با هزینه شخصی در آلمان تمرین می کنم، پوشاندن حقیقت مسائل را برطرف نمی کند (تور آلمان)

به گزارش مجله جغتای، کیوان قنبرزاده گفت: فدراسیون دو و میدانی حمایتی از من نکرده است و با هزینه شخصی در آلمان تمرین می کنم.

با هزینه شخصی در آلمان تمرین می کنم، پوشاندن حقیقت مسائل را برطرف نمی کند (تور آلمان)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

کیوان قنبرزاده رکورد دار پرش ارتفاع ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران ، درباره شرایط تمرینی اش اظهار کرد: تمریناتم را در آلمان با هزینه شخصی انجام می دهم و هیچ حمایتی از سوی فدراسیون دوومیدانی از زمان حضورم در آلمان نبوده و نیست.

او اضافه کرد: من تمرینات خود را با همین مربی ام در آلمان ادامه می دهم. سال اول سخت بود. نتایج خوب نبود و بیشتر از 2.15 نتوانستم رکورد بر جای بگذارم. باید ببینم مسائل در سال اول چه بوده است و در پی برطرف آن باشم، چون با این رکورد نتایج خوبی در سال بعد به دست نمی آید و اگر بخواهم خودم را در سطح آسیایی و اروپایی مطرح کنم باید رکورد های خود را به بالای 2.25 برسانم تا بتوانم سال بعد حرفی برای گفتن داشته باشم. خودم هم از عملکردم سال جاری راضی نبودم و باید اشکالاتم را برطرف کنم. البته فدراسیون دوومیدانی هم باید اشکالات خود را برطرف کند، چون هیچ حمایتی از سوی فدراسیون نشده است و علنا مسئولان برنامه ای نداشتند.

ملی پوش دوومیدانی درباره عملکردش در لیگ دوومیدانی گفت: من در یک مرحله از لیگ 2.15 پریدم و در مرحله دیگر 2.12 پریدم که این اعداد ها خیلی خوب نیستند و بیشتر رکورد های متوسطی هستند. با وجود اینکه این اعداد ها خوب نیست، اما با همین رکورد ها می توانستم در مسابقات کشور های اسلامی روی سکو قرار بگیرم، اما متاسفانه فدراسیون دوومیدانی کم لطفی کرد و من را به این مسابقات اعزام نکرد در صورتی که ورزشکاری با حد نصاب 2.14 در این مسابقات به مدال طلا دست یافت. واقعأ شرایطش را داشتم تا بتوانم نتیجه خوبی بهتر از 2.14 در بازی های کشور های اسلامی بگیرم. امیدوارم در سال های آینده دقت بیشتری در انتخاب کردن نفرات انجام گردد و در کنار آن هم حمایت بیشتری صورت بگیرد.

قنبرزاده درباره حضورش در آلمان و اینکه در این مدت روند پیشرفتش چطور بوده، بیان نمود: خداراشکر شرایط تمرینی در آلمان خوب است. البته شرایط من در آنجا مانند عموم مردم است و به عنوان یک ورزشکار ملی حضور ندارم. ورزشکارانی که اینجا هستند از حمایت فدراسیون های خود برای برپایی اردو و برگزاری تمرینات برخوردار هستند و یک زمان از سال به اردو می روند. زمان هایی هم حمایت های جانبی دارند تا به نتیجه برسند. فقط صرفأ با حضور در یک کشور اروپایی نمی توانیم بگوییم که شرایط صددرصد خوبی داریم.

او توضیح داد: من در اینجا تمرین می کنم و مربی خوبی هم دارم، اما این 2 موضوع کافی نیست، زیرا یکسری حمایت ها احتیاج است که نه تنها برای من بلکه برای سایر ورزشکارانی که در آلمان هستند هم این حمایت ها ضروری است. سایر ورزشکاران از حمایت های جانبی از جمله برپایی اردو، ماساژور و امکانات تمرینی برخوردار هستند، اما من خودم هستم و شرایط زندگی ام مانند عموم است. برای اینکه در آلمان جا بیفتم احتیاج به زمان دارم و امیدوارم سال جاری بتوانم سال بهتری داشته باشم. مثل اینکه فدراسیون برنامه ای برای من ندارد و هر چه است خودم هستم و سعی می کنم کم و کاستی های فدراسیون را خودم جبران کنم.

رکورددار پرش ارتفاع ایران اضافه کرد: یک واقعیتی وجود دارد که باید درباره شرایط دوومیدانی ایران گفته گردد و این است که با این شرایط و بی برنامگی و اهمیت کم به این رشته ورزشی در آینده هیچ نتیجه ای رقم نمی خورد. گلایه ای هم از خبرنگاران دوومیدانی دارم. آن ها زمانی مطالبه گری از فدراسیون درباره کسب مدال های جهانی، المپیک و کسب رکورد های خوب داشتند، اما اکنون سطح مطالبه گری خبرنگاران از دوومیدانی پایین آمده است. این موضوع اهمیتی ندارد. نه اردوی خوبی برگزار می گردد، نه هزینه ای برای ورزشکار صورت می گیرد و از همه مهم تر برنامه مدون و طولانی وجود ندارد. اگر واقعیت ها را لاپوشانی کنیم دنبال حل کردن آن نمی رویم.

قنبرزاده در خاتمه گفت: یک کشور برای اینکه ورزشکاران خود را در شرایط خوب قرار بدهد، ورزشکاران خود را به مسابقات بین المللی می فرستاد تا آماده سازی خوبی انجام دهند و شرایط روحی و رکوردی شان خوب گردد. فدراسیون ما حتی ورزشکاران را به مسابقات اصلی هم نمی فرستاد به علت اینکه می خواهد هزینه های خود را کاهش بدهد و این اتفاق زیبنده رشته دوومیدانی نیست. اصلأ اتفاقات خوبی برای این رشته ورزشی در آینده متصور نیستم.

خبرنگاران ورزشی پایه و آبی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1342

به "با هزینه شخصی در آلمان تمرین می کنم، پوشاندن حقیقت مسائل را برطرف نمی کند (تور آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هزینه شخصی در آلمان تمرین می کنم، پوشاندن حقیقت مسائل را برطرف نمی کند (تور آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید