انسان مستقل چه توانمندی ها و مهارت هایی باید داشته باشد؟

به گزارش مجله جغتای، تهران (پانا) - فردی که به لحاظ شخصیتی و اقتصادی و دیدگاهی مستقل می گردد و از وابستگی به اعضای خانواده یا هر چیزی رها می گردد برای بهتر زندگی کردن در قالب نو، باید توانمندی ها و مهارت هایی داشته باشد.

انسان مستقل چه توانمندی ها و مهارت هایی باید داشته باشد؟

مستقل بودن تنها به زندگی در خانه ای شخصی و یا داشتن امکانات اقتصادی مناسب خلاصه نمی گردد و بخش مهم تری از این استقلال افکار و رفتار است. آنچه یک فرد مستقل کامل و مورد قبول در جامعه باید دارا باشد، مهارت ها و توانمندی هایی است که چند نمونه از آنها را بررسی می کنیم.

چطور تفکر انتقادی را تمرین کنید

در ارتباط با معنای تفکر انتقادی، تفکر انتقادی فرایند ذهنی منظم تصویرسازی، بررسی کردن، هماهنگ کردن و یا ارزیابی اطلاعات با مهارت و فعالیت است. رسیدن به تفکر انتقادی فواید زیادی دارد، من جمله مدیریت شخصی، نظم شخصی و انگیزه به طور خلاصه تفکر انتقادی شامل پرسش از تصورات و ایده هاست تا قبول آنها. ما الان بیشتر از هر زمانی احتیاج به متفکران انتقادی داریم.

چطور زمانتان را مدیریت کنید

کلمه مدیریت زمان برای ایجاد وحشت در برخی کافی است. اما نباید اینطور باشد. مدیریت زمان، بر عکس باور عموم، اجازه می دهد شخص مستقل تر زندگی کند(بیشتر از اینکه برده ساعت باشد) با اینکه پیش رفتن با برنامه احتیاج به کمی نظم دارد، مزایای آن کاملا ارزش کوشش را دارد. مدیریت زمان موثر، احتیاجمند دانستن اهداف و اولویت هاست، برنامه ریزی از قبل، نه گفتن، از بین بردن حواس پرتی ها، بر عهده گرفتن مسئولیت ها، مراقبت از مخارج و تمرین مراقبت از خود.

چطور نام مردم را به یاد داشته باشید

احتیاجی به گفتن نیست که داشتن ارتباطات یک مهارت مهم در زندگی است. یک شبکه اجتماعی قوی، برخی اوقات می تواند تفاوت موفقیت و شکست و خوشحالی و ناراحتی را رقم بزند. یک اشتباه که افراد زیادی انجام می دهند، نداشتن توانایی به یاد داشتن نام آدم هاست، اگرچه میتوانید سریعا این مهارت را بهبود ببخشید. دوتا از مهم ترین موارد برای به یاد داشتن اسامی تمرکز و تکرار است توجه به وقتی که فرد نامش را میگوید و سپس تکرار آن، پیش خودتان تفاوت زیادی ایجاد میکند.

چطور مذاکره کنید

مذاکره با مهارت نتایج مطلوب زیادی در زندگی شخص ایجاد می نماید، اما جمع آوری و پول درآوردن احتمالا جاییست که این نتیجه را می دهد. نرخ سود پایین تری می خواهید؟ احتیاج به افزایش حقوق دارید؟ آیا قیمت باید پایین بیاید؟ داشتن مهارت مذاکره خوب در مجموعه شما می تواند باعث اتفاق افتادن این موارد گردد.

این چهار چیز، مخصوصا مورد آخر را، به یاد داشته باشید.

می توانید برای خیلی چیزها مذاکره کنید، اما نه همه چیز. مذاکره سناریوی برد و باخت نیست. برای داشتن اهرم فشار تحقیق کنید (مثل قیمت محصولات).متخاصم نباشید. می توان با احترام و تمدن مذاکره کرد.

چطور احیای قلبی انجام دهید

امیدواریم هرگز مجبور نشوید جان انسان دیگری را نجات دهید. با این وجود حدود هفتاد درصد مردم در یک موقعیت با حمله قلبی درمانده می شوند. این در حالی است که بیشتر از هشتاد درصد سکته های قلبی در خانه رخ می دهند. سی پی آر که مخفف احیای قلبی -ریوی است را می توان آنلاین یا ترجیحا رودررو یاد گرفت، بدون در نظر گرفتن روش آموزش، یاد گرفتن این مهارت ارزشمند و احتمالا نجات بخش ارزشش را دارد.

چطور شنا کنید

اگر شنا کردن را بلد نیستید، اشکالی ندارد اما شاید بنا به دلایلی بخواهید آن را یاد بگیرید، البته علت اصلی برای امنیت خود شماست. وقتی روی قایق یا تخته چوب یا وسیله دیگری شناورید دانستن نحوه شنا نه تنها میتواند جان شما را نجات دهد بلکه می تواند جان دیگری را نیز نجات دهد. دوم، شنا فان است، نیروبخش است و تمرین محشری است. بیشتر استخرها با هزینه کم، کلاس شنا دارند. یک گزینه دیگر این است که اگر شناگر موفقی در خانواده دارید احتمالا می تواند اصول پایه را به شما آموزش دهد.

چطور یک دروغگو را بشناسید

نمی خواهیم زیاد بدبین باشیم، اما در هر جا دروغگو وجود دارد. اگر تا به حال از دروغگو صدمه دیده اید، کاملا با رنج و خجالت بعد از آن آشنایید. اگر نیستید، شانس شما زده است! احتیاجی نیست مامور سازمان سیا باشید تا یک دروغ را شناسایی کنید.

اینجا برخی موارد ابتدایی آورده شده است.

1- چند سوال خنثی بپرسید. به سرعت وارد جزئیات نشوید، از آنها راجع به هوا یا برنامه آخر هفته شان بپرسید و سپس زبان بدنشان را ببینید.

2- از سوال خنثی به سوالات داغ بروید. هر کس هنگام دروغگویی نشانه هایی ناخوداگاه بروز می دهد. برای کسانی که آموزش ندیده اند، معمولا یک تغییر چهره قابل درک، حرکت چشم و تغییر ساختار جمله رخ می دهد.

3- به کلماتشان گوش کنید وقتی سعی می کنید دروغ کسی را رو کنید، وسوسه نماینده است که توجه زیادی به زبان بدن داشته باشید. مراقب باشید که مقداری از این توجه را به کلماتشان معطوف کنید.

بر اساس روانشناسی امروز: آنها ممکن است سریعتر یا آرام تر صحبت نمایند. با تن صدای بالاتر یا پایین تر. به علاوه جملاتی که استفاده می نمایند پیچیده تر می گردد، چرا که ذهنشان سعی می نماید از داستانشان عقب نماند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1251

به "انسان مستقل چه توانمندی ها و مهارت هایی باید داشته باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان مستقل چه توانمندی ها و مهارت هایی باید داشته باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید