد. متأسفانه، این دیگر در خصوص مدل های سری S که از امسال دیگر با کارت حافظه سازگار نیستند، صدق نمی نماید.

مدل فعلی دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می نماید و علاوه بر این، از شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می نماید. به نظر می رسد سامسونگ در سال 2022 حداقل پیشرفت را در زمینه شارژ سریع نشان خواهد داد؛ بنابراین مطمئناً غیرقابل تصور نیست که گزینه های شارژ برای Galaxy A83 نیز همان گزینه های فعلی باشد.

سری گلکسی A سامسونگ

سری گلکسی A برای سامسونگ بسیار مهم است. اگرچه بیشترین توجه بازاریابی و رسانه ها بر روی مدل های گران قیمت مانند سری گلکسی اس و مدل های تاشو از سری گلکسی Z متمرکز است، اما بالاترین آمار فروش این شرکت با سری A به دست می آید. این مدل ها در اروپا نیز با اشتیاق خریداری می شوند، به عنوان مثال، گلکسی A5x سال ها یکی از پرفروش ترین گوشی های هوشمند در اروپا بوده است. مدل های ارزان تر مانند A32 نیز در بازار های نوظهور از جمله هند محبوبیت خاصی دارند.

به گزارش خبرنگاران، با گلکسی A83، سامسونگ می تواند یک گوشی هوشمند میان رده قدرتمند، با صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا و دوربین خوب به ارمغان بیاورد. با این حال، باید دید که آیا سامسونگ برنامه ای برای عرضه این مدل در سراسر دنیا را دارد یا اینکه عرضه آن به چین و هند محدود می گردد، همانطور که در خصوص A82 / Quantum 2 صدق می نماید.

منبع: letsgodigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1233

به "افشای اولین تصاویر گوشی گلکسی A83 سامسونگ" امتیاز دهید

1 کاربر به "افشای اولین تصاویر گوشی گلکسی A83 سامسونگ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اولین تصاویر گوشی گلکسی A83 سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید