باید مدل بومی اکوسیستم نوآوری را برای زنان فراهم کنیم

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری در اولین رویداد (ازنو) اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت های دانش بنیان و نوپا که امروز در محل حوزه هنری برگزار گردید، گفت: بانوان در واقع می خواهند وارد اکوسیستمی شوند که سالیان سال مردان در آن فعالیت نموده و یا ایجاد کننده آن بودند.

باید مدل بومی اکوسیستم نوآوری را برای زنان فراهم کنیم

وی با تاکید بر حضور زنان و نقش آفرینی آنها در اکوسیستم نوآوری گفت: بانوان اکنون در زمینی بازی می نمایند که کاملا در اختیار مردها است و این همیشه آنها را با دشواری هایی رو به رو می نماید.

ستاری با تاکید بر اینکه باید زیرساختی را برای بانوان ایجاد کنیم که خودشان بتوانند در آن فعالیت نمایند، گفت: این احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

وی اضافه کرد: ما باید خودمان مدل بومی کشور را در حوزه اکوسیستم نوآوری برای نقش آفرینی بانوان با زیرساخت های مناسب فراهم کنیم.

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر مردها در اکوسیستم دانش بنیان غالب هستند، گفت: اکنون می بینیم در دانشگاه به ندرت کتاب دانشگاهی توسط یک خانم تالیف شده است در صورتی که خانم ها و آقایان همه آن کتاب را می خوانند.

وی تاکید نمود: تحلیل یک زن با یک مرد فرق دارد و دریچه دیدگاهشان با یکدیگر متفاوت است از این رو باید به مدلی دست پیدا کنیم که بانوان بتوانند در آن پیروز باشند زیرا این حوزه سریع رشد می نماید و بخش های جدیدی را به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم تفاهم نامه ای با هدف مشارکت حداکثری بانوان بین کانون ملی زنان بازرگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 37

به "باید مدل بومی اکوسیستم نوآوری را برای زنان فراهم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید مدل بومی اکوسیستم نوآوری را برای زنان فراهم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید