امسال 5000 واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود

به گزارش مجله جغتای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی ها، امسال 5000 واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می شود.

امسال 5000 واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ رضا خواجه ای در بهره برداری از طرح هادی روستای لگاهی که با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال طرح هادی در 120 روستا اجرا می شود. خوشبختانه امسال میزان اعتبارات ابلاغ شده خوب بوده و در این سفر، افزایش سه برابری اعتبارات اختصاص یافت که امید است با جذب سریع آن آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی 4500 واحد مسکونی روستایی در سال گذشته اجرا شده است، افزود: در حال حاضر تعداد واحدهای مقاوم سازی شده در زنجان به 51 هزار واحد رسیده و امسال 5000 واحد مسکونی دیگر هم مقاوم سازی می شود، به طوری که امسال اعتبار مقاوم سازی دو برابر سال قبل بوده است.

این مسئول ادامه داد: شرایط سهلی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی فراهم شده است و امیدواریم مردم کمک کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن این تسهیلات جذب شود. همچنین در سه یا چهار سال آینده غالب واحدها در زنجان مقاوم سازی می شود. گفتنی است که از سال 1384 موضوع مقاوم سازی روستایی آغاز شده و تا به امروز از 92 هزار مسکن روستایی، 51 هزار واحد روستایی مقاوم شده است، البته این به معنای آن نیست که بقیه مقاوم نیستند.

خواجه ای شرح داد: محدودیت ها در پرداخت تسهیلات وجود دارد و با توجه به ظرفیت ها، مقاوم سازی صد درصدی در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد، به عبارت دیگر امکان اینکه صد درصد واحدها در یک مقطع زمانی مشخص مقاوم شود، وجود ندارد، زیرا در گذر زمان برخی خانه ها مستهلک می شود و دوباره نیازمند بهسازی و مقاوم سازی می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت 20 سال و دارای سه سال تنفس و 5 درصد کارمزد است. همچنین اقساط پایینی داشته و ضمانت زنجیره ای در آن پذیرفته است. باید اذعان کرد که امسال 500 میلیارد تومان برای مقاوم سازی پیش بینی شده و این هزینه در بحث اقتصاد، معیشت و اشتغال موثر بوده و به پویایی منطقه ها روستایی کمک می کند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال 2000 واحد مسکن محرومان در استان به بهره برداری می رسد، گفت: سال گذشته 60 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای این موضوع پرداخت شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 922

به "امسال 5000 واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال 5000 واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید