تزریق نخستین واکسن ایرانی به 10 هزار داوطلب تا انتها اردیبهشت

به گزارش مجله جغتای، تهران (پانا) - فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در 6 نقطه از تهران و کرج در حال اجرا است.

تزریق نخستین واکسن ایرانی به 10 هزار داوطلب تا انتها اردیبهشت

حامد حسینی، مدیر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت صبح امروز با حضور در مرکز تزریق واکسن به داوطلبان واقع در شرق تهران گفت: در ادامه فاز سوم، تزریق واکسن به داوطلبان در 6 نقطه تهران و کرج ادامه دارد و تا سرانجام اردیبهشت 10 هزار داوطلب در این دو شهر واکسن ایرانی کرونا را دریافت خواهند کرد. تزریق واکسن در چهار شهر مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر نیز از هفته اول خرداد شروع خواهد شد و فرایند مطالعات تا تزریق بر روی همه 20 هزار داوطلب ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه نمود: باتوجه به موفقیت چشمگیر واکسن در دو فاز قبلی و تایید ایمن بودن آن توسط مراجع قانونی، فراوری انبوه این واکسن نیز شروع شده و تا سرانجام اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت می گردد. باتوجه به امن بودن و نداشتن عوارض خاص، امکان تزریق عمومی به وسیله این واکسن وجود دارد که البته تشخیص زمان و انجام آن با وزارت بهداشت است.

سیدرضا مظهری مدیر سامانه 4030 و مجری فرآیند ثبت نام از داوطلبان تزریق واکسن ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: تا به امروز بیش از 100 هزار نفر به وسیله سامانه 4030 و پیغام رسان آی گپ داوطلب حضور در مطالعات بالینی کوو ایران برکت شده اند. پس از طی فرآیند ثبت نام، کارشناسان ما با داوطلبان تماس می گیرند وبه آنها زمان و مکان انجام آزمایش های اولیه اعلام می گردد.

مدیر سامانه 4030 وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: از داوطلبان تست کرونا (پی سی آر) و آزمایش خون گرفته میگردد و درصورت تایید آزمایش های اولیه، برای تزریق واکسن با آنها تماس گرفته می گردد. ثبت نام همچنان ادامه دارد و متقاضیان شرکت در مطالعات بالینی کوو ایران برکت می توانند ازطریق تماس با سامانه 4030 یا پیغام رسان آی گپ ثبت نام نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 849

به "تزریق نخستین واکسن ایرانی به 10 هزار داوطلب تا انتها اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق نخستین واکسن ایرانی به 10 هزار داوطلب تا انتها اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید