ایجاد مجموعه سایت موزه و ارتقای اقتصاد گردشگری از اولویتهای سقز است

به گزارش مجله جغتای، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ایجاد مجموعه سایت موزه و ارتقای اقتصاد گردشگری از اولویتهای سقز است.

ایجاد مجموعه سایت موزه و ارتقای اقتصاد گردشگری از اولویتهای سقز است

جعفر توان، فرماندار ویژه شهرستان سقز در جلسه خدمات اجرایی سفر این شهرستان با اشاره به شناسایی پنج هزار متر مربع زمین به وسیله مسکن و شهرسازی برای راه اندازی سایت موزه سقز اظهار کرد: احداث موزه مطالبه جدی سقزی ها است و از محل اعتبارات شهرستان در کمیته برنامه ریزی، هزینه ساخت آن تامین خواهد شد.

توان اضافه کرد: راه اندازی مجموعه سایت موزه و ارتقای زیرساختهای گردشگری تپه زیویه، تقویت بومگردی و ارتقای اقتصاد گردشگری از اولویتهای این شهرستان در حوزه گردشگری است.

فرماندار سقز با بیان اینکه در گردشگری داخلی، تقویت اقتصاد محلی و ماندگاری مسافر برای یاری به اقتصاد شهرستان و مردم امر بسیار مهمی است، گفت: همه دستگاه های اجرایی به ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتظار می رود تا با برنامه ریزی جدی و دوری کردن از اقدام های قارچ گونه، از تمام منابع و امکانات و وام بانکی برای تقویت گردشگری کوشش نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی و تاریخی شهرستان سقز در حوزه گردشگری از جمله قرارگیری در مسیر کریدوری شمال جنوب، مسیر تجاری بانه و مریوان، جاذبه های طبیعی مسیر سرشیو و پتاسیل و ظرفیت های درمانی ادامه داد: سقز شهرستانی مستعد و ثروتمند برای ارتقای جایگاه گردشگری در استان و کشور است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز بر برگزاری برنامه ها برای ارتقای نشاط و شادابی مردم شهرستان متناسب با ایام و آمادگی شهرداران و دهیاران و توجه به دید و منظر ورودی شهرها و روستاهای در مسیر تاکید نمود و گفت: در این ایام جمع آوری معتادان متجاهر، فعال بودن عابر بانک ها، راه اندازی مراکز اطلاع رسانی و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در اماکن از دیگر موارد حائز اهمیت است که باید به آنها توجه بیشتری گردد.

محور گردشگری کرفتو، زیویه و قپلانتو برای ثبت جهانی معرفی شده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: امید می رود در آینده، مجموعه سایت موزه در سقز راه اندازی و اشیای تاریخی به این شهر باستانی بازگردانده گردد.

منصور مهرزاد از اعلام آمادگی این اداره کل برای راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در روستاها و یاری به احداث زیرساختهای گردشگری در جوار سدهای سقز اطلاع داد و گفت: تورهای یک روزه آخر هفته برای تقویت گردشگری داخلی، مشارکت دفاتر خدمات سفر و آژانس های مسافرتی به منظور رونق گردشگری داخلی، نظارت بر مجموعه امکانات رفاهی برای ماندگاری مسافران و اجرای برنامه به وسیله کانون های پرورش فکری بچه ها و نوجوانان از دیگر برنامه هایی است که به آنها باید پرداخته گردد.

تامین و بازسازی علائم و تابلوها، خط کشی طولی و عرضی مسیرها، آشکارسازی سرعت کاه ها، برطرف نواقص چراغ های راهنما، جلوگیری از حفاری داخل شهر غیر از پروژه آبرسانی، آمادگی شرکتهای امداد خودرو، معرفی دقیق ستاد اسکان، بازنگری در تابلوی مسیرهای بین شهری، زیبا سازی و نظافت محیط شهری، اعلام آمادگی شهرداری ها و آموزش و پرورش برای گل آرایی و ساماندهی دستفروشان و ستاد اسکان از دیگر مواردی بود که در این جلسه پیرامون آن بحث شد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1418

به "ایجاد مجموعه سایت موزه و ارتقای اقتصاد گردشگری از اولویتهای سقز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مجموعه سایت موزه و ارتقای اقتصاد گردشگری از اولویتهای سقز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید