بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره نتایج سفر لاوروف به ایران

به گزارش مجله جغتای، ایرنا نوشت:وزارت امورخارجه روسیه عصر پنجشنبه با انتشار بیانیه ای نتایح سفر روز سه شنبه سرگئی لاوروف به ایران را تقویت روابط دو جانبه اعلام نمود.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره نتایج سفر لاوروف به ایران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در این بیانیه نوشته شده است: لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، سفر کاری به تهران داشت و در آنجا با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف گفت وگو کرد. میهمان روسی توسط حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هم به حضور پذیرفته شد و جلسات در یک فضای محبت آمیز برگزار گردید.

این بیانیه اضافه نمود، دو طرف به طور اساسی روابط دو جانبه چند جانبه، از جمله توسعه گفت وگوی سیاسی، همکاری های تجاری و مالی را با تأکید بر اجرای پروژه های مهم مشترک و همچنین تعاملات عملی برای مبارزه با بیماری همه گیری ویروس کرونا آنالیز کردند.

در بیانیه آمده است وزیران امورخارجه دو کشور توافق نامه بین دولتی در خصوص تأسیس و شرایط بهره برداری از مراکز فرهنگی امضا کردند که فرصت های جدیدی را برای گسترش روابط انسانی و به طور کلی برای آشنایی عمیق تر با فرهنگ و سنت های منحصر به فرد فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران فراهم می نماید.

در این سفر همچنین رویکردهای روسیه و ایران در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مسائل پیرامون آن در بسترهای چند جانبه و سایر موضوعات مهم در دستور کار بین المللی مورد آنالیز نهاده شد.

وزیران خارجه دو کشور در باره حل و فصل مسائل سوریه، اوضاع یمن، افغانستان و منطقه خلیج فارس، شرایط قره باغ بر اساس احترام متقابل و در نظر دریافت منافع یکدیگر گفت وگو کردند.

دو طرف توافق کردند که گفت وگوها در خصوص همه موضوعات مشترک و مورد علاقه را ادامه دهند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 802

به "بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره نتایج سفر لاوروف به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره نتایج سفر لاوروف به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید