تور اروپا ارزان: از ذوب آهن تا پورتو، حضور نخستین مربی والیبال زنان ایران در اروپا

به گزارش مجله جغتای، سمیرا ایمانی فولادی بانوی اصفهانی راهی کشور پرتغال است تا به عنوان نخستین مربی زن ایرانی در لیگ والیبال اروپا نقش آفرینی کند.

تور اروپا ارزان: از ذوب آهن تا پورتو، حضور نخستین مربی والیبال زنان ایران در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سمیرا ایمانی فولادی بازیکن اسبق تیم ملی والیبال زنان ایران که در سال های گذشته در تیم های باشگاهی گیتی پسند، ذوب آهن اصفهان، باریچ اسانس کاشان و شهرداری اراک نیز بازی نموده، در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، با اشاره به لژیونر شدنش در تیم پورتو پرتغال گفت: باتوجه به اینکه من اولین نماینده بانوان مربی ایرانی هستم که قصد لژیونر شدن دارم، باید از همه نظر الگو باشم و بهترین نتیجه را کسب کنم.

او اضافه کرد: فکر می کنم اگر مشکلاتی بر سر راه من بوده، توانستم به خوبی آن هارا پشت سر بگذارم که خداوند این راه را در مقابل من قرار داده، خدارا شاکرم که همواره حمایت خانواده ام و فدراسیون شامل حالم شده تا بتوانم راه های سخت را پشت سر گذارم.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال زنان ایران اذعان کرد: من قبل زمان انعقاد قرارداد با تیم والیبال پورتو به این نتیجه رسیده بودم که باید لژیونر شوم، شاید اگر سختی هارا نمی گذراندم اکنون شاهد چنین اتفاقی نبودم، امیدوارم که با دعا و لطف همگی نتایج خوبی را در آن جا کسب کنم و به عنوان دومین ایرانی در باشگاه پورتو به خوبی بدرخشم.

امید برای سرمربی گری تیم های بزرگی جهان

او با اشاره به اهداف خود توضیح داد: من همواره دوست داشتم که در اروپا مربیگری کنم و هدفم این است که جزو بهترین مربی های جهان شوم و تجربه های فوق العاده ای کسب کنم تا بتوانم در سال های آینده به عنوان سرمربی، تیم های بزرگ جهان را راهنمایی کنم.

تیم والیبال بانوان ذوب آهن ریشه دار است

ایمانی در مورد سابقه خود یادآور شد: من 12 سال برای تیم ملی والیبال بازی کردم و جمعا 15 سال دوران بازیکنی من بود، این دوران از زمانی که تیم ملی بودم و سوپرلیگ بازی می کردم بسیار کوتاه بود، 20 سال پیش با باشگاه ذوب آهن آغاز کردم و از لیگ دسته دو تیممان به سوپر لیگ آمد، اگر اکنون باشگاه والیبال بانوان ذوب آهن می درخشد به علت این است که ریشه ای قوی دارد.

او ادامه داد: من در سن های پایین والیبال را آغاز کردم و بسیار با ارزش است که از همان اوایل عضو اول تیم ملی والیبال بانوان بودم، زمانی که راهم را آغاز کردم و فرزند اولم را باردار شدم تصمیم گرفتم که در عرصه مربیگری یک کار ماندگار انجام دهم و در ذهنم این بود که یک زمانی با 36 سال سن، مدرک درجه دو بین الملی مربیگری را بتوانم بگیرم و تحت عنوان یک مربی جوان لژیونر شوم تا بتوانم با برنامه ریزی درست به اهدافم برسم.

پورتو جایی برای حرفه ای ها

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال زنان ایران در مورد چرایی انتخاب پورتو متذکر شد: پورتو یک باشگاه بسیار بزرگ و دارای تیم های ورزشی بسیار حرفه ای است، تیم والیبال این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا می نماید و چندین سال است که مقام قهرمانی کشور پرتغال را دارد، من پیشنهاد های زیادی از تیم های پایه داشتم که سطحشان پایین تر بود و در اروپا دسته یک بودند اما من زمانی که پیشنهاد پورتو را شنیدم با جان و دل پذیرفتم، ملسما باشگاه پورتو یک باشگاه حرفه ای است و به دنبال حرفه ای ها می شود و من با قاطعیت می گویم پورتو جایی برای حرفه ای ها است.

برای رشد بازیکنان ایرانی میجنگم

او توضیح داد: بعد از پورتو دوست دارم برای سال های آینده برنامه ریزی داشته باشم و به تیم ملی بانوان یاری کنم تا بتوانند رشد نمایند و من باید با درس های بین المللی و تجربه ای که در اروپا کسب می کنم به رشد والیبال بانوان ایران یاری کنم.

ایمانی با اشاره به تفاوت بازیکنان باشگاه های اروپا با ایرانیان خاطر نشان کرد: من فکر می کنم تفاوتی که اروپاییان دارند این است که از اول مرتب تمرین می نمایند اما تمرین های کشور ما مرتب قطع شده است و الان آخرین مقام تیم ملی بانوان سوم آسیا است و همانطور که می دانید والیبال بانوان شرق آسیا بسیار قوی است.

تیم والیبال ایران متشکل از دخترانه با انگیزه

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال زنان ایران بیان نمود: با مدیریت آقای داورزنی در فدراسیون والیبال برای دختران ورزشکار والیبالیست این رخ داد که سال جاری چندین لژیونر داریم و اکنون به پرتغال آمدند و در تیم های رده پایین نتیجه های خیلی خوبی گرفتند، با چنین اقداماتی اعتماد به نفس بازیکن ها بالا می رود که ما هیچ تفاوتی با دیگران نداریم، حتی گاهی توانایی هایمان بسیار بالا است چراکه تیم های آقایان ما در عرصه های بین المللی به خوبی می درخشند و این باعث شده که اعتماد به نفس دختران والیبالیست هم بالا برود و من مطمئنم که می توانند کار نمایند و جزو بهترین های جهان باشند، یک بانوی ایرانی هیچ چیز کم ندارد و بزرگترین حُسن ایرانیان هوششان است.

او در مورد زمان حضور خود در اروپا بیان کرد: ویزای من در حال حاضر در حال آماده سازی است و حدود 20 روز دیگه راهی پورتو خواهم شد.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1073

به "تور اروپا ارزان: از ذوب آهن تا پورتو، حضور نخستین مربی والیبال زنان ایران در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: از ذوب آهن تا پورتو، حضور نخستین مربی والیبال زنان ایران در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید