انجام 7 هزار و 500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان

به گزارش مجله جغتای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا به امروز 7500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار استان لرستان صورت گرفته است.

انجام 7 هزار و 500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان

جهت دریافت خدمات ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران لرستان: اسفندیار حسنی مقدم اضافه نمود: از این مقدار 4500 هکتار توسط سازمان جهاد کشاورزی لرستان و 3000 هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این اراضی گونه های بادام، انجیر، انگور و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، سیاه دانه، گشنیز، آویشن و رزماری کشت شده است.

حسنی مقدم توضیح داد: چال کنی و تهیه نهال به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح توسعه کشت باغات در اراضی شیبدار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است کشت گونه های درختی و گیاهی با احتیاج آبی کمتر را جایگزین گیاهان و درختان با احتیاج آبی بیشتر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به همین دلیل کشت گونه های آجیلی مانند بادام که احتیاج آبی کمتری داشته و سوددهی و ارزآوری بالاتری دارند در دستور کار قرار گرفته است.

حسنی مقدم اعلام کرد: توسعه کشت گردوی رقم پکان برای مناطق گرمسیر استان که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار باشد و همچنین توسعه کشت تمشک در مناطق سردسیر استان از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 887

به "انجام 7 هزار و 500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 7 هزار و 500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید